platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
hotellnytt
Egencia presenterar
de 100 bästa affärsresehotellen 2019 – Sex svenska hotell med på topplistan.
nytt jobb
Patric Sjöberg
lämnar Stockholmsmässan i maj 2019.
globalt nätverk
Göteborg
vill bli Sveriges första Unesco City of Literature.
mötesakademin
Spännande samarbete
Mellan Vår Gård och House of Sparks.
hotellnytt
Passion Manager Sophia Allerth
förverkligar Stordalens kultur på Stockholms största hotell.
forskning skapar möten
110 miljoner
till biologiska läkemedel.
ökad hållbarhet
Uniaden:
Resan mot ännu ett miljömärkt event.
flygindustrin
Världens säkraste flygbolag
2019 utsedda.
hotellnytt
Fem arkitektkontor tävlar
om att gestalta Svenska Mässans fjärde torn.
Strategi
Nederländska Kongress & Turistbyrån
stänger sitt kontor i Stockholm.
RSS
rss_icon
Länkar
David Åberg ny utvecklingsdirektör på Choice Hotels
Innovation och utveckling är i fokus när Choice Hotels Scandinavia tillsätter David Åberg som Director of Commercial Development. David har tidigare arbetat som Director of Sales i Sverige och tillträder den 1 juni i sin nya tjänst. Han kommer att ha ett nordiskt ansvar att nå ut med hela Choice Hotels erbjudande mot kunderna och att utveckla koncept och affärsmannaskap inom Choice.

– Att få möjlighet att utveckla vårt försäljningsarbete, våra möteskoncept och se till att vår kreativitet når ut till gästerna kommer att bli riktigt kul. Ambitionen är att redan under hösten presentera en rad nya koncept och erbjudanden till våra kunder. Vi vill uppfattas som hotellkedjan som är lite "different" och därför ska vi våga göra nya och annorlunda saker, säger David Åberg.

David har en lång erfarenhet av att arbeta med försäljning och säljledning och har ett genuint intresse av att utveckla mötesbranschen. I sin roll som Director of Commercial Development kommer David aktivt arbeta för att skapa nöjdare kunder och ett än mer lönsamt Choice Hotels Scandinavia.

Choice Hotels Scandinavia är Skandinaviens största hotellkedja med 170 hotell och 9200 anställda. Koncernen marknadsför varumärken Comfort, Quality Hotels, Quality Resort, Clarion Collection, Clarion Hotels och Nordic Hotels på den nordiska marknaden.