platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
ny affärsstrategi
Workman Event ny partner till Stockholmsmässan
för mattentreprenad och eventproduktion.
11 500 kvadratmeter
Svenska Hus och kontorsaktören Helio
inleder ett samarbete kring K6 i Malmö.
forskning skapar möten
Framtidens affärsmöten:
fler sinnen involverade, mer trovärdiga och autentiska upplevelser.
Malmö Arena och Baltiska Hallen
Malmö får innebandy-VM
7-15 december 2024.
Minus 24 procent
2020 ett mörkt år
för Västerås besöksnäring.
efter ett år i styrelsen
Martin Roos
ny ordförande i Svensk Liv.e
hotellnytt
Villa Dagmar öppnar i maj
- en doft av Italien i Stockholms trendigaste stadsdel
nytt jobb
Pointpeople växer och blir fler
rekryterar Elisabeth Schmidt som coach.
ny kunskap
Ny rapport:
Så kan besöksindustrin ställa om i spåren av pandemin
Wow feeling
Framtidens trygghet i fokus
när Helsingborgs stad samarbetar med amerikanska MIT Senseable City Lab.
RSS
rss_icon
Länkar
Formex: Speed Meeting och kontemplation i Buffé Happy Dining – Meet & Eat

I utställningen och scenområdet Happy Dining – Meet & Eat på Formex, bjuds besökaren på en dagens Happy Feeling över en lunch eller till en kopp kaffe. Happy Dining har skapats för att inspirera till nya möten och samtal genom en ombonad hemkänsla med glada och lite galna inslag.

Det finns alltid något att fira tycker Jarmo Toivanen och Elin Wallén från Creative Force, som har sammanställt scenområdet och restaurangen i utställningen Buffé Happy Dining – Meet & Eat i den nybyggda delen av A-hallen. Den känslan vill de förmedla med en glad, aktiv plats med mycket färg, mönster och inspirerande installationer.

– Vi vill att området ska inspirera till nya möten och spännande samtal. Kanske blir det en lunch i ombonad hemmiljö eller ett Speed Meeting över en kopp kaffe i stadsmiljö. Kräver stunden egen kontemplation, är det bara att ta sig en kanelbulle och slå sig ned i en stor hjärtformad kudde under ett träd. Tänk på att din dag bara är din dag! säger Jarmo Toivanen och Elin Wallén.

Inom området används det skrivna ordet för att uttrycka värderingar och yttringar i tiden. Det finns också en interaktiv del i utställningen som ger besökaren möjlighet att på en stor bildskärm uttrycka sin Happy-feeling för dagen.

Creative Force arbetar främst med kreativa säljmiljöer och varupresentationer med fokus på mode och inredning.

Formex äger rum 12-15 augusti 2010 på Stockholmsmässan. Formex är mötesplatsen för nyheter, affärer, trender, kunskap och inspiration. Mässan anordnas två gånger per år med 850 utställare, 25 000 fackbesökare och 800 medierepresentanter.