platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Dörrarna öppnas
Borås fylls av besökare igen
tre kongresser samma vecka plus EM-kval i fotboll för F16.
27 oktober
Ny dansk-svenskjobbmässa
på Malmömässan.
Cool konst
Tre dolda kulturgårdar
i Litauens främsta städer.
Flygnytt
AMF investerar 200 miljoner
i flygbolaget BRA.
skapar stark position
Hybrid+,
ny metod för mötesupplevelser lanseras av Göteborg & Co.
Hotellnytt
Scandic rapporterar starkt resultat
och kassaflöde för tredje kvartalet 2021.
öppnar maj 2022
Prisbelönt Auschwitz-utställning
kommer till Malmö.
Framtidens städer
Undersökning:
Lund är en av världens smartaste städer.
30 November–2 december
Följ med Meetings International till IBTM World i Barcelona
Var med när världen öppnar igen.
13–16 november 2022
Krakow blir värd för Icca-kongressen 2022
En enorm framgång inte bara för staden, utan för hela landet.
RSS
rss_icon
Länkar
Formex: Speed Meeting och kontemplation i Buffé Happy Dining – Meet & Eat

I utställningen och scenområdet Happy Dining – Meet & Eat på Formex, bjuds besökaren på en dagens Happy Feeling över en lunch eller till en kopp kaffe. Happy Dining har skapats för att inspirera till nya möten och samtal genom en ombonad hemkänsla med glada och lite galna inslag.

Det finns alltid något att fira tycker Jarmo Toivanen och Elin Wallén från Creative Force, som har sammanställt scenområdet och restaurangen i utställningen Buffé Happy Dining – Meet & Eat i den nybyggda delen av A-hallen. Den känslan vill de förmedla med en glad, aktiv plats med mycket färg, mönster och inspirerande installationer.

– Vi vill att området ska inspirera till nya möten och spännande samtal. Kanske blir det en lunch i ombonad hemmiljö eller ett Speed Meeting över en kopp kaffe i stadsmiljö. Kräver stunden egen kontemplation, är det bara att ta sig en kanelbulle och slå sig ned i en stor hjärtformad kudde under ett träd. Tänk på att din dag bara är din dag! säger Jarmo Toivanen och Elin Wallén.

Inom området används det skrivna ordet för att uttrycka värderingar och yttringar i tiden. Det finns också en interaktiv del i utställningen som ger besökaren möjlighet att på en stor bildskärm uttrycka sin Happy-feeling för dagen.

Creative Force arbetar främst med kreativa säljmiljöer och varupresentationer med fokus på mode och inredning.

Formex äger rum 12-15 augusti 2010 på Stockholmsmässan. Formex är mötesplatsen för nyheter, affärer, trender, kunskap och inspiration. Mässan anordnas två gånger per år med 850 utställare, 25 000 fackbesökare och 800 medierepresentanter.