nyheter
hotellnytt
Lunds största hotell
väljer BWH Hotel Group.
24-26 augusti
Trender, framtidsspaningar och kunskap
– Formex bjuder på digitala aktiviteter i augusti.
digifysiska hybridmöten
Coeo tar in fyra miljoner i kapital
för att digitalisera mötesindustrin.
ny global rapport
Bristfällig krishantering
i många organisationer.
teknikdrivet bolag
Wihlborgs hyr ut till Regin
som öppnar innovationscenter på Ideon i Lund.
Upp Till €60,000 PER EVENT
Vienna Convention Bureau
startar en mötesfond på 40 miljoner kronor.
Reseindustrinytt
Expedia säljer Egencia
till American Express Global Business Travel.
30 juni-2 juli 2021.
SM-veckan sommar i Halmstad ställs in igen
men genomför seminarier och föreläsningar digitalt.
hotellnytt
Hotel Gamla Stan
blir del av BWH Hotel Group,
11–12 maj 2022
Nu lanseras Nordic Future Food
– ny konferens och mötesplats på Kistamässan.
RSS
rss_icon
Länkar
Högskolan Kristianstad nominerad till Stora Kommunikationspriset

Högskolan Kristianstad är nominerad till Sveriges finaste pris för kommunikatörer och är en av tre finalister som kan vinna Stora Kommunikationspriset som delas ut i maj. Bakom nomineringen gömmer sig Hide and Seek Challenge, en film där högskolan tillsammans med studenter tar ett nytt grepp för att visa upp campus, utbildningarna och den känsla av närhet som studenterna har för sitt lärosäte.

När organisationen Sveriges Kommunikatörer presenterade årets nominerade till Stora Kommunikationspriset 2021 står Högskolan Kristianstad som en av tre finalister i kategorin Bästa innovativa kommunikation. Hide and Seek Challenge hette konceptet som högskolan använde sig av för att visa upp både campus och utbildningarna på ett oprövat sätt när pandemin tvingade världen att tänka nytt.

"Vi är förstås väldigt stolta över våra innovativa kommunikatörer! Bara att nomineras till finalen känns som en vinst och ett kvitto på att de arbetar nytänkande och rätt mot vår målgrupp. Hide and Seek-filmen är ett kreativt sätt att visa upp vårt campus och våra utbildningar, och illustrerar ett glatt, lekfullt och varmt kamratskap bland våra studenter. Filmen avdramatiserar det stora steg som det är för många att börja studera", säger Håkan Pihl, rektor vid Högskolan Kristianstad.

Idén till Hide and Seek Challenge kom när pandemin gjorde att fysiska möten, som öppet hus och gymnasiemässor, inte längre var möjliga. Att sticka ut i bruset och fånga uppmärksamheten hos den kräsna målgrupp ett lärosäte riktar sig mot kräver nytänkande. Upplägget för Hide and Seek Challenge var enkelt: tio studenter gömde sig på campus och den som blev hittad sist vann. Hide and Seek Challenge pågick under sju timmar och all inspelning skedde live utan manus.

"Att bara filma en guidad tur på campus skulle knappast få samma genomslag. Med Hide and Seek-konceptet kunde vi visa upp så mycket mer och verkligen nå fram till vår målgrupp som inte är så lättfångad. Vi är ett mindre lärosäte och måste ta i lite extra för att sticka ut bland bjässarna", säger Jenny Hultman, eventkoordinator på Kommunikationsavdelningen vid Högskolan Kristianstad.

Stora Kommunikationspriset anses vara Sveriges finaste pris för kommunikatörer och kommer att delas ut under en livesänd gala i maj 2021.

 

Juryn har nominerat 15 bidrag till Stora Kommunikationspriset 2021

 

Hide and seek Challange

 

Hide and Seek-filmen (Youtube)

 

Bilden: Upplägget för Hide and Seek Challenge var enkelt: tio studenter gömde sig på campus och den som blev hittad sist vann. Tyvärr beskuren.