Warning: getimagesize(images/images_news/patric_sjöbergxx.jpg): failed to open stream: Filen eller katalogen finns inte in /home/u/u0480172/meetingsinternational.se/www/header_news.php on line 51
Meetings International - Your First Meetings Management Magazine
platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
event skapar möten
USM i handboll
stannar i Uppsala ytterligare två år.
Coronaviruset
Wyndham stänger 1000 hotell i Kina
men öppnar ytterligare 500 hotell i Kina inom tre år

Nordbygg på Stockholmsmässan
en port in till den svenska marknaden.
technical visits ökar igen
​Rekordstort internationellt intresse
för svenska lösningar inom smarta städer.
event skapar möten
Sveriges snabbast växande sport
flyttar internationell tävling till Malmö,
hotellnytt
Scandic lanserar nytt hotellvarumärke
öppnar fem hotell som ska heta Scandic GO.
utvidgat uppdrag
Radissons Chef för Nordeuropa
blir också Senior Vice President i Storbritannien, Irland och Västeuropa.
Hållbarhet
Stockholmsmässan byter
bränsle och minskar sin klimatpåverkan.
Radar
Coronaviruset:
Hilton stänger 150 hotell med 33 000 rum.
mässor skapar möten
Fastighetsmässan firar tio år i Malmö
har ökat utställare med 218 procent och besökare med 410 procent.
RSS
rss_icon
Länkar

Warning: getimagesize(images/images_news/patric_sjöbergxx.jpg): failed to open stream: Filen eller katalogen finns inte in /home/u/u0480172/meetingsinternational.se/www/news.php on line 58
Stockholmsmässans vd, Patric Sjöberg, ny ordförande för Fairlink
Patric Sjöberg, vd på Stockholmsmässan, har tagit över ordförandeskapet för Fairlink, en intresseorganisation för de ledande mässarrangörerna i de nordiska länderna. Fairlink har som främsta syfte att öka intresset för och kunskapen om mässan som marknadsförings- och säljkanal.

Varje år sker cirka 20 miljoner möten på mässorna i Sverige. Möten där hela branschen samlas och som ger ett unikt tillfälle för alla inblandade att utbyta idéer, kunskap och inte minst göra affärer. De största mässarrangörerna samlas i en gemensam branschorganisation, som nu har fått en ny ordförande när Stockholmsmässans vd Patric Sjöberg tar över klubban i Fairlink.

– Rätt använda är mässor det mest kostnadseffektiva sättet att få till lönsamma möten och utveckla affärsrelationer. Fairlink har en viktig uppgift i att föra ut budskapet om hur viktigt det personliga affärsmötet är, och att inte underskatta det förtroende som skapas när man möts öga mot öga, säger Patric Sjöberg.

I dessa tider när det ständigt dyker upp nya digitala mötesplatser kan det ifrågasättas om det fortfarande finns ett behov av att mötas fysiskt.

– Att mötas är naturligt, människor har alltid mötts och kommer alltid att vilja mötas. Vi ser ingen motsättning mellan digitala och fysiska möten, tvärtom blir nätet ett sätt att både förbereda ett mässbesök och även dela med sig av upplevelsen efteråt. Men det är bara genom det personliga mötet som besökarna kan uppleva och jämföra produkter med alla sina fem sinnen, och samtidigt prata med andra som är där och delar samma intresse som de själva, fortsätter Patric Sjöberg.

Medlemmar i Fairlink är Stockholmsmässan, Svenska Mässan, Elmia, Kistamässan, Nolia, danska Bella Center, Norges Varemesse och Finlands Mässa.