platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
13-14 september
Möbelmässan Göteborg
tillbaka på Svenska Mässan i höst.
hotellnytt
Countryside Hotels
slog försäljningsrekord trots pandemi.
+200 talare
Ny konferens och mässa
för framtidens sjukvård arrangeras i Stockholm 25 – 26 januari 2023.
nytt jobb
Scandic värvar hotelldirektör
– Roger Pettersson tar över ansvaret för Scandichotellen i Umeå.
29 april - 1 maj
eCarExpo i Friends Arena
laddar om i april.
Almedalsleverantör
Uppstickaren Univid ska bli störst på digitala event
– backas av tunga investerare.
hotellnytt
Norrqvarn Hotell & Konferens
får ny ägare.
ljus i mörkret
Karlstad CCC satte försäljningsrekord i december
sålde för nästan tio miljoner kronor.
tråkigt beslut
Allt för sjön 2022 ställer in
planerar för mars 2023.
kan bli 23,000 deltagare
Arton internationella kongresser
valde Seoul som destinationen.
RSS
rss_icon
Länkar
IBTM World i Barcelona sätter högsta fart till årets mässa

IBTM World har avslöjat de första detaljerna för sitt flaggskeppsevent, IBTM World i Barcelona, ​​som åter igen kommer att äga rum på Fira, Barcelona från 30 november till 2 december 2021.

Under temat "New Business, New Tech, New World" kommer IBTM World Barcelona att fokusera på personliga-kvalitetsaffärsmöten, inspirerande utbildningsinnehåll och givande nätverksmöjligheter för att hjälpa deltagarna att komma tillbaka till de viktiga business eventaffärerna och får möjligheten att trivas under nästa kapitel som nu skrivs i mötes- och eventindustrin.

Besökarregistrering är nu öppen för evenemanget, som kommer att sammanföra några av världens ledande internationella Hosted-Buyers, kvalitetsleverantörer och destinationer.

Kongressköpare som har bekräftat sin närvaro inkluderar International Association for the Protection of Intellectual Property (AIPPI), European Union of Medicine in Assurance and Social Security, China Electronics Chamber of Commerce och Centers for Disease Control and Prevention. Företagsmötesköpare kommer att delta från Engie, Oriflame Cosmetics, Knauf, Citigroup Inc., BBVA France och Saudi Aramco. Byråköpare inkluderar HelmBriscoe och HPN Global - World och First Incentive Travel.

Globala leverantörer och destinationer som deltar inkluderar nästan hela den Österrikiska mötes- och eventindustrin, inklusive självklara Vienna Convention Bureu som topputställare, Finland Convention Bureau, Ras Al Khaimah Tourism Development Authority, Melia Hotels & Resorts, Conference Compass, Bahrain Tourism & Exhibitions Authority, Munich Convention Bureau, Latvia Tourism and Flanders Meeting and Convention Center. Nyss meddelade IBTM World att de räknar med totalt 1600 utställare vilket låter som ett högt tal eftersom det är ganska kort tid kvar innan mässan ska öppna dne 30 november. Men suget efter en öppen m-tess- och eventvärld är stort på många platser i världen.

IBTM World’s Knowledge Program kommer i år att utforska fyra aktuella teman: Trender och teknik; gamification och engagemang; framtiden för evenemangsplanering (för att inkludera diskussioner om hållbarhet, säkerhet och statligt stöd); karriär samt personlig utveckling. Det kommer att finnas separata köparledda seminarier och elitföretagsprogram. Mer information kommer att publiceras så småningom.

David Thompson, evenemangschef, säger: ”Vi har fått ett otroligt positivt svar vid vår lansering av IBTM World 2021 hittills, vilket visar att det finns en enorm aptit från industrin att återvända till personliga möten och evenemang. Vi har fått ett exceptionellt starkt svar från många utställare, varav ett stort antal återvänder med större monter än tidigare. Vi har ett fantastiskt evenemang planerat och kan inte uttrycka hur glada vi är att se samhället komma tillbaka för första gången på två år!”

RX (arrangörerna av IBTM World) har arbetat med tunga industriföreträdare för att skapa en säker arbetsstandard som kallas ”All Secure”, för att hålla evenemanget i en Covid-påverkad värld, och IBTM har ett nära samarbete med de lokala myndigheterna och mässanläggningen Fira Barcelona för att genomföra alla nödvändiga försiktighetsåtgärder. Mer information följer.

Meetings International har en Hosted-Buyer-grupp (10 platser som redan är fulltecknade), med sig till Barcelona också i år som en av mässans MediaPartner. Detta är tidningens 32:a år som mediapartner, som i starten hette EIBTM och gick i Geneve.