Warning: getimagesize(images/images_news/patric_sjöbergxx.jpg): failed to open stream: Filen eller katalogen finns inte in /home/u/u0480172/meetingsinternational.se/www/header_news.php on line 51
Meetings International - Your First Meetings Management Magazine
nyheter
Nordic Travel Clearing:
Tjänsteresandet ökar igen
- upp 94 procent sedan i mars.
Tvåa i Europa
​Helsingborg
är en av Europas mest innovativa städer enligt EU-kommissionen.
ikoniskt hotell
Arne Jacobsens
världsberömda designhotell firar 60 år.
50 000 besökare räcker inte
Naturum Falsterbo hotas
– kan bli del av ett spahotell.
bakslag för det personliga mötet
IBTM World 2020-ställs in
men blir virtuell.
utvecklande möten
Bo Frank, Växjö kommun,
är omvald till styrelsen i nätverket Energy Cities.
skapar ny plattform
Dubai Tourism bildar specialkommittee för Business Events
öppnar hela mötesindustrin den 1 oktober.
2000 deltagande företag
Stort intresse
för taiwanesisk plattform om covid-19.
400 spelare kommer
Uppsala
arrangerar nya veteran-SM i innebandy 2021.
Leap for Life
Hallands nya innovationscentrum:
för informationsdriven vård.
RSS
rss_icon
Länkar

Warning: getimagesize(images/images_news/patric_sjöbergxx.jpg): failed to open stream: Filen eller katalogen finns inte in /home/u/u0480172/meetingsinternational.se/www/news.php on line 58
Stockholmsmässans vd, Patric Sjöberg, ny ordförande för Fairlink
Patric Sjöberg, vd på Stockholmsmässan, har tagit över ordförandeskapet för Fairlink, en intresseorganisation för de ledande mässarrangörerna i de nordiska länderna. Fairlink har som främsta syfte att öka intresset för och kunskapen om mässan som marknadsförings- och säljkanal.

Varje år sker cirka 20 miljoner möten på mässorna i Sverige. Möten där hela branschen samlas och som ger ett unikt tillfälle för alla inblandade att utbyta idéer, kunskap och inte minst göra affärer. De största mässarrangörerna samlas i en gemensam branschorganisation, som nu har fått en ny ordförande när Stockholmsmässans vd Patric Sjöberg tar över klubban i Fairlink.

– Rätt använda är mässor det mest kostnadseffektiva sättet att få till lönsamma möten och utveckla affärsrelationer. Fairlink har en viktig uppgift i att föra ut budskapet om hur viktigt det personliga affärsmötet är, och att inte underskatta det förtroende som skapas när man möts öga mot öga, säger Patric Sjöberg.

I dessa tider när det ständigt dyker upp nya digitala mötesplatser kan det ifrågasättas om det fortfarande finns ett behov av att mötas fysiskt.

– Att mötas är naturligt, människor har alltid mötts och kommer alltid att vilja mötas. Vi ser ingen motsättning mellan digitala och fysiska möten, tvärtom blir nätet ett sätt att både förbereda ett mässbesök och även dela med sig av upplevelsen efteråt. Men det är bara genom det personliga mötet som besökarna kan uppleva och jämföra produkter med alla sina fem sinnen, och samtidigt prata med andra som är där och delar samma intresse som de själva, fortsätter Patric Sjöberg.

Medlemmar i Fairlink är Stockholmsmässan, Svenska Mässan, Elmia, Kistamässan, Nolia, danska Bella Center, Norges Varemesse och Finlands Mässa.