platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
30 nov - 2 dec 2021
Mötesindustrin återförenades
på IBTM World Barcelona 2021.
8-12 februari 2022
Stockholm Furniture & Light Fair lanserar nytt seminariekoncept
- prisbelönta designstudion Formafantasma är en av veckans keynote speakers.
Resa i Sverige
Svenskarnas intresse
för att fortsätta upptäcka Sverige är stort - 8 av 10 vill se mer.
22-25 september 2022
Tara Moshizi, Johan Kollén och Sandra Lewinsson
nya rekryteringar till Bokmässan i Göteborg.
Conventum, Örebro
Årets Biodlarkonferens
- Apiscandia 11-13 februari 2022.
startskott
Rasta
etablerar sig på Höga kusten.
23-24 mars 2022
Tommy Myllymäki
ny president för Bocuse d’Or Sweden.
fint pris
Sofia B Olsson
restaurang Vrå på Clarion Hotel Post i Göteborg får Tore Wretmans guldmedalj.
nytt jobb
Emma Keenan
ny vd och hotelldirektör för Comfort Hotel Västerås.
RSS
rss_icon
Länkar
United Airlines beställer 270 nya flygplan

United köper 270 Boeing  och Airbus-flygplan, den största ordern i flygbolagets historia och den största av en enda transportör under ett decennium.

"United Next" heter projektet och det handlar om inköp av 200 Boeing 737 MAX och 70 Airbus A321neo. De nya smalare flygplanskropparna förvandlar kundupplevelsen positivt och skapr samtidigt en ny signaturinredning - ungefär 75 procents fler premieplatser per nordamerikansk avgång, större överliggande bagagehyllor samt bättre kvalitet på underhållningen i ryggen på varje säte och flygindustrins snabbast och mest tillgängliga WiFi.

Projektet förväntas öka det totala antalet tillgängliga platser per inrikesavgång med nästan 30 procent, betydligt lägre koldioxidutsläpp per säte och skapa tiotusentals kvalificerade, fackligt förankrade jobb fram till 2026, som kommer att ha en positiv effekt i  hela den amerikanska ekonomin.

I kombination med den nuvarande orderboken räknar United med att introducera fler än 500 nya flygplan med smal kropp: 40 kommer år 2022, 138 år 2023 och upp till 350 år 2024 och därefter. Det betyder att bara 2023 kommer Uniteds flotta i genomsnitt lägga till cirka ett nytt flygplan med smal kropp var tredje dag.

Dessutom avser United att uppgradera 100 prcent av sin huvudsakliga flotta till dessa standarder fram till 2025 i ett extraordinärt eftermonteringsprojekt.

"Vår nästa vision för United kommer att revolutionera upplevelsen av att flyga United när vi påskyndar vår verksamhet för att möta ett återupplivande av flygresor", säger Uniteds vd Scott Kirby.

"Genom att lägga till och uppgradera så många flygplan så snabbt med våra nya signaturinteriörer, kombinerar vi vänlig och hjälpsam service med den bästa upplevelsen på himlen, över hela vårt främsta globala nätverk. Samtidigt understryker detta drag den kritiska rollen United spelar för att driva den bredare amerikanska ekonomin - vi förväntar oss att tillägget av dessa nya flygplan kommer att få en betydande ekonomisk inverkan på de samhällen vi betjänar när det gäller skapande av arbetstillfällen, resandeutgifter och handel".

United förväntar sig att skapa cirka 25 000 välbetalda, fackligt godkända jobb vid flygbolaget som ett resultat av att lägga till dessa nya flygplan, och baserat på en studie från Federal Aviation Administration förväntar sig flygbolaget att omsätta mer än 30 miljarder dollar  när man flyger med United och bidra med uppskattningsvis 50 miljarder dollar årligen till den amerikanska ekonomin fram till 2026.

Dessutom innebär att de nya 737 MAX- och Airbus A321neo-flygplanen gör att United kommer att ersätta äldre, mindre 200 enklassiga regionala jetplan med större flygplan, vilket flygbolaget förväntar sig kommer att leda till betydande hållbarhetsfördelar jämfört med äldre flygplan: en förväntad 11 procent total förbättring av bränsleeffektivitet och en förväntad 17-20 procent lägre koldioxidutsläpp per säte jämfört med äldre flygplan.

