Warning: getimagesize(images/images_news/patric_sjöbergxx.jpg): failed to open stream: Filen eller katalogen finns inte in /home/u/u0480172/meetingsinternational.se/www/header_news.php on line 51
Meetings International - Your First Meetings Management Magazine
platsannonser
nyheter
61 kontor i 31 länder
MCI
öppnar kontor i Hamburg.
flygnytt
Finnair öppnar ny rutt
till Busan under sommaren 2020.
hotellnytt
Ikoniska Borgafjäll hotell
i ny regi.
stora möten
Reykjavik får European Film Awards-galan 2020
1400 samlas för att sola sig i glansen.
Stockholm med på topplistan
Fortsatt tillväxt bland europeiska städer
European Cities Marketing Benchmarking Report 2019 är här.

MPI Sweden nedlagt
Nu gäller MPI Scandinavia.
nytt jobb
Karin Liberg
ny CIO för Resia Travel Group.
Klättrade 21 platser i ICCA-statistiken
Antalet möten och idrottsevenemang
ökar i Uppsala.
Möten & Events
Västsvenska besöksnäringsföretag
tar emot internationell naturturism-kongress i höst.
framtidskunskaper
Water&Wastewater
– ny internationell VA-mässa 2021.
RSS
rss_icon
Länkar

Warning: getimagesize(images/images_news/patric_sjöbergxx.jpg): failed to open stream: Filen eller katalogen finns inte in /home/u/u0480172/meetingsinternational.se/www/news.php on line 58
Stockholmsmässans vd, Patric Sjöberg, ny ordförande för Fairlink
Patric Sjöberg, vd på Stockholmsmässan, har tagit över ordförandeskapet för Fairlink, en intresseorganisation för de ledande mässarrangörerna i de nordiska länderna. Fairlink har som främsta syfte att öka intresset för och kunskapen om mässan som marknadsförings- och säljkanal.

Varje år sker cirka 20 miljoner möten på mässorna i Sverige. Möten där hela branschen samlas och som ger ett unikt tillfälle för alla inblandade att utbyta idéer, kunskap och inte minst göra affärer. De största mässarrangörerna samlas i en gemensam branschorganisation, som nu har fått en ny ordförande när Stockholmsmässans vd Patric Sjöberg tar över klubban i Fairlink.

– Rätt använda är mässor det mest kostnadseffektiva sättet att få till lönsamma möten och utveckla affärsrelationer. Fairlink har en viktig uppgift i att föra ut budskapet om hur viktigt det personliga affärsmötet är, och att inte underskatta det förtroende som skapas när man möts öga mot öga, säger Patric Sjöberg.

I dessa tider när det ständigt dyker upp nya digitala mötesplatser kan det ifrågasättas om det fortfarande finns ett behov av att mötas fysiskt.

– Att mötas är naturligt, människor har alltid mötts och kommer alltid att vilja mötas. Vi ser ingen motsättning mellan digitala och fysiska möten, tvärtom blir nätet ett sätt att både förbereda ett mässbesök och även dela med sig av upplevelsen efteråt. Men det är bara genom det personliga mötet som besökarna kan uppleva och jämföra produkter med alla sina fem sinnen, och samtidigt prata med andra som är där och delar samma intresse som de själva, fortsätter Patric Sjöberg.

Medlemmar i Fairlink är Stockholmsmässan, Svenska Mässan, Elmia, Kistamässan, Nolia, danska Bella Center, Norges Varemesse och Finlands Mässa.