platsannonser
Projektkoordinator
till Akademikonferens.
Chef för möten och event
till Uppsala Konsert & Kongress.
nyheter
hotellnytt
Ingen hotellkris
– än så länge.

Rekordsommar för Höga Kusten
Internationella gäster har ökat med 40% sedan 2019.
Hotellnytt
Comwell Aarhus
har utsetts till det mest klimatvänliga hotellet i Danmark.
11-13 november 2022
Allt för hälsan tillbaka
– i år med fokus på kvinnohälsa.
25 april
Lansering av Fastighetsenergi 2023
– ny arena för framtidssäkrade byggnader
säkerhet för medarbetare
Riskline och Safeture
inleder ett samarbete.
Mässor är möten
Elmia Garden 2022
– storsatsning på hela mässupplevelsen.
hotellnytt
Comfort Hotel
växer i Göteborg
Hotellnytt
Rekord i antal hotellnätter
under H22 City Expo i Helsingborg.
RSS
rss_icon
Länkar
Undersökning visar på en stark positiv utveckling för möten och event i Australien

En ny undersökning, utförd av Tourism Australias enhet för Business Events, visar på en ljus framtid för landets mötes- och eventindustri enligt den nyligen lanserade kampanjen 2022 Business Events Consumer Demand Project (CDP).

Undersökningen ger kunskaper i faktorer som påverkar beslutsfattare när de väljer destination för sina event, men också hur Australien uppfattas och vilken inverkan covid-19-pandemin har haft på beslutsprocessen.

Enligt Robin Mack, vd för Business Events Australia, känner sig beslutsfattare allt mer trygga med att resa och anordna möten och events utomlands. Flera av beslutsfattarna förväntar sig att antalet, storleken och budgeten för evenemang redan idag är lika med eller högre än nivåerna före pandemin.

”Det är fantastiskt att se att beslutsfattare förblir optimistiska om framtiden för mötes- och eventindustrin, och att det finns en stark avsikt att besöka Australien för ett evenemang under de kommande två åren”, säger Robin Mack.

”Bland beslutsfattare för incentiveresor ligger Australien i topp, och vi har upplevt betydande ökningar det senaste året. För beslutsfattare inom kongresser anses Australien vara en tilltalande destination, bland annat för att de tycker att kvaliteten på våra mötesanläggningar är i världsklass.”

Under hela pandemin har Robin Mack och hans team i Business Events Australia arbetat hårt för att upprätthålla landets närvaro internationellt, och att positionera Australien som en destination för möten och events så optimalt som möjligt.

”Undersökningen bekräftar att vår strategi att investera i marknadsföring under pandemin har fungerat och att vi förväntar oss att landets mötes- och eventindustri gynnas av det.”

Undersökningen bekräftar också ett starkt resultat av den nya varumärkeskampanjen Business Events Australia som nyligen lanserades för att dra nytta av återöppnandet och positionera Australien som en global ledare inom mötes- och eventindustrin.

Efter bara två månader på marknaden minns fler än en av två i målgruppen att de har sett annonskampanjen. Åttiosju procent av dem uppgav att de redan hade börjat planera för ett Business Event i Australien som ett resultat av kampanjen.

Bland beslutsfattare inom incentiveresor tycker 92 procent av beslutsfattarna att kampanjen är tilltalande, och 90 procent säger att kampanjen ökade deras sannolikhet att genomföra en incentiveresa i Australien.

När det gäller kongressmarknaden tycker 86 procent av beslutsfattarna att kampanjen var tilltalande och 80 procent säger att kampanjen ökade sannolikheten för dem att genomföra en kongress i Australien.

"Den kreativa strategin är utformad för att tala direkt till drivkrafter inom varje sektor. Den här undersökningen bekräftar att tillvägagångssättet är framgångsrikt för att uppnå ett snabbt genomslag och driva efterfrågan i både inccentive- och kongressmarknaderna", säger Robin Mack.

”Undersökningen är en del av Tourism Australias bredare strategi för att stärka landets industri inom Business Events och påskynda återhämtningen när vi kommer ur covid-19-pandemin.”

Undersökningen genomfördes med 159 beslutsfattare inom kongressindustrin från tre av Australiens nyckelmarknader och 399 beslutsfattare för incentiveresor från nio nyckelmarknader från maj till juni 2022.