platsannonser
Vi söker
en Projektkoordinator.
nyheter
2,500 delegates
Conference win
recognises New Zealand’s environmental protection innovation.
digital utveckling
Venue4you
Den första globala, skräddarsydda bokningsplattformen av mäss- och kongressanläggningar.
Good News
Tyskland runt
med regionaltåg för 67 kronor.
möten och affärer
Umeå Congress
får uppdraget att leverera event och studioproduktion åt Akademiska Hus.
hotellnytt
Scandic Oceanhamnen öppnar idag
– hållbarhet i fokus.
Mässnytt
Nordic Live Expo AB
lanserar Nordic Mobility Conference & Expo på Kistamässan den 3-4 maj 2023.

Rekryteringsevent arrangeras i Västerås
för att underlätta för hotell och restauranger att hitta medarbetare.
nytt jobb
Anna Westerberg
blir ny Hotelldirektör för Yasuragi.
flygnytt
Arlanda
återöppnar terminal fyra.
Mässor skapar möten
Succé
på första samlade mötesplatsen inom hållbarhet.
RSS
rss_icon
Länkar
15 Trender för möten och event för 2021, enligt cvent

Cvent, ett av världens ledande teknikföreg inom mötes- och eventindustrin globalt sett med säte i USA. Kolla in cvent.com. Ni hittar också deras Europabas från denna plattform. Det är ett av världens ledande företag på virtuella och hybridmöten. Men om dessa så kallade trender också är överförbara direkt till svenska förhållanden går säkert att diskutera. Dock är det bra att se hur andra företag på andra ställen i världen faktiskt ser på framtiden, för det är ju trots allt det som trenderna ska visa oss. Vägen framåt.

 

2021 Trender för hotell och arenor

• Mötesplanerare kommer att söka efter mer miljövänliga platser.

• Utbildning och kompetensutveckling för digital kompetens är en ännu större nödvändighet än tidigare.

• Lokala partnerskap blir en större del av varje hotellupplevelse.

• Framgångarna för små grupper kommer att fortsätta växa, särskilt med hybridmöte-teknik.

• Fler arenor, stora som små, kommer att bli ”hybridklara”.

 

2021 Trender för marknadsföring av hotell och platser

• Det kommer att bli större en än större medvetenhet och betoning på mångfald och inkludering.

• Framgångarna kommer att beror på förmågan att optimera marknadsföringsinitiativ kring nya prioriteringar.

• Affärsresor blir alltmer regionala.

• Snabba get-aways, mikro-bröllop och hybridbröllop kommer att ge nedskalade evenemangsalternativ till hotellen.

• Enskilda hotell kommer i allt högre grad att utnyttja digital marknadsföring för att kommunicera sin beredskap för möten och evenemang.

 

2021 Trender för effektiv hotell- och arenadrift

• Möjligheten att planera möten på distans kommer att vara avgörande för proffs vid evenemang.

• Hotell och anläggningar kommer att behöva ta fram utökade hälsokontroller och ökat säkerhet för grupper.

• Mat och dryck och livsstilserbjudanden kommer att övergå till immunitetsboostad mat, take-away-mat och dryck och mer mindfulnesstänkande.

• Tekniskt stöd för virtuella möten kan bli en stegvis inkomstkälla för hotell och arenor.

• Enkla teknikplattformar kommer att bli viktigare, eftersom mötesplanerare och arenor prioriterar effektivitet.