platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
60 hektar mark
Jägersro nya travbana
närmare byggstart.
kunskapskälla
Ny rapport:
Eventindustrin bidrag stort till ekonomin.
affärer & möten
Satsning vid Höga Kusten:
Sydkoreas största hotellgrupp vill investera i anläggningar.
14 000 besökare
IBTM World 2019
utsågs till bästa internationella mässa.
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
RSS
rss_icon
Länkar
NOFO rekryterar två nya nyckelpersoner

Som ett steg mot att ta NOFO till nästa nivå har företaget anställt en ny General Manager och Brand Manager. För att få stöttning i satsningen framåt inleds dessutom ett samarbete med byrån WDW Creative.

"NOFO är ett fantastiskt hotell som befinner sig på en spännande resa. Det blir en helt ny destination för mig och det ska bli så roligt att komma igång", säger Jessica Karlsson, ny General Manager.

När NOFO Hotel & Wine bar stöptes om till sin nuvarande form för ett par år sedan var det med målsättningen att erbjuda en bubblande oas mitt i bruset av stadsdelen Södermalm i Stockholm. Målet har uppnåtts; hotellet och vinbaren finns nu på kartan över populära platser att bo och äta på i Stockholm. Nu vill företaget växla upp ytterligare och satsar därför på att rekrytera två nya nyckelpersoner – Jessica Karlsson som ny General Manager och Alexander Alkesten som Brand Manager. Jessica Karlsson började den första april och har tidigare haft en rad olika roller inom hotellbranschen med särskilt fokus på möten och event. Bland annat har hon arbetat som försäljningsansvarig på anrika Grand Hotel och som kongresschef på moderna Stockholm Waterfront. Dessutom har hon varit vd i flera år på konferensanläggningen Aronsborg i Bålsta.

"Varumärket NOFO och hotellet i sig tilltalade mig väldigt mycket, precis som känslan i huset när jag första gången kom hit. NOFO har verkligen det där brokiga och annorlunda som ingen annan har och det ska bli spännande att få bli en del av det. Nu ser jag fram emot att lära känna hotellet och personalen på riktigt och sätta mig in i allt ordentligt", säger Jessica Karlsson.

Utöver att anställa Jessica Karlsson som ny General Manager kommer NOFO att satsa på en helt ny tjänst inom bolaget. Alexander Alkesten, tidigare Food & Beverage Manager, blir nu Brand Manager. Den nya rollen är en del av projektet NOFO Evolution och innebär den utvecklingsresa företaget ämnar att göra de kommande åren. Bland annat vill man identifiera olika delar inom bolaget som behöver lyftas för att inte bara bli ett välkänt hotell i Sverige, utan även bli omtalad utanför Sveriges gränser. Som ytterligare ett steg i den satsningen har man dessutom inlett ett samarbete med byrån WDW Creative.

"Min nya roll, samarbetet med byrån och att vi välkomnat Jessica som General Manager är alla insatser som gjorts för att NOFO ska ta ett stort kliv framåt. Vi anser att produkten NOFO, det vill säga hotellrummen, designen, konceptet, vinbaren och personalen är fantastiska. Nu behöver vi utveckla själva varumärket och den digitala plattformen för att allt ska följa samma röda tråd. Det är nu fullt fokus framåt och jag är otroligt glad över att få vara en del av den här resan – att utveckla NOFO Hotel & Wine bar att nå sin fulla potential,", säger Alexander Alkesten.