nyheter
Säkerhet
Internationella CPTED
organisationens kongress 2021 till Helsingborg.
Hide and Seek
Högskolan Kristianstad
nominerad till Stora Kommunikationspriset.
hållbar stadsutveckling
Avsiktsförklaring mellan Johanneberg Science Park
och Landvetter Södra Utveckling AB.
hotellnytt
Första Radisson Individuals i Baltikum
öppnar sina dörrar i Tallinn.
nytt jobb
Anna Wallén
ny näringspolitisk chef på Visita.
Börjar 7 maj
Kändistätt på Lund Hotel Music tour
visas på egna YouTube-kanalen.
hotellnytt
Countryside Hotels:
70-plussare bokar weekends i maj.
skapar engagemang
Facilitatorhuset
utbildade 1600 deltagare på digitala möten.
skapar långsiktig samverkan
Stockholm utvecklar mötesindustrin
med 1,3 miljoner.
ökad säkerhet
Skånska Möten ingår avtal med StaySafe Hospitality
för att Covid-19 certifiera sina medlemsanläggningar.
RSS
rss_icon
Länkar
15 Trender för möten och event för 2021, enligt cvent

Cvent, ett av världens ledande teknikföreg inom mötes- och eventindustrin globalt sett med säte i USA. Kolla in cvent.com. Ni hittar också deras Europabas från denna plattform. Det är ett av världens ledande företag på virtuella och hybridmöten. Men om dessa så kallade trender också är överförbara direkt till svenska förhållanden går säkert att diskutera. Dock är det bra att se hur andra företag på andra ställen i världen faktiskt ser på framtiden, för det är ju trots allt det som trenderna ska visa oss. Vägen framåt.

 

2021 Trender för hotell och arenor

• Mötesplanerare kommer att söka efter mer miljövänliga platser.

• Utbildning och kompetensutveckling för digital kompetens är en ännu större nödvändighet än tidigare.

• Lokala partnerskap blir en större del av varje hotellupplevelse.

• Framgångarna för små grupper kommer att fortsätta växa, särskilt med hybridmöte-teknik.

• Fler arenor, stora som små, kommer att bli ”hybridklara”.

 

2021 Trender för marknadsföring av hotell och platser

• Det kommer att bli större en än större medvetenhet och betoning på mångfald och inkludering.

• Framgångarna kommer att beror på förmågan att optimera marknadsföringsinitiativ kring nya prioriteringar.

• Affärsresor blir alltmer regionala.

• Snabba get-aways, mikro-bröllop och hybridbröllop kommer att ge nedskalade evenemangsalternativ till hotellen.

• Enskilda hotell kommer i allt högre grad att utnyttja digital marknadsföring för att kommunicera sin beredskap för möten och evenemang.

 

2021 Trender för effektiv hotell- och arenadrift

• Möjligheten att planera möten på distans kommer att vara avgörande för proffs vid evenemang.

• Hotell och anläggningar kommer att behöva ta fram utökade hälsokontroller och ökat säkerhet för grupper.

• Mat och dryck och livsstilserbjudanden kommer att övergå till immunitetsboostad mat, take-away-mat och dryck och mer mindfulnesstänkande.

• Tekniskt stöd för virtuella möten kan bli en stegvis inkomstkälla för hotell och arenor.

• Enkla teknikplattformar kommer att bli viktigare, eftersom mötesplanerare och arenor prioriterar effektivitet.