platsannonser
Vi söker
en Projektkoordinator.
nyheter
Nytt jobb
Catarina Halldén
blir hotelldirektör för nya Quality Hotel Match i Jönköping.
Nytt jobb
Maria Skarve,
ny Marknads- och Kommunikationschef på Svenska Möten.
Nytt jobb
Carina Eriksson
- ny hotelldirektör på Scandic Västerås.
musik och möten
Göteborg slår rekord
– bästa musiksommaren hittills.
30 maj - 3 juli
H22 prisas
som Årets Nytänkare på Real Estate Øresund.
nystart
Daniel Berlin öppnar nytt hösten 2023
mellan Skillinge och Brantevik.
22-24 september
Halmstad och Halland
– värdar för världens största textilfestival.
hotellnytt
Ambitiösa planer
för spektakulära Scandic Holmenkollen Park.
holistisk idé
Vår Gård
lanserar ny mötesdesign för hållbart samskapande.
Göteborg
Vetenskapsfestivalen
– nu börjar årets kunskapsfest.
RSS
rss_icon
Länkar
TripActions köper Resia

TripActions, den enda helhetslösningen för hantering av resor, företagskort och reseräkningar, tillkännagav idag sitt förvärv av Resia AB, en ledande skandinavisk företagsresebyrå. Detta är det tredje Europabaserade förvärvet för TripActions Group inom nio månader, efter tillskotten av Comtravo i början av februari 2022 och Reed & Mackay i maj 2021.

Resia grundades 1974 och har sitt huvudkontor i Göteborg. De tillför nästan 50 år av regional bransch- och marknadsexpertis till koncernen och möjliggör ytterligare tillväxt i Norden. Resia har också ett starkt mötes- och evenemangserbjudande som står för mer än en fjärdedel av bolagets försäljning, med tjänster som sträcker sig från traditionella konferensarrangemang till hantering av globala kongresser.

"Förvärvet av Resia har avsevärt ökat vår marknadsandel i Skandinavien. Kunder kommer att kunna dra full nytta av TripActions överlägsna tjänsteerbjudande samtidigt som Resias starka ledning och omfattande marknadsexpertis kommer att hjälpa till att driva TripActions fortsatta tillväxt i Norden," säger Michael Riegel, nyutnämnd General Manager för TripActions EMEA.

TripActions revolutionerande metod för hantering av resor och reseräkningar har svarat upp mot den allt snabbare konsolideringen inom branschen liksom den digitala transformationen. Deras molnbaserade användarvänliga plattform slår samman och ersätter manuella och ineffektiva system och är designad för att möta behoven hos dagens användare. En efterlevnadsgrad på 93 procent ger Travel Managers och ekonomiavdelningar en överblick i realtid, vilket i sin tur bidrar till besparingar på 10–30 procent. Som ett resultat har koncernen upplevt en explosiv årlig kundtillväxt.

Nu när TripActions Liquid™ etableras i Europa kommer Resias kunder också att ha tillgång till en integrerad helhetslösning för företagskort och reseräkningshantering som utnyttjar kontextualiserade data, såsom företagspolicy och detaljerad reseinformation, för att minimera utläggsrapporteringen.

"Det är verkligen spännande att TripActions etablerar sig i regionen i och med förvärvet av Resia. Deras innovativa teknologi och globala räckvidd tillsammans med Resias utmärkta rykte när det gäller kundcentrerad service kommer att tillföra ny energi till den skandinaviska marknaden", säger Lotten Fowler, General Manager för the Swedish Business Travel Association.

Koncernen samlar nu mer än 8 800 företagskunder runt om i världen som spänner över alla segment och behov, från startups till stora globala aktörer som har höga krav på både självbetjäning och servicenivå. Med förvärvet av Resia sträcker sig koncernen över hela den europeiska kontinenten, med kontor i fler än 95 länder inklusive Storbritannien, Irland och Sverige i norr; Nederländerna, Frankrike och Tyskland i väster; och Portugal i söder.

"Resia utökar inte bara TripActions räckvidd till Skandinaviens största marknad, utan bidrar också med en omfattande erfarenhet kombinerat med ett user-first mindset. När företag återupptar affärsresandet med full kraft är den översikt i realtid som bara tekniska lösningar kan ge viktigare än någonsin. Vi är glada över att välkomna Resia i laget", säger Ariel Cohen, TripActions medgrundare och vd.