platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
och vinnaren är...
Tre kommuner
tävlar om att bli Sveriges DigitaliseringsKommun.
året-runt-destination
Skytteholm Hotell & Konferens expanderar
– bygger Nordiskt Spa och padelbanor.
nytt uppdrag
Andrea Jovell
på ny post i turismorganisationen SNDMO.
20 våningar högt
Sara kulturhus
– trä, hållbarhet och Spider-Man.
fint pris utdelat
Karin Franssons Mentorpris 2021
tilldelas Jenny Roshage-Theander, Näsby Slott.fint pris utdelat
Flygnytt
Emirates
vill anställa 3 500 nya medarbetare.
ny infrastruktur
Utvecklingsprojekt i Halmstad
får 200 000 kronor.
omvärldsanalys
Var flexibel, kreativ
och hitta nya sätt att underlätta för nätverken säger ABPCO:s undersökning.
flygnytt
Finnair störst på direktflyg till Asien
och USA från Arlanda: Erbjuder nu även direkttrafik till Los Angeles och New York.
hotellnytt
Scandic
fortsätter att utbilda morgondagens ledare.
RSS
rss_icon
Länkar
IBTM World Barcelona lanserar de första detaljerna om det personlig mötets återkomst

IBTM har släppt första detaljerna för sitt viktigaste event, IBTM World i Barcelona, ​​som kommer att äga rum personligen i år på Barcelonamässan 30 november till 2 december 2021.

Under temat "New Business, New Tech, New World" kommer IBTM World Barcelona att fokusera på kvalitets-en-till-ett-affärsmöten, inspirerande utbildningsinnehåll och givande nätverksmöjligheter för att hjälpa deltagarna att återansluta och trivas i världens nästa kapitel om möten och evenemang.

Besökarregistreringen är nu öppen för evenemanget, som kommer att sammanföra några av världens ledande internationella Hosted Buyers och kvalitetsleverantörer samt destinationer.

Hosted Buyers som har bekräftat sin närvaro inkluderar International Association for the Protection of Intellectual Property (AIPPI), European Union of Medicine in Assurance and Social Security, China Electronics Chamber of Commerce och Centers for Disease Control and Prevention. Hosted Buyers kommer att delta från Engie, Oriflame Cosmetics, Knauf, Citigroup Inc., BBVA France och Saudi Aramco. Stora byråköpare inkluderar HelmBriscoe och HPN Global - World och First Incentive Travel.

Globala leverantörer och destinationer som deltar inkluderar Ras Al Khaimah Tourism Development Authority, Melia Hotels & Resorts, Conference Compass, Bahrain Tourism & Exhibitions Authority, Munich Convention Bureau, Latvia Tourism and Flanders Meeting and Convention Center.

IBTM Worlds kunskapsprogram kommer i år att visa upp fyra aktuella teman: Trender och teknik; gamification och engagemang; framtiden för evenemangsplanering (för att inkludera diskussioner kring hållbarhet, säkerhet och säkerhet och statligt stöd); samt karriär och personlig utveckling. Det kommer att finnas separata köparledda föreningar och elitföretagsprogram. Mer information kommer att publiceras så småningom.

David Thompson, evenemangschef, sa: ”Vi har fått ett otroligt positivt gensvar på IBTM World hittills, vilket visar att det finns en stor aptit från industrin att återvända till personliga möten och evenemang. Vi har fått ett exceptionellt starkt svar från utställare, varav många återvänder med större läktare än tidigare eller ytterligare delare. Vi har ett fantastiskt evenemang planerat och kan inte uttrycka hur glada vi är att se samhället komma tillbaka för första gången på två år! ”

RX (arrangörerna av IBTM World) har arbetat med sina industrikontakter för att skapa en säker arbetsstandard som kallas ”All Secure” för att hålla evenemang i en pandemipåverkad värld, och IBTM har ett nära samarbete med de lokala myndigheterna och Fira Barcelona för att genomföra alla nödvändiga försiktighetsåtgärder. Mer information följer.

 

www.ibtmworld.com