nyheter
50 000 besökare räcker inte
Naturum Falsterbo hotas
– kan bli del av ett spahotell.
bakslag för det personliga mötet
IBTM World 2020-ställs in
men blir virtuell.
utvecklande möten
Bo Frank, Växjö kommun,
är omvald till styrelsen i nätverket Energy Cities.
skapar ny plattform
Dubai Tourism bildar specialkommittee för Business Events
öppnar hela mötesindustrin den 1 oktober.
2000 deltagande företag
Stort intresse
för taiwanesisk plattform om covid-19.
400 spelare kommer
Uppsala
arrangerar nya veteran-SM i innebandy 2021.
Leap for Life
Hallands nya innovationscentrum:
för informationsdriven vård.
digital innovation
Royal Park Studios
inviger unik studio för livestreaming och produktion.
Nätverk
Egencia hjälper Travel Managers
med nya utbildningar i hantering av affärsresor.
alltfler fysiska möten
SEE Hållbarhetsvecka
viktigare än någonsin – i år med rekordmånga digitala event.
RSS
rss_icon
Länkar
Formex: Speed Meeting och kontemplation i Buffé Happy Dining – Meet & Eat

I utställningen och scenområdet Happy Dining – Meet & Eat på Formex, bjuds besökaren på en dagens Happy Feeling över en lunch eller till en kopp kaffe. Happy Dining har skapats för att inspirera till nya möten och samtal genom en ombonad hemkänsla med glada och lite galna inslag.

Det finns alltid något att fira tycker Jarmo Toivanen och Elin Wallén från Creative Force, som har sammanställt scenområdet och restaurangen i utställningen Buffé Happy Dining – Meet & Eat i den nybyggda delen av A-hallen. Den känslan vill de förmedla med en glad, aktiv plats med mycket färg, mönster och inspirerande installationer.

– Vi vill att området ska inspirera till nya möten och spännande samtal. Kanske blir det en lunch i ombonad hemmiljö eller ett Speed Meeting över en kopp kaffe i stadsmiljö. Kräver stunden egen kontemplation, är det bara att ta sig en kanelbulle och slå sig ned i en stor hjärtformad kudde under ett träd. Tänk på att din dag bara är din dag! säger Jarmo Toivanen och Elin Wallén.

Inom området används det skrivna ordet för att uttrycka värderingar och yttringar i tiden. Det finns också en interaktiv del i utställningen som ger besökaren möjlighet att på en stor bildskärm uttrycka sin Happy-feeling för dagen.

Creative Force arbetar främst med kreativa säljmiljöer och varupresentationer med fokus på mode och inredning.

Formex äger rum 12-15 augusti 2010 på Stockholmsmässan. Formex är mötesplatsen för nyheter, affärer, trender, kunskap och inspiration. Mässan anordnas två gånger per år med 850 utställare, 25 000 fackbesökare och 800 medierepresentanter.