platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
flygnytt
Flybe
blir Virgin Connect.
sju gånger pengarna
​Malmöfestivalens turister
genererar 153 miljoner kronor till staden i turistekonomi.
FLygnytt
Finnair i nytt samarbete
med Fiji Airways.
18-19 november 2020
Ny heltäckande hi-techmötesplats
lanseras i Kista.
18-20 oktober
Borås
har RFSL-kongressen 2019
möten utvecklar sin stad
Uppsala Convention Bureau får utökade resurser
Kommunen vill värva fler möten och evenemang.
mat och möten
Sigtunahöjden
sätter återigen Sverige på kartan i internationell kocktävling.

500 hotell kan tvingas stänga
på grund av Thomas Cooks konkurs.
17-18 oktober i Malmö
Honungs”champagne”
och närproducerat kan ge utländska besökare unika matminnen.
Fredag den 15 november
Talarfestivalen
återigen i Malmö, nu på Turning Torso.
RSS
rss_icon
Länkar
David Åberg ny utvecklingsdirektör på Choice Hotels
Innovation och utveckling är i fokus när Choice Hotels Scandinavia tillsätter David Åberg som Director of Commercial Development. David har tidigare arbetat som Director of Sales i Sverige och tillträder den 1 juni i sin nya tjänst. Han kommer att ha ett nordiskt ansvar att nå ut med hela Choice Hotels erbjudande mot kunderna och att utveckla koncept och affärsmannaskap inom Choice.

– Att få möjlighet att utveckla vårt försäljningsarbete, våra möteskoncept och se till att vår kreativitet når ut till gästerna kommer att bli riktigt kul. Ambitionen är att redan under hösten presentera en rad nya koncept och erbjudanden till våra kunder. Vi vill uppfattas som hotellkedjan som är lite "different" och därför ska vi våga göra nya och annorlunda saker, säger David Åberg.

David har en lång erfarenhet av att arbeta med försäljning och säljledning och har ett genuint intresse av att utveckla mötesbranschen. I sin roll som Director of Commercial Development kommer David aktivt arbeta för att skapa nöjdare kunder och ett än mer lönsamt Choice Hotels Scandinavia.

Choice Hotels Scandinavia är Skandinaviens största hotellkedja med 170 hotell och 9200 anställda. Koncernen marknadsför varumärken Comfort, Quality Hotels, Quality Resort, Clarion Collection, Clarion Hotels och Nordic Hotels på den nordiska marknaden.