nyheter
hotellnytt
Lunds största hotell
väljer BWH Hotel Group.
24-26 augusti
Trender, framtidsspaningar och kunskap
– Formex bjuder på digitala aktiviteter i augusti.
digifysiska hybridmöten
Coeo tar in fyra miljoner i kapital
för att digitalisera mötesindustrin.
ny global rapport
Bristfällig krishantering
i många organisationer.
teknikdrivet bolag
Wihlborgs hyr ut till Regin
som öppnar innovationscenter på Ideon i Lund.
Upp Till €60,000 PER EVENT
Vienna Convention Bureau
startar en mötesfond på 40 miljoner kronor.
Reseindustrinytt
Expedia säljer Egencia
till American Express Global Business Travel.
30 juni-2 juli 2021.
SM-veckan sommar i Halmstad ställs in igen
men genomför seminarier och föreläsningar digitalt.
hotellnytt
Hotel Gamla Stan
blir del av BWH Hotel Group,
11–12 maj 2022
Nu lanseras Nordic Future Food
– ny konferens och mötesplats på Kistamässan.
RSS
rss_icon
Länkar
Turismen i Victoria får 1,1 miljarder kronor för att skapa fler stora evenemang

Regeringen i delstaten Victoria, Australien, som inkluderar staden Melbourne, har skapat en färdplan som ska hjälpa Victorias turism- och evenemangindustri efter både svåra bränder och pandemin.

Martin Pakula som är minister för turism, sport och större evenemang lanserar en fyraåriga plan för återhämtning och reformering av besöksnäringen vid den nyligen genomförda turismkonferensen.

Planen tar upp stöd för en snabb återhämtning för den inhemska marknaden och ett ramverk för att bygga en motståndskraftig sektor som möjliggör långsiktig tillväxt. Det stöds av en investering på 4,4 miljarder kronor med målet att uppnå 245 miljarder kronor i intäkter till juni 2024.

Planen beskriver strategier för att locka fler internationella, men också nationella besökare genom att satsa mer på marknadsföring, utveckla fler regionala turismsatsningar och säkerställa statligt samarbete.

Victorias turismindustri har drabbat hårt med en beräknad nettoförlust på 136 miljarder kronor  bara under år 2020 på grund av effekterna av pandemin, vilket motsvarar en nedgång med 60 procent från de föregående 12 månaderna.

Investeringen på 4,4 miljarder kronor i sektorn inkluderar 3,3 miljarder kronor i initiativ som tillkännagivits i Victorian Tourism Recovery Package och en ökning på 1,1 miljard kronor till Major Events Fund för att säkra fler stora events, kongresser och mässor.

"Viktorias turism är oerhört viktig när det gäller antalet jobb - det är därför vi har utvecklat en strategi för att säkerställa att sektorn kan fortsätta att återhämta sig från den allvarliga nedgången under det förra året", säger Pakula.

"Nya och förbättrade attraktioner kommer att ge fler besökare, och tydlig planering och stark marknadsföring kommer att säkerställa en snabb återhämtning på den inhemska marknaden och bygga motståndskraft för framtiden."