"Vi kommer att leverera en bättre, mer konsekvent upplevelse med fler funktioner för fler kunder, snabbare än någonsin. Medan vissa flygbolag minskar antalet ekonomisäten med extra benutrymme, kommer United att erbjuda flest premiumsäten i Nordamerika och ett mer kundvänligt tillvägagångssätt", säger Andrew Nocella, Uniteds EVP och Chief Commercial Officer.

Uniteds underhållning under flygning  blir på 13-tums HD-skärmar i varje förstklassigt säte och 10-tums HD-skärmar i varje United Economy-säte på 737 MAX - inkluderar fri tillgång till mer än 2800 val inklusive filmer, TV-program och internationella val, som samt ljudspellistor, poddsändningar och spel. Kunder kan också titta på dokumentärer och live konserter genom Uniteds exklusiva samarbete med Coda Collection. Dessutom har varje säte på dessa flygplan tillgång till elkraft och USB-laddningsportar och ger en ryggstödsupplevelse med tillgänglighetsfunktioner för personer med hörsel- eller synskada.

Varje ny 737 MAX och A321neo kommer att ha branschens snabbast tillgängliga WiFi i flygning som låter kunderna strömma video från onlinetjänster. Flygplanet kommer också att ha Bluetooth-teknik för enkel anslutning mellan trådlösa hörlurar och underhållsskärmarna.

United förväntar sig att återuppta sitt fullständiga schema med flyg från Newark senast i november 2021 när FAA-undantagsperioden slutar. Flygbolaget är redan det ledande flygbolaget från Newark - Uniteds största globala gateway - med 430 dagliga flygningar som inkluderar internationella destinationer som Johannesburg, Tel Aviv, Mumbai och Hong Kong.

United förväntar sig att antalet Newark-avgångar kommer att öka från 55 procent år 2019 till 70 procent under 2026. Och i slutet av 2021 räknar United med att 100 procent av Newark-avgångar ska ske på tvåklassiga flygplan, inklusive 737 MAX och flygbolagets ny CRJ-550 jet med dubbla klass 50-sits. Dagens flygplanorder innebär att flygbolaget kan skapa kvalitetsjobb, stödda av fackföreningar, samt tillåta inhemsk tillväxt och internationell kapacitet från Newark i många år framöver genom att byta ut mindre flygplan med större flygplan, samtidigt som den driver internationell tillväxt genom att ansluta fler kunder Amerikanska städer till Newark / NYC för sina internationella flygningar.

Idag har flygbolaget cirka 68 000 anställda - 89% av flygbolagets totala arbetskraft är fackligt anslutna.

Alla United-anställda - även deltidsarbetare - tjänar mer än den federala minimilönen, är berättigade till företagssponserad medicinsk täckning, delta i företagsfinansierade pensionsprogram och får betald sjukfrånvaro, betald semester och flygprivilegier när utrymme är tillgängligt för destinationer runt om i världen. Dessutom erbjuder dessa jobb möjligheter till karriärtillväxt - cirka 69 procent av flygbolagets ledande befattningshavare befordrades internt och mer än 1 500 anställda i frontlinjen har befordrats till ledande roller de senaste sju åren.

Uniteds nya flygplan beställning förväntas skapa cirka 25 000 välbetalda arbetstillfällen år 2026, inklusive följande i vart och ett av flygbolagets sju stora amerikanska nav:

• Newark / EWR: upp till 5000 jobb

• San Francisco / SFO: upp till 4000 jobb

• Washington, D.C. / IAD: upp till 3000 jobb

• Chicago / ORD: upp till 3000 jobb

• Houston / IAH: upp till 3000 jobb

• Denver / DEN: upp till 3000 jobb

• Los Angeles / LAX: upp till 1400 jobb

 

