platsannonser
Projektledare
Akademikonferens.
Projektkoordinator
till Akademikonferens.
Chef för möten och event
till Uppsala Konsert & Kongress.
nyheter
Hållbarhet
American Express Meetings & Events
undertecknar Net Zero Carbon Events-löfte.
Spännande möte
Sveriges Elevkårers Kongress22
i Norrköping.
flygnytt
Eurowings utökar i Sverige
ökar utbudet på Landvetter med ny direktlinje till Berlin.
Höjer kvalitetskraven
Alvar blir namnet
på hela Skellefteås näringslivsdag.
14 januari - 21 maj 2023
Malmö värd
för uppmärksammad Banksy-utställning.
Utvidgat samarbete
Svenska Möten
ingår ett fördjupat partnerskap med IACC.
+300 deltagare
Rekordintresse
för gruvmöte i Stockholm.
+1000 deltagare
Norden
ska bli världens mest hållbara och cirkulära region.
föreningar skapar möten
Delat ordförandeskap,
en framgångssaga för Scouterna.
hotellnytt
Steam Hotel tar nästa steg
– förvärvar Actionbad.
RSS
rss_icon
Länkar
15 Trender för möten och event för 2021, enligt cvent

Cvent, ett av världens ledande teknikföreg inom mötes- och eventindustrin globalt sett med säte i USA. Kolla in cvent.com. Ni hittar också deras Europabas från denna plattform. Det är ett av världens ledande företag på virtuella och hybridmöten. Men om dessa så kallade trender också är överförbara direkt till svenska förhållanden går säkert att diskutera. Dock är det bra att se hur andra företag på andra ställen i världen faktiskt ser på framtiden, för det är ju trots allt det som trenderna ska visa oss. Vägen framåt.

 

2021 Trender för hotell och arenor

• Mötesplanerare kommer att söka efter mer miljövänliga platser.

• Utbildning och kompetensutveckling för digital kompetens är en ännu större nödvändighet än tidigare.

• Lokala partnerskap blir en större del av varje hotellupplevelse.

• Framgångarna för små grupper kommer att fortsätta växa, särskilt med hybridmöte-teknik.

• Fler arenor, stora som små, kommer att bli ”hybridklara”.

 

2021 Trender för marknadsföring av hotell och platser

• Det kommer att bli större en än större medvetenhet och betoning på mångfald och inkludering.

• Framgångarna kommer att beror på förmågan att optimera marknadsföringsinitiativ kring nya prioriteringar.

• Affärsresor blir alltmer regionala.

• Snabba get-aways, mikro-bröllop och hybridbröllop kommer att ge nedskalade evenemangsalternativ till hotellen.

• Enskilda hotell kommer i allt högre grad att utnyttja digital marknadsföring för att kommunicera sin beredskap för möten och evenemang.

 

2021 Trender för effektiv hotell- och arenadrift

• Möjligheten att planera möten på distans kommer att vara avgörande för proffs vid evenemang.

• Hotell och anläggningar kommer att behöva ta fram utökade hälsokontroller och ökat säkerhet för grupper.

• Mat och dryck och livsstilserbjudanden kommer att övergå till immunitetsboostad mat, take-away-mat och dryck och mer mindfulnesstänkande.

• Tekniskt stöd för virtuella möten kan bli en stegvis inkomstkälla för hotell och arenor.

• Enkla teknikplattformar kommer att bli viktigare, eftersom mötesplanerare och arenor prioriterar effektivitet.