nyheter
Hide and Seek
Högskolan Kristianstad
nominerad till Stora Kommunikationspriset.
hållbar stadsutveckling
Avsiktsförklaring mellan Johanneberg Science Park
och Landvetter Södra Utveckling AB.
hotellnytt
Första Radisson Individuals i Baltikum
öppnar sina dörrar i Tallinn.
nytt jobb
Anna Wallén
ny näringspolitisk chef på Visita.
Börjar 7 maj
Kändistätt på Lund Hotel Music tour
visas på egna YouTube-kanalen.
hotellnytt
Countryside Hotels:
70-plussare bokar weekends i maj.
skapar engagemang
Facilitatorhuset
utbildade 1600 deltagare på digitala möten.
skapar långsiktig samverkan
Stockholm utvecklar mötesindustrin
med 1,3 miljoner.
ökad säkerhet
Skånska Möten ingår avtal med StaySafe Hospitality
för att Covid-19 certifiera sina medlemsanläggningar.
H22 Helsingborg
Dockanparken och Djungellekan
tar form i Oceanhamnen.
RSS
rss_icon
Länkar
David Åberg ny utvecklingsdirektör på Choice Hotels
Innovation och utveckling är i fokus när Choice Hotels Scandinavia tillsätter David Åberg som Director of Commercial Development. David har tidigare arbetat som Director of Sales i Sverige och tillträder den 1 juni i sin nya tjänst. Han kommer att ha ett nordiskt ansvar att nå ut med hela Choice Hotels erbjudande mot kunderna och att utveckla koncept och affärsmannaskap inom Choice.

– Att få möjlighet att utveckla vårt försäljningsarbete, våra möteskoncept och se till att vår kreativitet når ut till gästerna kommer att bli riktigt kul. Ambitionen är att redan under hösten presentera en rad nya koncept och erbjudanden till våra kunder. Vi vill uppfattas som hotellkedjan som är lite "different" och därför ska vi våga göra nya och annorlunda saker, säger David Åberg.

David har en lång erfarenhet av att arbeta med försäljning och säljledning och har ett genuint intresse av att utveckla mötesbranschen. I sin roll som Director of Commercial Development kommer David aktivt arbeta för att skapa nöjdare kunder och ett än mer lönsamt Choice Hotels Scandinavia.

Choice Hotels Scandinavia är Skandinaviens största hotellkedja med 170 hotell och 9200 anställda. Koncernen marknadsför varumärken Comfort, Quality Hotels, Quality Resort, Clarion Collection, Clarion Hotels och Nordic Hotels på den nordiska marknaden.