platsannonser
Vi söker
en Projektkoordinator.
nyheter
Nytt jobb
Catarina Halldén
blir hotelldirektör för nya Quality Hotel Match i Jönköping.
Nytt jobb
Maria Skarve,
ny Marknads- och Kommunikationschef på Svenska Möten.
Nytt jobb
Carina Eriksson
- ny hotelldirektör på Scandic Västerås.
musik och möten
Göteborg slår rekord
– bästa musiksommaren hittills.
30 maj - 3 juli
H22 prisas
som Årets Nytänkare på Real Estate Øresund.
nystart
Daniel Berlin öppnar nytt hösten 2023
mellan Skillinge och Brantevik.
22-24 september
Halmstad och Halland
– värdar för världens största textilfestival.
hotellnytt
Ambitiösa planer
för spektakulära Scandic Holmenkollen Park.
holistisk idé
Vår Gård
lanserar ny mötesdesign för hållbart samskapande.
Göteborg
Vetenskapsfestivalen
– nu börjar årets kunskapsfest.
RSS
rss_icon
Länkar
Stor kampanj för att positionera Australien som en global ledare inom Business Events

TOURISM Australias affärsenhet, Business Events Australia, har lanserat en ny varumärkeskampanj för att påminna världen om varför det inte finns något som liknar Australien när det gäller Business Events.

Kampanjen riktar sig till incentive- och föreningskunder och kommer att lanseras över genom mötesindustrimedia i Storbritannien, Europa, Nordamerika, Sydostasien, Nya Zeeland och Kina.

Tourism Australias verkställande chef för Commercial & Business Events Australia, Robin Mack, säger att lanseringen av den nya Business Events Australia-kampanjen markerar den första fasen av en bredare strategi för att positionera Australien som en global ledare inom business events.

"Vi vet från vår forskning att Australien ses som ett mycket önskvärt resmål för affärsevenemang, och med Australiens öppna gränser för fullt vaccinerade resenärer är det nu den perfekta tiden att påminna planerare och beslutsfattare om att Australien är den perfekta destinationen för ditt nästa affärsevenemang ", säger Robin Mack.

"Vi lyfter fram att Australien är hem för vänliga människor med nya perspektiv, som har formats av vårt unika landskap och vårt sätt att leva. Genom att skräddarsy meddelandena för incentives- och föreningssektorer bjuder vi in ​​världen att uppleva vilken inverkan vårt stora, vackra land kan ha på ditt tänkande."

"Den nya kampanjen är en del av en serie projekt som är fokuserade på att positionera Australien optimalt för återöppning. Den har en ny kreativ strategi som visar hur Australien har allt du kan förvänta dig av en destination för affärsevenemang, plus så mycket mer.”

"Vi har fortsatt att vara aktiva med att marknadsföra Australien till kunder för affärsevenemang under de senaste två åren, och nu när gränserna är öppna igen ökar vi vår aktivitet och är fast beslutna att stödja industrin i att återuppbygga pipelineverksamheten för Australien," säger Robin Mack.

Från mars 2022 kommer kampanjen att lanseras över placeringar med hög effekt på industrimedia för affärsevenemang och kommer att stödjas av innehåll, sociala aktiviteter och PR-aktiviteter.

 

Foto: Adeleide Convention Centre.