platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
60 hektar mark
Jägersro nya travbana
närmare byggstart.
kunskapskälla
Ny rapport:
Eventindustrin bidrag stort till ekonomin.
affärer & möten
Satsning vid Höga Kusten:
Sydkoreas största hotellgrupp vill investera i anläggningar.
14 000 besökare
IBTM World 2019
utsågs till bästa internationella mässa.
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
RSS
rss_icon
Länkar
IMEX Group investerar i teamet med nio nya anställningar

”ÅTERUPPBYGG bättre är en fras som vi hör allt oftare både inom och utanför eventindustrin. Vi lever i detta uttryck just nu inom IMEX-koncernen och bygger upp vår motståndskraft genom att investera i olika delar av verksamheten, och börjar med några viktiga nyanställningar och nya roller inom företaget. ” Carina Bauer, vd för IMEX-gruppen, hon betonar också vikten av att bibehålla affärsinvesteringar under ett utmanande klimat.

Flera nya roller har skapats inom verksamheten med betydande investeringar i system, marknadsföring och design. Gary Coombes ansluter som Chief Information Officer. Som tidigare COO på Crunch-revisorer har Gary arbetat på EMAP och på UBM där han arbetat med förvärv och nya evenemang och anpassat försäljning och marknadsföring över hela EMEA. I sin nya roll kommer han att bygga vidare på det konsultupdrag han hade för IMEX-gruppen förra året, genom att hantera systemintegration och nya datainitiativ. Gary säger:

”Jag är väldigt glad över att få komma med i IMEX vid en så viktig tid för verksamheten och den bredare eventindustrin. Efter att ha arbetat i den här industrin större delen av mitt liv kan jag inte vänta med att se dessa liveevenemang tillbaka i aktion. IMEX-mässorna är fantastiska och jag ser fram emot att kunna hjälpa dem att utvecklas, fortsätta växa och vara framgångsrika”.

Ny ansvarig för innehållsstrategi och resurser, webbutveckling och digital transformationsprojekt blir Danielle Colyer som har utsetts till chef för innehåll och webb. Han var tidigare global chef för innehåll på YNV Group. Danielle har lång erfarenhet av internationell B2B- och B2C-marknadsföring, varumärke och webb med över ett decennium av erfarenhet av att skapa effektfullt innehåll för företag inklusive Digital Magazine Awards och Study Group. Danielle säger:

”Det gläder mig att få blir en kugge i IMEX-teamet. Innehåll är ett otroligt kraftfullt verktyg bland våra marknadsföringsverktyg och något som IMEX gör mycket bra. Mitt mål är att lyfta detta lysande innehåll över hela vårt webbhotell så att det kan engagera, glädja, informera - och i slutänden också utveckla hela vår publik".

Anna Gyseman, tidigare Art Director på Grazia UK, ansluter sig till designchef med fokus på grafisk design, digital design och varumärkesriktlinjer. Hennes designkompetens kommer snart att kompletteras med utnämningen av en Junior Designer. Anna kommenterar:

”Vi längtar alla efter att få uppleva det redan välbekanta men på IMEX erkänner vi också vår roll när det gäller att driva frågorna mot en ny och mer modig värld. Mitt mål i år är att befästa förtroendet för varumärket genom att flytta det framåt på ett nytt och innovativt sätt - vilket ger en klassisk nivå av designdisciplin samtidigt som jag alltid strävar efter ett originellt svar".

Andra nya roller inom IMEX-gruppen inkluderar en Senior Sales Manager i företagets Sales Team, en Data Analyst i Event Tech-teamet och en ny Financial Analyst. Hosted Buyer-teamet kommer att finslipa sitt fokus på kundrelationer med utnämningen av två nya Relationship Managers och en Travel Manager.

Carina fortsätter: ”Dessa nya roller är en del av vårt åtagande att bygga de allra bästa globala mässorna och marknadsplatserna för affärseventindustrin - ett uppdrag som var ganska tydligt. Dessutom kompletterar de vår avsikt att skapa en mer anpassningsbar och smidig teammiljö, med stöd av konsulten Jon Barnes som pratade om detta progressiva tillvägagångssätt i vår podcast i februari. Avbrottet under det senaste året drev medlemmar av vårt team ut ur deras komfortzoner och visade ofta färdigheter vi - och de - inte ens visste att vi och de hade. Ett resultat var att omforma delar av vår organisation för att ge individer mer frihet och ansvar, så att de kunde växa, lysa och skapa ett större bidrag".

”Precis när våra mässor utvecklats för att svara på de förändrade behoven hos köpare och utställare, anpassar vi vårt sätt att arbeta också. Det var inte dags för vår verksamhet att fortsätta göra samma sak och framöver. Vi tror att det är viktigt att fortsätta investera i vår talang, vår kultur och att skapa nya möjligheter för vårt team så att vi förblir smidiga, kreativa och lyhörda för förändringarna i världen, fortsätter Carina.

"Dessa förändringar kommer också att hjälpa oss när vi planerar inför vår nästa liveshow - IMEX America i november och vårt 20-årsjubileum på IMEX i Frankfurt 2022."

IMEX America äger rum 9 - 11 november i sitt nya hem Mandalay Bay i Las Vegas.

 

www.imexexhibitions.com