För tre år sedan fick Janne Björge ett telefonsamtal första gången från Sepehr Tarverdian. Han frågade om Janne hade lust att komma till Oman för att föreläsa om varumärken på en årlig konferens.
"Jag tackade självklart Jaaaa. Det var hundratals företag och varumärken på plats, och hela salongen var fylld av energi. På scen fanns doktorer och professorer blandade med ledare från spännande företag som Aston Martin bland många andra. Och så jag", säger Janne Björge.
"Det var ett underbart event och dagen efter bjöds jag med till ett företag som ville lyssna mer på mina funderingar och kunskaper om varumärken och möjligheter till utveckling. De bjöd på lunch och jag fick träffa leningsgruppen för en fördjupande diskussion. De är 44 000 anställda, visade det sig när jag fick höra vilka de var och hur de arbetade idag med sitt varumärke och hur de såg på framtiden".
"När sedan Sepehr skickade ett sms i år i juni och frågade om jag ville komma till den 9:e Marketing & Sales Conference i Teheran så var svaret detsamma… Jaaaaa. Klart jag ville".
Resan tar också Janne Björge till världsstaden Istanbul där det handlar om en coaching för en ledare från Indien med företag i hela världen som Janne Bjärge mött tidigare.
"I den förändring många företag går igenom idag behöver många ledare någon att prata med för att få stöd i det de känner för och vill skapa. Sedan 2017 har jag varit en samtalspartner i det här företagets förändringsresa främst inom varumärkesarbetet, men även kring ledarskap och hur man kan hantera relationer inom ett familjeföretag. Vi insåg på vägen att vi kan lita på varandra, och alla behöver en person man kan lita på. Vi har träffats i Mumbai, Dubai och nu snart i Istanbul. Under tiden fram till idag har vi arbetet över zoom och sms, som man gör i vår nya värld".