platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
hotellnytt
Egencia presenterar
de 100 bästa affärsresehotellen 2019 – Sex svenska hotell med på topplistan.
nytt jobb
Patric Sjöberg
lämnar Stockholmsmässan i maj 2019.
globalt nätverk
Göteborg
vill bli Sveriges första Unesco City of Literature.
mötesakademin
Spännande samarbete
Mellan Vår Gård och House of Sparks.
hotellnytt
Passion Manager Sophia Allerth
förverkligar Stordalens kultur på Stockholms största hotell.
forskning skapar möten
110 miljoner
till biologiska läkemedel.
ökad hållbarhet
Uniaden:
Resan mot ännu ett miljömärkt event.
flygindustrin
Världens säkraste flygbolag
2019 utsedda.
hotellnytt
Fem arkitektkontor tävlar
om att gestalta Svenska Mässans fjärde torn.
Strategi
Nederländska Kongress & Turistbyrån
stänger sitt kontor i Stockholm.
RSS
rss_icon
Länkar
Formex: Speed Meeting och kontemplation i Buffé Happy Dining – Meet & Eat

I utställningen och scenområdet Happy Dining – Meet & Eat på Formex, bjuds besökaren på en dagens Happy Feeling över en lunch eller till en kopp kaffe. Happy Dining har skapats för att inspirera till nya möten och samtal genom en ombonad hemkänsla med glada och lite galna inslag.

Det finns alltid något att fira tycker Jarmo Toivanen och Elin Wallén från Creative Force, som har sammanställt scenområdet och restaurangen i utställningen Buffé Happy Dining – Meet & Eat i den nybyggda delen av A-hallen. Den känslan vill de förmedla med en glad, aktiv plats med mycket färg, mönster och inspirerande installationer.

– Vi vill att området ska inspirera till nya möten och spännande samtal. Kanske blir det en lunch i ombonad hemmiljö eller ett Speed Meeting över en kopp kaffe i stadsmiljö. Kräver stunden egen kontemplation, är det bara att ta sig en kanelbulle och slå sig ned i en stor hjärtformad kudde under ett träd. Tänk på att din dag bara är din dag! säger Jarmo Toivanen och Elin Wallén.

Inom området används det skrivna ordet för att uttrycka värderingar och yttringar i tiden. Det finns också en interaktiv del i utställningen som ger besökaren möjlighet att på en stor bildskärm uttrycka sin Happy-feeling för dagen.

Creative Force arbetar främst med kreativa säljmiljöer och varupresentationer med fokus på mode och inredning.

Formex äger rum 12-15 augusti 2010 på Stockholmsmässan. Formex är mötesplatsen för nyheter, affärer, trender, kunskap och inspiration. Mässan anordnas två gånger per år med 850 utställare, 25 000 fackbesökare och 800 medierepresentanter.