BWH Hotel Group har anställt Lena Axelson som ny digital chef för arbetet att ta fram Best Westerns nya webbplats.
Fokus i det nya uppdraget är att utveckla webberbjudandet med målet att bygga en av världens bästa webbplatser.
Arbetet inleds med att ta fram helt nya webbar för Skandinavien – bestwestern.se/.no/.dk där Lena Axelson är strategiskt ansvarig.
Framöver läggs större vikt vid att berätta om hotellgruppens olika hotell med målet att nå en större kundkrets och få fler nöjda kunder.
Lena Axelson har under många år arbetat med researrangören Vings digitala resa, både på marknadsavdelningen och IT-avdelningen.
Hon var teamledare och huvudprojektledare för det nordiska webbprojektet med ”mobile first”-fokus, drivet av UX/designavdelningen.
Närmast kommer Lena Axelson från Sogeti Stockholm, där hon under de tre senaste åren har haft rollen som konsultchef.
Bilden: Lena Axelson har under många år arbetat med researrangören Vings digitala resa.