platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
RSS
rss_icon
Länkar
15 Trender för möten och event för 2021, enligt cvent

Cvent, ett av världens ledande teknikföreg inom mötes- och eventindustrin globalt sett med säte i USA. Kolla in cvent.com. Ni hittar också deras Europabas från denna plattform. Det är ett av världens ledande företag på virtuella och hybridmöten. Men om dessa så kallade trender också är överförbara direkt till svenska förhållanden går säkert att diskutera. Dock är det bra att se hur andra företag på andra ställen i världen faktiskt ser på framtiden, för det är ju trots allt det som trenderna ska visa oss. Vägen framåt.

 

2021 Trender för hotell och arenor

• Mötesplanerare kommer att söka efter mer miljövänliga platser.

• Utbildning och kompetensutveckling för digital kompetens är en ännu större nödvändighet än tidigare.

• Lokala partnerskap blir en större del av varje hotellupplevelse.

• Framgångarna för små grupper kommer att fortsätta växa, särskilt med hybridmöte-teknik.

• Fler arenor, stora som små, kommer att bli ”hybridklara”.

 

2021 Trender för marknadsföring av hotell och platser

• Det kommer att bli större en än större medvetenhet och betoning på mångfald och inkludering.

• Framgångarna kommer att beror på förmågan att optimera marknadsföringsinitiativ kring nya prioriteringar.

• Affärsresor blir alltmer regionala.

• Snabba get-aways, mikro-bröllop och hybridbröllop kommer att ge nedskalade evenemangsalternativ till hotellen.

• Enskilda hotell kommer i allt högre grad att utnyttja digital marknadsföring för att kommunicera sin beredskap för möten och evenemang.

 

2021 Trender för effektiv hotell- och arenadrift

• Möjligheten att planera möten på distans kommer att vara avgörande för proffs vid evenemang.

• Hotell och anläggningar kommer att behöva ta fram utökade hälsokontroller och ökat säkerhet för grupper.

• Mat och dryck och livsstilserbjudanden kommer att övergå till immunitetsboostad mat, take-away-mat och dryck och mer mindfulnesstänkande.

• Tekniskt stöd för virtuella möten kan bli en stegvis inkomstkälla för hotell och arenor.

• Enkla teknikplattformar kommer att bli viktigare, eftersom mötesplanerare och arenor prioriterar effektivitet.