nyheter
Katastrofsiffror
1,7 miljoner jobb i Mellanöstern
försvinner på grund av Covid-19 och gränsstängningar.
mötesplatser
Folkuniversitetet och Berättarministeriet
skapar ny arena för bildning.
AI Summit 2020
Nytt pris
ska hylla svenska pionjärer inom AI.
hotellsäkerhet
Radisson Blu Hotel, Uppsala
är certifierade enligt Radisson Safety Protocol.
nya regler 15 oktober
Sponsrings- och eventsverige:
Vi är redo att ansvarsfullt möta vår publik
Populärvetenskap
Framtidsveckan
Vetenskapsvecka 12–18 oktober 2020 på Lunds Universitet.
erfarenhet ger kunskap
Att mötas utan att mötas
– nästa års upplaga av Mötesplats Samhällssäkerhet blir helt digital.
hotellnytt
Nyöppning
av klassiska Elite Hotel Savoy i Malmö.
event skapar möten
Köpenhamn
blir värd för BMX-VM 2025.
sveriges demokrati 100 år
Svenska Mässan för demokrati
Mässan undertecknar Deklaration för en stark demokrati.
RSS
rss_icon
Länkar
Storhogna Högfjällshotell och Spa i Vemdalen får nya ägare
Ökad satsning på fler aktiviteter, bättre paketering, nya samarbetspartners och prisvärda transporter kommer att ha en hög prioritet sedan de nya ägarna till Storhogna Högfjällshotell & Spa som tog över driften den 1:a maj.

Storhogna som för 35 år sedan bestod av en liten kaffestuga på fjället rymmer idag 154 hotellbäddar, en toppmodern konferensanläggning, den stora vinterträdgården med glasat tak och en av Sveriges ledande spa-anläggningar.

Skidområdet är en del av Vemdalsfjällen och liftarna är hopkopplade med Klövsjös liftar. Det finns cirka 40 km uppkörda spår samt obegränsade rösade leder.

– Detta har länge varit min dröm att få driva ett hotell i svenska fjällen, säger Charlotte Mannerson, styrelseledamot i Storhogna Högfjällshotell och Spa sedan nio år tillbaka och ägare till Clarion Hotel Wellington. Anders Treschow som är skogsägare i Halland har länge haft planer på att investera i skog i norra Sverige. Nu blev det ett fjällhotell i stället. Med Storhogna korsas våra drömmar och här finns fantastiska förutsättningar och möjligheter till aktiviteter som vi ska paketera på ett mer lättillgängligt sätt för att attrahera en ännu större publik. För att hålla en hög beläggningsgrad måste det också vara enkelt för gästerna att resa hit, därför kommer vi satsa på att hitta prisvärda transporter.

Sedan 1998 har Storhogna fördubblat sin omsättning och de nya ägarnas mål är att öka omsättningen med 30% inom fem år. Trots den vikande konjunkturen har Storhogna Högfjällshotell klarat sig väl ekonomiskt, detta mycket tack vare den starka positionen på privatmarknaden. Mötesmarknaden har varit svagare men de senaste månaderna har efterfrågan på företagsarrangemang ökat igen.

– En trend idag är att gästerna vill uppleva mer på både företagsarrangemang och vid privata besök och få en större variation av upplevelser. Därför kommer vi arbeta med ett utökat utbud av aktiviteter, både i anslutning till spa-anläggningen men också i form av tur- och längdåkningskoncept, samt barmarksaktiviteter som jaktmöjligheter och vandring på sommaren, säger Charlotte Mannerson.