platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
16-17 juni 2020
Internationell kongress
om 3D-printing till Örebro.
bra initiativ
Turistrådet Västsverige
hjälper besöksnäringen att behålla anställda.
omställningen är här
Internationell konferens
för framtidens handel kommer till Stockholm.
500 000 drabbade
EXPO2020 i fara
- hotell och restauranger är nere på 20 procents beläggning.
08.45 - 11.00
Upplev Trädgårdsmässan LIVE
hemifrån i morgon.
ett gött initiativ
”För ditt Göteborg”
stöttar lokala besöksnäringen.
Lastbilbranschen enig
Elmia Lastbil
flyttas fram till 2021.
fint initiativ
Elite Hotels sträcker ut handen
till 70+ och vårdpersonal.
tidig statistik
Konkurser inom hotell- och restaurang
väntas öka med 57 % i mars månad.
20-22 oktober
GastroNord tar nya tag i oktober
bokningarna var de största hittills.
RSS
rss_icon
Länkar
Storhogna Högfjällshotell och Spa i Vemdalen får nya ägare
Ökad satsning på fler aktiviteter, bättre paketering, nya samarbetspartners och prisvärda transporter kommer att ha en hög prioritet sedan de nya ägarna till Storhogna Högfjällshotell & Spa som tog över driften den 1:a maj.

Storhogna som för 35 år sedan bestod av en liten kaffestuga på fjället rymmer idag 154 hotellbäddar, en toppmodern konferensanläggning, den stora vinterträdgården med glasat tak och en av Sveriges ledande spa-anläggningar.

Skidområdet är en del av Vemdalsfjällen och liftarna är hopkopplade med Klövsjös liftar. Det finns cirka 40 km uppkörda spår samt obegränsade rösade leder.

– Detta har länge varit min dröm att få driva ett hotell i svenska fjällen, säger Charlotte Mannerson, styrelseledamot i Storhogna Högfjällshotell och Spa sedan nio år tillbaka och ägare till Clarion Hotel Wellington. Anders Treschow som är skogsägare i Halland har länge haft planer på att investera i skog i norra Sverige. Nu blev det ett fjällhotell i stället. Med Storhogna korsas våra drömmar och här finns fantastiska förutsättningar och möjligheter till aktiviteter som vi ska paketera på ett mer lättillgängligt sätt för att attrahera en ännu större publik. För att hålla en hög beläggningsgrad måste det också vara enkelt för gästerna att resa hit, därför kommer vi satsa på att hitta prisvärda transporter.

Sedan 1998 har Storhogna fördubblat sin omsättning och de nya ägarnas mål är att öka omsättningen med 30% inom fem år. Trots den vikande konjunkturen har Storhogna Högfjällshotell klarat sig väl ekonomiskt, detta mycket tack vare den starka positionen på privatmarknaden. Mötesmarknaden har varit svagare men de senaste månaderna har efterfrågan på företagsarrangemang ökat igen.

– En trend idag är att gästerna vill uppleva mer på både företagsarrangemang och vid privata besök och få en större variation av upplevelser. Därför kommer vi arbeta med ett utökat utbud av aktiviteter, både i anslutning till spa-anläggningen men också i form av tur- och längdåkningskoncept, samt barmarksaktiviteter som jaktmöjligheter och vandring på sommaren, säger Charlotte Mannerson.