platsannonser
Projektkoordinator
till Akademikonferens.
Chef för möten och event
till Uppsala Konsert & Kongress.
nyheter
19-22 september 2023
Global Investigative Journalism Conference
kommer till Göteborg.
hotellnytt
Nu öppnar Clarion Hotel Umeå
- stärker Umeås attraktivitet.
flygnytt
Ryanair expanderar på Arlanda
– lanserar 13 nya vinterlinjer.
11 000 kvadratmeter 2024
Storsatsning på mat- och dryck på Arlanda och Landvetter
- 20-tal helt nya restauranger, barer och caféer öppnar med start 2023.
27 september
Meningsfulla upplevelser
står i fokus på Världsturismdagen.
Ligger din byrå i framkant?
Region Skåne
upphandlar eventbyrå.
Ny plats för möten
Geely
– Ett innovationscenter med glasklara utsikter i Göteborg.
forskning skapar möten
ForskarFredag i Piteå
bjuder på möten med Piteås forskare.
25-26 januari 2023
Gediget program
när Framtidens Hälso & Sjukvård lanserar konferens.
Etour utforskar vägen
Forskningssamarbete
tar Höga Kusten en nivå till.
RSS
rss_icon
Länkar
Stor kampanj för att positionera Australien som en global ledare inom Business Events

TOURISM Australias affärsenhet, Business Events Australia, har lanserat en ny varumärkeskampanj för att påminna världen om varför det inte finns något som liknar Australien när det gäller Business Events.

Kampanjen riktar sig till incentive- och föreningskunder och kommer att lanseras över genom mötesindustrimedia i Storbritannien, Europa, Nordamerika, Sydostasien, Nya Zeeland och Kina.

Tourism Australias verkställande chef för Commercial & Business Events Australia, Robin Mack, säger att lanseringen av den nya Business Events Australia-kampanjen markerar den första fasen av en bredare strategi för att positionera Australien som en global ledare inom business events.

"Vi vet från vår forskning att Australien ses som ett mycket önskvärt resmål för affärsevenemang, och med Australiens öppna gränser för fullt vaccinerade resenärer är det nu den perfekta tiden att påminna planerare och beslutsfattare om att Australien är den perfekta destinationen för ditt nästa affärsevenemang ", säger Robin Mack.

"Vi lyfter fram att Australien är hem för vänliga människor med nya perspektiv, som har formats av vårt unika landskap och vårt sätt att leva. Genom att skräddarsy meddelandena för incentives- och föreningssektorer bjuder vi in ​​världen att uppleva vilken inverkan vårt stora, vackra land kan ha på ditt tänkande."

"Den nya kampanjen är en del av en serie projekt som är fokuserade på att positionera Australien optimalt för återöppning. Den har en ny kreativ strategi som visar hur Australien har allt du kan förvänta dig av en destination för affärsevenemang, plus så mycket mer.”

"Vi har fortsatt att vara aktiva med att marknadsföra Australien till kunder för affärsevenemang under de senaste två åren, och nu när gränserna är öppna igen ökar vi vår aktivitet och är fast beslutna att stödja industrin i att återuppbygga pipelineverksamheten för Australien," säger Robin Mack.

Från mars 2022 kommer kampanjen att lanseras över placeringar med hög effekt på industrimedia för affärsevenemang och kommer att stödjas av innehåll, sociala aktiviteter och PR-aktiviteter.

 

Foto: Adeleide Convention Centre.