platsannonser
Projektledare
till Akademikonferen.s
Vi söker
en Projektkoordinator.
nyheter
hotellnytt
Scandics största hotell hittills öppnar i Köpenhamn
– nordiskt spa och kock från Michelinrestaurang.
hotellnytt
Comfort Hotel Arlanda Airport vinner
“New Hotel Of The Year” och “Comfort Hotel Of The Year”.
Plats för möten
The Park flyttar in i Forskaren
– Förstärker mötesplats för life science
Framtiden är här. Kan du se den?
Svenska Möten
satsar på att utbilda kockar i hållbarhet.
23-25 september
Bokmässans Crimetimetema i höst:
Skrivarskola, snutfika och lögndetektorer.
Framtiden är här
Sigtunahöjden
erbjuder fler laddplatser för alla.
Event skapar möten
40 dagar kvar till Jamboree22
– Sveriges största ungdomsläger.
Nummer 1 bland 50
Hur hållbar är din stad?
Stockholm tar förstaplatsen.
3-årig med 32 platser
Umeå
får ny restaurangutbildning.
World airport award
Helsingfors flygplats
bäst i norra Europa.
RSS
rss_icon
Länkar
Hosted Buyer-rekryteringen hottas upp inför IBTM World i Barcelona

IBTM WORLD, som äger rum på Fira Barcelona,  30 november – 2 december, har tillkännagett en stark rekryteringssstsning på Hosted Buyer-programmet för årets mässa, med ett förhållande på 1:2 mellan internationella och europeiska köpare och 37 procent av Hosted Buyers är nya besökare. Av totalen är 70 procent agenturer, 20 procent företag och 10 procent är föreningsköpare.

Som en del av årets förbättrade säkerhetsåtgärder, förutom en tredagarsdagbok fullpackad med värdefulla affärsmöten, kommer Hosted Buyers att dra nytta av en gratis sjukförsäkring. Detta ger ett extra lager av säkerhet för att täcka eventuella ytterligare kostnader för boende, läkarvård eller transport tillbaka till sitt hemland i händelse av ett positivt Covid-19-test under evenemanget. Alla besökare kommer att kunna köpa PCR-tester på platsen om de skulle behöva.

Under temat ’New Business, New Tech, New World’ kan köpare också delta i skräddarsydda utbildningssessioner i mässans Knowledge Programme, som inleds av tre huvudtalare som hämtats utanför industrin och som kommer att leda sessioner kring fyra aktuella teman: "Trends and technology; gamification and engagement; the future of event planning (to include discussions around sustainability, safety and security and government support); and career and personal development". Det kommer också att finnas separata köparledda Association- och Elite Corporate-program.

"Vi är så glada över att komma tillbaka till någon form av normalitet där köpare kan dra nytta av vårt sofistikerade mötessystem och vårt omfattande utbildningsprogram, såväl som den senaste spjutspetsteknologin och hög kvalitet personliga nätverksevenemang på Fira", säger David Thompson, Event Director.

"Trots resebegränsningarna har vi en stark internationell utställarmix i år, med flera stora organisationer från Mellanöstern och Nordamerika, tillsammans med robust representation från Europa med utställare som antingen är med för första gången eller återvänder med ännu större montrar. Vi ser fram emot att välkomna tillbaka alla köpare till årets personliga event."

Hittills har köpare från 55 länder bekräftats, med delegater från globalt kända företag inklusive: byråer Helmsbriscoe, HPN Global – World, First Incentive Travel, Follow red Branding Experiences och GPM LiveMarketing GmbH; corporates Engie, Oriflame Cosmetics, Saudi Aramco, Citigroup Inc., BBVA France, Ansell Healthcare Europe, Knauf Gips KG, SAUDI Telecom Company, Ebs, Pfizer, Abbott, Novartis, OP’COM, Donnelly Spire Ltd., Ferronordic, Michelin, General Motorer; och International Association for the Protection of Intellectual Property -AIPPI-, European Union of Medicine in Assurance and Social Security, China Electronics Chamber of Commerce, Centers for Disease Control, European Society of Cardiology associations.

Fong Ling Loh, chef för Incentive Travel Unit, AIA Malaysia, kommenterade fördelarna med att delta i IBTM World som Hosted Buyer, när hon var med 2019. "Det var första gången jag deltog på IBTM World. Jag njöt verkligen av det; det var mycket informativt och stödjande. Som ett resultat av att ha deltagit på den här mässan har jag arrangerat fler utforskande besök i Sverige, Thailand, Amsterdam och Korea inför nästa år. Alla destinationer har marknadsförts väldigt bra, och jag tyckte om att lära mig om platser som Jordanien, Georgien, Estland, München, Kroatien och Japan, som jag också är intresserad av att utforska.”

Nya utställare som bekräftats för i år inkluderar CVBs från Frankrike, Monaco, Sydafrika, Australien, Tyskland, Estland, Valencia och Istanbul; hotellmärken Hilton och Hyatt; DMC från USA och Algeriet; Manchester City fotbollsklubb; Rumänsk turistattraktion, Salina Turda saltgrotta; Ras Al Khaimah Tourism Development Authority; Melia Hotels & Resorts; Konferenskompass; och Bahrain Tourism & Exhibitions Authority, bland många andra.

 

För mer information och anmälan till evenemanget, klicka här.