platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
RSS
rss_icon
Länkar
David Åberg ny utvecklingsdirektör på Choice Hotels
Innovation och utveckling är i fokus när Choice Hotels Scandinavia tillsätter David Åberg som Director of Commercial Development. David har tidigare arbetat som Director of Sales i Sverige och tillträder den 1 juni i sin nya tjänst. Han kommer att ha ett nordiskt ansvar att nå ut med hela Choice Hotels erbjudande mot kunderna och att utveckla koncept och affärsmannaskap inom Choice.

– Att få möjlighet att utveckla vårt försäljningsarbete, våra möteskoncept och se till att vår kreativitet når ut till gästerna kommer att bli riktigt kul. Ambitionen är att redan under hösten presentera en rad nya koncept och erbjudanden till våra kunder. Vi vill uppfattas som hotellkedjan som är lite "different" och därför ska vi våga göra nya och annorlunda saker, säger David Åberg.

David har en lång erfarenhet av att arbeta med försäljning och säljledning och har ett genuint intresse av att utveckla mötesbranschen. I sin roll som Director of Commercial Development kommer David aktivt arbeta för att skapa nöjdare kunder och ett än mer lönsamt Choice Hotels Scandinavia.

Choice Hotels Scandinavia är Skandinaviens största hotellkedja med 170 hotell och 9200 anställda. Koncernen marknadsför varumärken Comfort, Quality Hotels, Quality Resort, Clarion Collection, Clarion Hotels och Nordic Hotels på den nordiska marknaden.