platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter

Events Industry Council
belönar svenska Lotta Boman, Sigtunahöjden.
årets matvärvning
Stjärnkocken Daniel Berlin
sätter smak på en av Europas mest innovativa städer under H22 City Expo.
100 mest inflytelserika
Rösta på Atti Soenarso,
Chefredaktör på Meetings International.
letar nyckeltal
Visita i nytt samarbete
för nationell evenemangsstatistik.
Thought Leadership Hub
The ACF
- Audite, Cogitare, Facite, lovar att lyssna, tänka och göra .
ökat belgiskt intresse
Göteborg knyter band med Flandern
Syftet är att stärka innovationssamarbetet mellan regionerna.
Dörrarna öppnas
Borås fylls av besökare igen
tre kongresser samma vecka plus EM-kval i fotboll för F16.
27 oktober
Ny dansk-svenskjobbmässa
på Malmömässan.
Cool konst
Tre dolda kulturgårdar
i Litauens främsta städer.
Flygnytt
AMF investerar 200 miljoner
i flygbolaget BRA.
RSS
rss_icon
Länkar
Högskolan Kristianstad nominerad till Stora Kommunikationspriset

Högskolan Kristianstad är nominerad till Sveriges finaste pris för kommunikatörer och är en av tre finalister som kan vinna Stora Kommunikationspriset som delas ut i maj. Bakom nomineringen gömmer sig Hide and Seek Challenge, en film där högskolan tillsammans med studenter tar ett nytt grepp för att visa upp campus, utbildningarna och den känsla av närhet som studenterna har för sitt lärosäte.

När organisationen Sveriges Kommunikatörer presenterade årets nominerade till Stora Kommunikationspriset 2021 står Högskolan Kristianstad som en av tre finalister i kategorin Bästa innovativa kommunikation. Hide and Seek Challenge hette konceptet som högskolan använde sig av för att visa upp både campus och utbildningarna på ett oprövat sätt när pandemin tvingade världen att tänka nytt.

"Vi är förstås väldigt stolta över våra innovativa kommunikatörer! Bara att nomineras till finalen känns som en vinst och ett kvitto på att de arbetar nytänkande och rätt mot vår målgrupp. Hide and Seek-filmen är ett kreativt sätt att visa upp vårt campus och våra utbildningar, och illustrerar ett glatt, lekfullt och varmt kamratskap bland våra studenter. Filmen avdramatiserar det stora steg som det är för många att börja studera", säger Håkan Pihl, rektor vid Högskolan Kristianstad.

Idén till Hide and Seek Challenge kom när pandemin gjorde att fysiska möten, som öppet hus och gymnasiemässor, inte längre var möjliga. Att sticka ut i bruset och fånga uppmärksamheten hos den kräsna målgrupp ett lärosäte riktar sig mot kräver nytänkande. Upplägget för Hide and Seek Challenge var enkelt: tio studenter gömde sig på campus och den som blev hittad sist vann. Hide and Seek Challenge pågick under sju timmar och all inspelning skedde live utan manus.

"Att bara filma en guidad tur på campus skulle knappast få samma genomslag. Med Hide and Seek-konceptet kunde vi visa upp så mycket mer och verkligen nå fram till vår målgrupp som inte är så lättfångad. Vi är ett mindre lärosäte och måste ta i lite extra för att sticka ut bland bjässarna", säger Jenny Hultman, eventkoordinator på Kommunikationsavdelningen vid Högskolan Kristianstad.

Stora Kommunikationspriset anses vara Sveriges finaste pris för kommunikatörer och kommer att delas ut under en livesänd gala i maj 2021.

 

Juryn har nominerat 15 bidrag till Stora Kommunikationspriset 2021

 

Hide and seek Challange

 

Hide and Seek-filmen (Youtube)

 

Bilden: Upplägget för Hide and Seek Challenge var enkelt: tio studenter gömde sig på campus och den som blev hittad sist vann. Tyvärr beskuren.