platsannonser
Projektledare
Akademikonferens.
Projektkoordinator
till Akademikonferens.
Chef för möten och event
till Uppsala Konsert & Kongress.
nyheter
hållbarhet
Easyfairs diplomerade
enligt den nationella miljöledningsstandarden Svensk Miljöbas.
hotellnytt
GCCH
köper Hotel Park Allé i Kristianstad.
Mässor skapar möten
Återöppnat Elmia:
Ett unikt mäss- och mötesår.
29/12-8/1
Malmö:
Vinterspelens universum återuppstår på ny plats.
nytt jobb
Josefine Gudmundson
blir hotelldirektör för Clarion Hotel The Pier.
26-27 juni 2023
Sverige arrangerar stor life science-kongress
som del av EU-ordförandeskapet.
Satsar på Business Events
Macaos kasinon satsar framåt på Business Events
investerar runt 170 miljarder kommande decenniet.
Event
Skåne Trendrapport 2022
Event in Skåne: Det har hänt magiska saker i Skåne under 2022.
Omvärldsanalys
Sju mötes- och eventtrender som du behöver känna till inför 2023
Utdrag ur eboken 7 Meeting and Event Trends You Need to Know for 2023.
Omvärldsanalys
Det är dags att bana nya spår för eventplanerare
Alla tecken pekar mot ett hektiskt 2023.
RSS
rss_icon
Länkar
Stor kampanj för att positionera Australien som en global ledare inom Business Events

TOURISM Australias affärsenhet, Business Events Australia, har lanserat en ny varumärkeskampanj för att påminna världen om varför det inte finns något som liknar Australien när det gäller Business Events.

Kampanjen riktar sig till incentive- och föreningskunder och kommer att lanseras över genom mötesindustrimedia i Storbritannien, Europa, Nordamerika, Sydostasien, Nya Zeeland och Kina.

Tourism Australias verkställande chef för Commercial & Business Events Australia, Robin Mack, säger att lanseringen av den nya Business Events Australia-kampanjen markerar den första fasen av en bredare strategi för att positionera Australien som en global ledare inom business events.

"Vi vet från vår forskning att Australien ses som ett mycket önskvärt resmål för affärsevenemang, och med Australiens öppna gränser för fullt vaccinerade resenärer är det nu den perfekta tiden att påminna planerare och beslutsfattare om att Australien är den perfekta destinationen för ditt nästa affärsevenemang ", säger Robin Mack.

"Vi lyfter fram att Australien är hem för vänliga människor med nya perspektiv, som har formats av vårt unika landskap och vårt sätt att leva. Genom att skräddarsy meddelandena för incentives- och föreningssektorer bjuder vi in ​​världen att uppleva vilken inverkan vårt stora, vackra land kan ha på ditt tänkande."

"Den nya kampanjen är en del av en serie projekt som är fokuserade på att positionera Australien optimalt för återöppning. Den har en ny kreativ strategi som visar hur Australien har allt du kan förvänta dig av en destination för affärsevenemang, plus så mycket mer.”

"Vi har fortsatt att vara aktiva med att marknadsföra Australien till kunder för affärsevenemang under de senaste två åren, och nu när gränserna är öppna igen ökar vi vår aktivitet och är fast beslutna att stödja industrin i att återuppbygga pipelineverksamheten för Australien," säger Robin Mack.

Från mars 2022 kommer kampanjen att lanseras över placeringar med hög effekt på industrimedia för affärsevenemang och kommer att stödjas av innehåll, sociala aktiviteter och PR-aktiviteter.

 

Foto: Adeleide Convention Centre.