platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
23-24 mars 2022
Tommy Myllymäki
ny president för Bocuse d’Or Sweden.
fint pris
Sofia B Olsson
restaurang Vrå på Clarion Hotel Post i Göteborg får Tore Wretmans guldmedalj.
nytt jobb
Emma Keenan
ny vd och hotelldirektör för Comfort Hotel Västerås.
17-18 maj 2022
A Sustainable Tomorrow och Cradlenet
inleder samarbete med Nordic Sustainability Expo.
100 000 kronor
Vasaloppet
vinner Stora Turismpriset 2021.
4 december 2021
Internationella lärarkonferensen researchED
kommer till Haninge - med fokus på forskning och skola.
IMEX 30 nov - 2 dec
Trenderna inom evenemangsteknik
ökar engagemanget i ROI-investeringen.
mot nya rekord
Ullevi renoveras
för minst 16 miljoner kronor.
flygbokningssystem
Booking Holdings
förvärvar svenska Etraveli Group för över 17 miljarder kronor.
kultur och möten
Elite Hotels
blir huvudsponsor till Augustpriset.
RSS
rss_icon
Länkar
NOFO rekryterar två nya nyckelpersoner

Som ett steg mot att ta NOFO till nästa nivå har företaget anställt en ny General Manager och Brand Manager. För att få stöttning i satsningen framåt inleds dessutom ett samarbete med byrån WDW Creative.

"NOFO är ett fantastiskt hotell som befinner sig på en spännande resa. Det blir en helt ny destination för mig och det ska bli så roligt att komma igång", säger Jessica Karlsson, ny General Manager.

När NOFO Hotel & Wine bar stöptes om till sin nuvarande form för ett par år sedan var det med målsättningen att erbjuda en bubblande oas mitt i bruset av stadsdelen Södermalm i Stockholm. Målet har uppnåtts; hotellet och vinbaren finns nu på kartan över populära platser att bo och äta på i Stockholm. Nu vill företaget växla upp ytterligare och satsar därför på att rekrytera två nya nyckelpersoner – Jessica Karlsson som ny General Manager och Alexander Alkesten som Brand Manager. Jessica Karlsson började den första april och har tidigare haft en rad olika roller inom hotellbranschen med särskilt fokus på möten och event. Bland annat har hon arbetat som försäljningsansvarig på anrika Grand Hotel och som kongresschef på moderna Stockholm Waterfront. Dessutom har hon varit vd i flera år på konferensanläggningen Aronsborg i Bålsta.

"Varumärket NOFO och hotellet i sig tilltalade mig väldigt mycket, precis som känslan i huset när jag första gången kom hit. NOFO har verkligen det där brokiga och annorlunda som ingen annan har och det ska bli spännande att få bli en del av det. Nu ser jag fram emot att lära känna hotellet och personalen på riktigt och sätta mig in i allt ordentligt", säger Jessica Karlsson.

Utöver att anställa Jessica Karlsson som ny General Manager kommer NOFO att satsa på en helt ny tjänst inom bolaget. Alexander Alkesten, tidigare Food & Beverage Manager, blir nu Brand Manager. Den nya rollen är en del av projektet NOFO Evolution och innebär den utvecklingsresa företaget ämnar att göra de kommande åren. Bland annat vill man identifiera olika delar inom bolaget som behöver lyftas för att inte bara bli ett välkänt hotell i Sverige, utan även bli omtalad utanför Sveriges gränser. Som ytterligare ett steg i den satsningen har man dessutom inlett ett samarbete med byrån WDW Creative.

"Min nya roll, samarbetet med byrån och att vi välkomnat Jessica som General Manager är alla insatser som gjorts för att NOFO ska ta ett stort kliv framåt. Vi anser att produkten NOFO, det vill säga hotellrummen, designen, konceptet, vinbaren och personalen är fantastiska. Nu behöver vi utveckla själva varumärket och den digitala plattformen för att allt ska följa samma röda tråd. Det är nu fullt fokus framåt och jag är otroligt glad över att få vara en del av den här resan – att utveckla NOFO Hotel & Wine bar att nå sin fulla potential,", säger Alexander Alkesten.