platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
och vinnaren är...
Tre kommuner
tävlar om att bli Sveriges DigitaliseringsKommun.
året-runt-destination
Skytteholm Hotell & Konferens expanderar
– bygger Nordiskt Spa och padelbanor.
nytt uppdrag
Andrea Jovell
på ny post i turismorganisationen SNDMO.
20 våningar högt
Sara kulturhus
– trä, hållbarhet och Spider-Man.
fint pris utdelat
Karin Franssons Mentorpris 2021
tilldelas Jenny Roshage-Theander, Näsby Slott.fint pris utdelat
Flygnytt
Emirates
vill anställa 3 500 nya medarbetare.
ny infrastruktur
Utvecklingsprojekt i Halmstad
får 200 000 kronor.
omvärldsanalys
Var flexibel, kreativ
och hitta nya sätt att underlätta för nätverken säger ABPCO:s undersökning.
flygnytt
Finnair störst på direktflyg till Asien
och USA från Arlanda: Erbjuder nu även direkttrafik till Los Angeles och New York.
hotellnytt
Scandic
fortsätter att utbilda morgondagens ledare.
RSS
rss_icon
Länkar
Seoul Convention Bureau bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin

SEOUL CONVENTION BUREAU organiserade en online kampnaj med Seoul MICE Alliance (SMA) för att presentera lyxiga produkter, som vanligtvis erbjuds endast affärsresenärer, för lokala Seoulpartners som sponsrar MICE-industrin. Det lyfte ytterligare en utmanande situation som mötes- och eventindustrin står inför för allmänheten. Tretton SMA-medlemmar från fyra kategorier - unik plats, underhållning, transport, hotell, och lämnade sina komfortzoner samt visade upp sina produkter för att bättre tillgodose allmänhetens intressen. Dessa medlemmar var Courtyard Marriott Seoul Namdaemun, Courtyard Marriott Seoul Times Square, E-Land Cruise, Floating Island Convention, Four Points by Sheraton Seoul (Guro), Golden Blue Marina, Lotte World, N Seoul Tower, Korea House, Seoul Garden Hotel, Seoul Tour Bus Travel Service, Swiss Grand Hotel och Trick Eye Museum.

Onlinekampanjen genomfördes på webbplatsen för en av Koreas största shoppingkanaler. Olika produkter inklusive hotellpaket, restaurangvouchers, stadsbussbiljetter, kryssningsbiljetter och båtpaket erbjöds för försäljning under en vecka från 7 till 14 juli. En timmes livestreamshopping erbjöds också med särskilt populära produkter den 9 juli. Där introducerades båtpaket från Golden Blue Marina som kan vara nyheter för de flesta besökarna. Den mest betydande försäljningen som registrerades när kampanjarrangören visade sina faktiska åkturer för båten med den underbara utsikten över Hangang River i bakgrunden. Efter att ha speglat behoven av exklusivitet tycktes båtpaket till ett rimligt pris övertyga många som gillade att njuta av förfriskningar med nära och kära. Alla produkter erbjöds med lång giltighet med tanke på den nuvarande situationen med nytt virus.

”MICE-industrin runt om i världen är i en oöverträffad kris på grund av pandemin. Trots utmaningarna var denna online-kampanj ett utmärkt tillfälle att lyfta fram MICE-industrin för allmänheten. Vi kommer att fortsätta vårt arbete med att proaktivt söka nya sätt att stödja industrin och våra SMA-medlemmar", säger Jihyun Kim, chef för MICE Planning-teamet i Seouls turismorganisation.

För mer information om Seoul Convention Bureau: Besök vår hemsida med följande länk: https://www.miceseoul.com/successfulstories