platsannonser
Vi söker
en Projektkoordinator.
nyheter
Nytt jobb
Catarina Halldén
blir hotelldirektör för nya Quality Hotel Match i Jönköping.
Nytt jobb
Maria Skarve,
ny Marknads- och Kommunikationschef på Svenska Möten.
Nytt jobb
Carina Eriksson
- ny hotelldirektör på Scandic Västerås.
musik och möten
Göteborg slår rekord
– bästa musiksommaren hittills.
30 maj - 3 juli
H22 prisas
som Årets Nytänkare på Real Estate Øresund.
nystart
Daniel Berlin öppnar nytt hösten 2023
mellan Skillinge och Brantevik.
22-24 september
Halmstad och Halland
– värdar för världens största textilfestival.
hotellnytt
Ambitiösa planer
för spektakulära Scandic Holmenkollen Park.
holistisk idé
Vår Gård
lanserar ny mötesdesign för hållbart samskapande.
Göteborg
Vetenskapsfestivalen
– nu börjar årets kunskapsfest.
RSS
rss_icon
Länkar
Maria Skarve, ny Marknads- och Kommunikationschef på Svenska Möten

Svenska Möten står tillsammans med hela mötesindustrin inför en omfattande strukturomvandling, med anpassning och digitalisering utifrån marknadens nya krav. Svenska Möten vill också möta kundernas behov av en mer långsiktig strategisk mötespartner. Som ett led i detta har Maria Skarve anställts som ny Marknads- och kommunikationschef.

Maria har en lång och bred erfarenhet av varumärke, kommunikation och besöksnäringen, både nationellt och internationellt. Hon kommer närmast från rollen som Marknads- och kommunikationsansvarig på Bosön, Riksidrottsförbundets utvecklingscentrum där hon de senaste åren drivit ett utvecklings- och förändringsarbete vad det gäller varumärke och kommunikation. Hon har även haft seniora kommunikationsroller på bland annat Visit Sweden och Svenska Turistföreningen samt styrelseuppdrag för Countryside Hotels.

"Maria blir med sin erfarenhet och profil ett bra komplement till övriga i ledningsgruppen i det förändringsarbete vi står inför", säger Michael Schüller, vd Svenska Möten.

Svenska Möten har i takt med pandemin sett förändrade mötesbeteenden hos svenska företag. Allt fler väljer att utveckla sina mötespolicys och upphandla långsiktiga mötespartners i syfte att dra ner på administrationskostnader och få en bättre överblick över mötes- och konferensbokningar för de anställda. Behovet av rådgivning skiljer också beroende på typ av möte och dess omfattning. Större och komplexa konferenser behöver ofta mer hjälp av Svenska Möten medan dagkonferenser som exempel med fördel kan bokas snabbt och smidigt online.

"Det blir ett viktigt, spännande och kul uppdrag att tillsammans med övriga i teamet på Svenska Möten driva utvecklingsarbetet och tillsammans skapa både medlemsnytta åt våra ägare samt möta våra kunders behov av en långsiktig strategisk mötespartner", säger Maria Skarve.

 

Maria Skarve började på Svenska Möten den 2 maj.