nyheter
hotellnytt
Lunds största hotell
väljer BWH Hotel Group.
24-26 augusti
Trender, framtidsspaningar och kunskap
– Formex bjuder på digitala aktiviteter i augusti.
digifysiska hybridmöten
Coeo tar in fyra miljoner i kapital
för att digitalisera mötesindustrin.
ny global rapport
Bristfällig krishantering
i många organisationer.
teknikdrivet bolag
Wihlborgs hyr ut till Regin
som öppnar innovationscenter på Ideon i Lund.
Upp Till €60,000 PER EVENT
Vienna Convention Bureau
startar en mötesfond på 40 miljoner kronor.
Reseindustrinytt
Expedia säljer Egencia
till American Express Global Business Travel.
30 juni-2 juli 2021.
SM-veckan sommar i Halmstad ställs in igen
men genomför seminarier och föreläsningar digitalt.
hotellnytt
Hotel Gamla Stan
blir del av BWH Hotel Group,
11–12 maj 2022
Nu lanseras Nordic Future Food
– ny konferens och mötesplats på Kistamässan.
RSS
rss_icon
Länkar
Hotel Gamla Stan blir del av BWH Hotel Group

Den 1 maj anslöt sig Hotel Gamla Stan till BWH Hotel Group under varumärket BW Signature Collection. Det blir kedjans första hotell i Gamla Stan och det 13:e i Stockholms innerstad.

Fastigheten som genomgått en total ombyggnation under 2018, har 81 rum inrymda i tre fastigheter, där den äldsta delen av hotellet är daterad till 1600-talet.

Här har huskropparnas olika karaktär satt sin prägel på rummen, vilka är olika till både form och storlek. Flertalet av Deluxe-rummen har en fantastisk utsikt mot Saltsjön och det attraktiva läget på Skeppsbron, ett stenkast från Kungliga Slottet, bjuder på en fin utsikt över Skeppsholmen, Djurgården och Stadsgården.

”Vi gläder oss åt att få in ytterligare en pärla i vår portfölj av olika hotell och dessutom med ett riktigt drömläge i Gamla Stan. Vi märker ett ökat intresse från hotellägare att ansluta sig till oss då det är en svår tid och man vill rusta sig för framtiden. Det som gör att många väljer oss är kombinationen av att tillhöra en stark global hotellkedja som skapar intäkter och minskar kostnaderna samtidigt som man får behålla sin självständighet och individuella prägel”, säger Johan Michelson, vd för BWH Hotel Group i Skandinavien.

”Vi har sedan länge två cityhotell med i BWH Hotel Group, så det föll sig naturligt att även Hotel Gamla Stan skulle bli en del av kedjan, särskilt som det relativt nya varumärket BW Signature Collection kändes som en perfect match med hotellets profil. Hotellets läge, karaktär och service gynnar de gäster som söker det bästa av Stockholm under sin vistelse”, säger Martin Hosseini, vd/ägare för Vi Invest.

 

Bilden: Den första maj anslöt sig Hotel Gamla Stan till BWH Hotel Group under varumärket BW Signature Collection.