platsannonser
Projektledare
Akademikonferens.
Projektkoordinator
till Akademikonferens.
Chef för möten och event
till Uppsala Konsert & Kongress.
nyheter
Hållbarhet
American Express Meetings & Events
undertecknar Net Zero Carbon Events-löfte.
Spännande möte
Sveriges Elevkårers Kongress22
i Norrköping.
flygnytt
Eurowings utökar i Sverige
ökar utbudet på Landvetter med ny direktlinje till Berlin.
Höjer kvalitetskraven
Alvar blir namnet
på hela Skellefteås näringslivsdag.
14 januari - 21 maj 2023
Malmö värd
för uppmärksammad Banksy-utställning.
Utvidgat samarbete
Svenska Möten
ingår ett fördjupat partnerskap med IACC.
+300 deltagare
Rekordintresse
för gruvmöte i Stockholm.
+1000 deltagare
Norden
ska bli världens mest hållbara och cirkulära region.
föreningar skapar möten
Delat ordförandeskap,
en framgångssaga för Scouterna.
hotellnytt
Steam Hotel tar nästa steg
– förvärvar Actionbad.
RSS
rss_icon
Länkar
IBTM World i Barcelona sätter högsta fart till årets mässa

IBTM World har avslöjat de första detaljerna för sitt flaggskeppsevent, IBTM World i Barcelona, ​​som åter igen kommer att äga rum på Fira, Barcelona från 30 november till 2 december 2021.

Under temat "New Business, New Tech, New World" kommer IBTM World Barcelona att fokusera på personliga-kvalitetsaffärsmöten, inspirerande utbildningsinnehåll och givande nätverksmöjligheter för att hjälpa deltagarna att komma tillbaka till de viktiga business eventaffärerna och får möjligheten att trivas under nästa kapitel som nu skrivs i mötes- och eventindustrin.

Besökarregistrering är nu öppen för evenemanget, som kommer att sammanföra några av världens ledande internationella Hosted-Buyers, kvalitetsleverantörer och destinationer.

Kongressköpare som har bekräftat sin närvaro inkluderar International Association for the Protection of Intellectual Property (AIPPI), European Union of Medicine in Assurance and Social Security, China Electronics Chamber of Commerce och Centers for Disease Control and Prevention. Företagsmötesköpare kommer att delta från Engie, Oriflame Cosmetics, Knauf, Citigroup Inc., BBVA France och Saudi Aramco. Byråköpare inkluderar HelmBriscoe och HPN Global - World och First Incentive Travel.

Globala leverantörer och destinationer som deltar inkluderar nästan hela den Österrikiska mötes- och eventindustrin, inklusive självklara Vienna Convention Bureu som topputställare, Finland Convention Bureau, Ras Al Khaimah Tourism Development Authority, Melia Hotels & Resorts, Conference Compass, Bahrain Tourism & Exhibitions Authority, Munich Convention Bureau, Latvia Tourism and Flanders Meeting and Convention Center. Nyss meddelade IBTM World att de räknar med totalt 1600 utställare vilket låter som ett högt tal eftersom det är ganska kort tid kvar innan mässan ska öppna dne 30 november. Men suget efter en öppen m-tess- och eventvärld är stort på många platser i världen.

IBTM World’s Knowledge Program kommer i år att utforska fyra aktuella teman: Trender och teknik; gamification och engagemang; framtiden för evenemangsplanering (för att inkludera diskussioner om hållbarhet, säkerhet och statligt stöd); karriär samt personlig utveckling. Det kommer att finnas separata köparledda seminarier och elitföretagsprogram. Mer information kommer att publiceras så småningom.

David Thompson, evenemangschef, säger: ”Vi har fått ett otroligt positivt svar vid vår lansering av IBTM World 2021 hittills, vilket visar att det finns en enorm aptit från industrin att återvända till personliga möten och evenemang. Vi har fått ett exceptionellt starkt svar från många utställare, varav ett stort antal återvänder med större monter än tidigare. Vi har ett fantastiskt evenemang planerat och kan inte uttrycka hur glada vi är att se samhället komma tillbaka för första gången på två år!”

RX (arrangörerna av IBTM World) har arbetat med tunga industriföreträdare för att skapa en säker arbetsstandard som kallas ”All Secure”, för att hålla evenemanget i en Covid-påverkad värld, och IBTM har ett nära samarbete med de lokala myndigheterna och mässanläggningen Fira Barcelona för att genomföra alla nödvändiga försiktighetsåtgärder. Mer information följer.

Meetings International har en Hosted-Buyer-grupp (10 platser som redan är fulltecknade), med sig till Barcelona också i år som en av mässans MediaPartner. Detta är tidningens 32:a år som mediapartner, som i starten hette EIBTM och gick i Geneve.