Uniteds nya smala kroppsflygplan hjälper flygbolaget att öka sitt totala antal platser per avgång för nordamerikanska flygningar med 30 platser, eller nästan 30%, till 2026. Samtidigt kommer flygbolaget snabbt att öka antalet United FirstSM och Economy Plus ® platser för kunder som vill ha en förhöjd upplevelse.
Uniteds 737 MAX 8 har 16 United FirstSM-säten och 54 Economy Plus®-platser - mer än dubbelt så många extra platser för benrum som erbjuds av konkurrerande flygbolag på flygplan av samma storlek. 737 MAX 10 - den största medlemmen i MAX-familjen - utgör majoriteten av Uniteds nya order och kommer att omfatta 20 United FirstSM-platser och 64 Economy Plus®-säten och det nya A321neo-planet förväntas ha United FirstSM och Economy Plus® sittantal som liknar 737 MAX 10.
Genom att flyga större jetstrålar med en signaturinredning som inkluderar fler premiumsäten, kommer United att ge kunderna större val när de väljer sin upplevelse ombord, ge MileagePlus®-medlemmar större möjlighet till uppgraderingar och positionera United för att bättre möta efterfrågan bland Uniteds företagskunder samtidigt som de skapar jämnare mer anslutning till sitt globala långväga nätverk, vilket bidrar till att stimulera tillväxten till alla hörn av världen.
"Vi kommer att leverera en bättre, mer konsekvent upplevelse med fler funktioner för fler kunder, snabbare än någonsin. Medan vissa flygbolag minskar antalet ekonomisäten med extra benutrymme, kommer United att erbjuda de mest premiumsätena i Nordamerika ett annat, mer kundvänligt tillvägagångssätt, säger Andrew Nocella, Uniteds EVP och Chief Commercial Officer. "Det här är United som spelar för våra styrkor - placeringen av våra amerikanska nav betyder att vi är unikt positionerade för att fokusera på premiumprodukter, affärsresor och global flygning som inget annat amerikanskt flygbolag. Vår nya signaturinredning skapar en mer konsekvent produkt över hela huvudflottan - med fokus på de bekvämligheter som kunderna värdesätter mest som ryggskärmar, snabb WiFi och extra lagring - för att ytterligare skilja oss. "
Uniteds underhållning under flygning - 13-tums HD-skärmar i varje förstklassigt säte och 10-tums HD-skärmar i varje United Economy-säte på 737 MAX - inkluderar fri tillgång till mer än 2800 val inklusive filmer, TV-program och internationella val, som samt ljudspellistor, poddsändningar och spel. Kunder kan också titta på dokumentärer och live konserter genom Uniteds exklusiva samarbete med Coda Collection. Dessutom har varje säte på dessa flygplan tillgång till elkraft och USB-laddningsportar och ger en ryggstödsupplevelse med tillgänglighetsfunktioner för personer med hörsel- eller synskada.
Varje ny 737 MAX och A321neo kommer att ha branschens snabbast tillgängliga WiFi i flygning som låter kunderna strömma video från onlinetjänster. Flygplanet kommer också att ha Bluetooth-teknik för enkel anslutning mellan trådlösa hörlurar och underhållsskärmarna.
Uniteds nya, betydligt större behållare kommer att ge plats för en handväska för varje person ombord, och hanterar flera av de största smärtpunkterna bland kunder och anställda. United förväntar sig att tillgängligheten av dessa större soptunnor kommer att hjälpa till att lindra trängsel och ångest, minska antalet portkontrollerade påsar och minska tiden det tar att gå ombord.
Fler flyg, nya destinationer
Uniteds plan att lägga till hundratals inre smala kroppsflygplan till sin flotta kommer att ge kunderna tillgång till modernare platser och flygplan samtidigt som flygningar som använder mindre regionala jetflygplan i en klass minskar. Dessa nya flygplan kommer också att ge kunderna ännu fler möjligheter att flyga mellan amerikanska städer, inklusive några nya destinationer, när de reser genom flygbolagets stora amerikanska nav. Slutligen kommer den större huvudflottan att påskynda Uniteds planer på att utöka tjänsten i samarbete med lokala flygplatsmyndigheter över hela USA.
Effekt i Newark / NYC
United förväntar sig att återuppta sitt fullständiga schema med flyg från Newark senast i november 2021 när FAA-undantagsperioden slutar. Flygbolaget är redan det ledande flygbolaget från Newark - Uniteds största globala gateway - med 430 dagliga flygningar som inkluderar internationella destinationer som Johannesburg, Tel Aviv, Mumbai och Hong Kong.
United förväntar sig att antalet Newark-avgångar på huvudflygplan kommer att öka från 55% år 2019 till 70% till 2026. Och i slutet av 2021 räknar United med att 100% av Newark-avgångarna ska ske på tvåklassiga flygplan, inklusive 737 MAX och flygbolagets ny CRJ-550 jet med dubbla klass 50-sits. Dagens flygplanorder innebär att flygbolaget kan skapa kvalitetsjobb, fackföreningsjobb, samt växa inhemsk och internationell kapacitet från Newark i många år framöver genom att byta ut mindre huvudflygplan med större flygplan, samtidigt som den driver internationell tillväxt genom att ansluta fler kunder Amerikanska städer till Newark / NYC för sina internationella flygningar.