platsannonser
Chef Akademikonferens
PCO för SLU, Karolinska Institutet, Stockholms universitet och Uppsala universitet.
Chef för möten och event
till Uppsala Konsert & Kongress.
nyheter
hotellnytt
Radisson Red i Oslo
satsar på hållbarhet och kultur.

visitBerlin:
11 miljoner övernattningar under första halvåret 2022.
positiv utveckling
Sigtunahöjden erbjuder personal bättre villkor
när hela mötesindustrin skriker efter folk.
MässNytt
Formex
öppnar den 23 augusti.
hotellnytt
Radisson Resort Plaza Skiathos
öppnar på Sporaderna.
nytt jobb
Easyfairs
utser Joachim Warnberg till tillfällig vd.
Event
Stor kongress för stadsträdgårdsmästare i Uddevalla i höst
Fokus på stadens parker, grönska och framtidsspaning inom stadsutveckling och hållbarhet.
flygtrafik
SAS satsar på Sälenfjällen och lanserar två nya linjer till Scandinavian Mountains Airport
Flyger internationella gäster direkt till flygplatsen från både Köpenhamn och Aalborg.
ny undersökning
Affärsresorna blir allt färre men allt mer ändamålsenliga
Enligt europeiska företagsledare är detta att vänta i en post-pandemisk värld.
Den 28-29 september
Dubai värd för megaturism-event
MENA Attractions & Destinations Forum 2022 förväntas locka över 300 aktörer.
RSS
rss_icon
Länkar
Radisson Hotel Group etablerar regionala kontor runt om i världen för snabbare tillväxt

Radisson Hotel Group bygger vidare på en stark start på 2022 och fortsätter sina ambitiösa expansionsplaner i olika nyckelmarknader inom EMEA och APAC.

I fjol hade Radisson Hotel Group sitt starkaste år någonsin för kontrakteringar och tillkännagav nyligen att målet för 2022 är att överträffa fjolåret. Koncernen tillkännagav också sin avsikt att frigöra hela kraften i sina olika varumärken och partnerskap i APAC för att uppnå avsevärd tillväxt inom regionen fram till 2025.

Hittills i år har koncernen tecknat avtal för och öppnat över 100 hotell i viktiga länder som Turkiet, Grekland, Madagaskar och Kina. Inom livsstilssegmentet tecknade koncernen avtal för och öppnade Radisson Collection-hotell i Tyskland, Turkiet, Spanien, Saudiarabien, Kroatien och Estland, vilket innebär att Radisson Collection-portföljen nu uppgår till strax under 50 hotell.

Radisson Blu, det största hotellvarumärket i den övre prisklassen i Europa, har tecknat avtal för och öppnat flera nya hotell på viktiga turistdestinationer som Barcelona, Mykonos, Madagaskar, Jordanien, Lanzarote och Galle, vilket innebär att den totala portföljen nu uppgår till 394 hotell.

Inför sommarsäsongen har Radisson Hotel Group lagt till resorter i Grekland, Senegal, Turkiet och Egypten. I Kroatien har koncernen öppnat sitt första Radisson Collection-hotell på Adriatiska kusten, Grand Hotel Brioni Pula, A Radisson Collection Hotel. I Spanien har Radisson Hotel Group fortsatt att utöka sin närvaro genom öppnandet av Radisson Blu 1882 Hotel, Barcelona Sagrada Familia samt Radisson Collection Hotel, Gran Vía Bilbao, före det planerade öppnandet av Radisson Red i Madrid.

Koncernens partnervarumärke Radisson Individuals debuterade på nya marknader som Egypten och Turkiet och utökade sin närvaro i Storbritannien, Ghana, Polen och Norge, vilket innebär att varumärkets totala portfölj nu uppgår till över 60 hotell i drift eller under utveckling. I Indien lanserade koncernen en spännande utökning av varumärket, Radisson Individuals Retreats, som en del av dess plan att dubblera sin närvaro till 250 hotell i landet fram till 2025.

Radisson, koncernens varumärke känt för sin minimalistiska skandinaviska stil och det snabbast växande exklusiva hotellvarumärket i EMEA, debuterade på flera nya marknader. Bland annat i Belgien med öppnandet av Radisson Hotel Liège City Centre, Radissons 15:e hotell i landet. Radisson-varumärket har tecknat avtal för och öppnat andra hotell runt om i EMEA och APAC, i Frankrike, Polen, Senegal, Sri Lanka, Grekland, Turkiet och Maldiverna. Varumärksportföljen innefattar nu 290 hotell i drift och under utveckling.

Förra månaden meddelade koncernen att det strategiska partnerskapet med PPHE Hotel Group utökats för att utveckla en portfölj av art’otel, livsstilshotell i högsta prisklassen i städer som är viktiga transportnav, och även för samarbete när det gäller tillväxtmöjligheter i koncernens varumärkesportfölj i Europa.

Ett särskilt fokus för tillväxt i EMEA är att expandera koncernens livsstilsvarumärke prizeotel, med 45 planerade nya teckningar av kontrakt i utvalda länder under de kommande fem åren, inklusive en introduktion av varumärket i Storbritannien. Märket öppnade sitt första hotell i Wien tidigare i år.

För att förverkliga sina ambitiösa expansionsplaner och erbjuda expertstöd på kärnmarknaderna kommer koncernen senare i år att öppna ett regionkontor i Riyadh och har även inrättat nya särskilda affärsenheter i Bangkok, Ho Chi Minh-staden, Jakarta och Sydney för att kunna fortsätta bygga upp lokala utvecklings- och verksamhetsteam.

”I takt med att restriktionerna i Kina och APAC minskar siktar vi in oss på en betydande tillväxt på dessa marknader under andra halvåret i år. Kina har visat sig vara en uthållig marknad med stark inhemsk efterfrågan och vi ser fram emot att vår verksamhet återupptas i hela landet. Vi tackar våra ägare och investerare för deras fortsatta stöd och ser fram emot att tillsammans fortsätta utforska möjligheter”, säger Elie Younes, Global Chief Development Officer.