platsannonser
Projektkoordinator
till Akademikonferens.
Chef för möten och event
till Uppsala Konsert & Kongress.
nyheter
hotellnytt
Ingen hotellkris
– än så länge.

Rekordsommar för Höga Kusten
Internationella gäster har ökat med 40% sedan 2019.
Hotellnytt
Comwell Aarhus
har utsetts till det mest klimatvänliga hotellet i Danmark.
11-13 november 2022
Allt för hälsan tillbaka
– i år med fokus på kvinnohälsa.
25 april
Lansering av Fastighetsenergi 2023
– ny arena för framtidssäkrade byggnader
säkerhet för medarbetare
Riskline och Safeture
inleder ett samarbete.
Mässor är möten
Elmia Garden 2022
– storsatsning på hela mässupplevelsen.
hotellnytt
Comfort Hotel
växer i Göteborg
Hotellnytt
Rekord i antal hotellnätter
under H22 City Expo i Helsingborg.
RSS
rss_icon
Länkar
IBTM World 2022 fokuserar på kulturskapande

IBTM World 2022 kommer att fokusera på "kulturskapande" när Business Event-världen anpassar sig till en mer disparat arbetsmiljö efter pandemin.

Evenemanget genomförs på mässan i Barcelona, ​​29 november -  1 december, och kommer att samla många deltagare som kommer att upptäcka hur världens förändrade utmaningar också skapar nya möjligheter inom hela industrin, samt utforska kopplingarna mellan evenemang och affärskultur.

"Business Events är tillbaka för att fylla den lucka de lämnade, men de har också tagit flera steg för att fylla den nya lucka som har dykt upp: platsen där affärskulturen lever. I år tittar vi på tekniken vi använder, upplevelserna vi skapar och destinationerna vi besöker som i sig skapar gränslösa kulturer för företag och stor potential för nya evenemang samt ger också nya möjlighet till bättre affärsresultat", säger David Thompson, Event Director, IBTM World.

Som en del av sitt fokus på att skapa kultur kommer IBTM World 2022 att inkludera den nya satsningen IBTM Cultural Roadshows. Designad för att visa upp olika kulturella destinationer runt om i världen kommer Roadshows att utforska hur destinationer använder sina unika kulturer för att skapa större potential för sina evenemang.

IBTM World’s Knowledge Program kommer att fokusera på evenemangets kulturella tema och inkluderar sessionsspår om kontakter, affärer, karriärer, varumärken och upplevelser.

IBTM Accelerate kommer att visa upp innovativa idéer med en lista med talare som ger inspirerande korta föredrag.

IBTM Worlds nätverksevenemang kommer i år att spegla den unika kulturen på olika destinationer, inklusive den enormt populära Networking Hour på mässgolvet med musik och dans.

"Jag är glad över att temat för årets IBTM World är "Culture Creation" eftersom vi verkligen har tur i London som har en så mångsidig och tillgängligt kulturutbud med det största antalet kostnadsfria museer och konstgallerier i världen. Vi ser verkligen fram emot att ställa ut med våra hållbara hotell, mötesplatser och DMC-partners på IBTM World på London Convention Bureaus monter. Vi kommer att köra flera interaktiva presentationer "What’s New" och "How to Do London" för att inte bara inspirera köpare som är mötes- och eventvärdar utan för att diskutera hur vi och våra partners kan hjälpa dem med praktisk support för att passa alla budgetar och ROI-mål", säger Barbara Jamison-Woods, Europachef, Convention Bureau på London & Partners.

"Vårt uppdrag att använda events av alla slag för att skapa kultur som är viktigare än någonsin för våra kunder. Stora företag som kan ha färre kontor efter pandemin letar efter sätt att upprätthålla sin unika kultur, något som evenemang ansikte mot ansikte verkligen kan hjälpa till att skapa och underhålla. Vårt uppdrag för IBTM i år är att hitta bra leverantörer som alltid kan hjälpa oss att leverera kreativa kulturupplevelser för våra kunder", säger Grant Caplan, vd på Procurigence.

För att frigöra tid i köparnas och övriga besökares scheman så att de kan delta i utbildningssessioner och möten under evenemanget, har i år Corporate Buyer Programmet och Kongressprogrammet lagts dagen före mässanns första dag, alltså måndagen den 28 november.