platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Swedish Network of Event Destinations
Visit Blekinges destinationsutvecklare
tar plats i nationell nätverksstyrelse.
I bästa sällskapet
Events Industry Council
belönar svenska Lotta Boman, Sigtunahöjden.
100 mest inflytelserika
Rösta på Atti Soenarso, Chefredaktör på Meetings International
Nominerad till Eventex Index 2021 De 100 mest inflytelserika personerna inom eventindustrin.
letar nyckeltal
Visita i nytt samarbete för nationell evenemangsstatistik
Sora aktörer tar fram relevant och pålitlig statistik för att stärka kunskapen om branschen.
Thought Leadership Hub
The ACF – Audite, Cogitare, Facite lovar att lyssna, tänka och göra
Ska hjälpa organisationer och destinationer att nå sin fulla potential genom business events.
ökat belgiskt intresse
Göteborg knyter band med Flandern
Avsiktsförklaring att stärka innovationssamarbetet mellan regionerna.
Dörrarna öppnas
Borås fylls av besökare igen
tre kongresser samma vecka plus EM-kval i fotboll för F16.
27 oktober
Ny dansk-svenskjobbmässa
på Malmömässan.
Cool konst
Tre dolda kulturgårdar
i Litauens främsta städer.
RSS
rss_icon
Länkar
15 Trender för möten och event för 2021, enligt cvent

Cvent, ett av världens ledande teknikföreg inom mötes- och eventindustrin globalt sett med säte i USA. Kolla in cvent.com. Ni hittar också deras Europabas från denna plattform. Det är ett av världens ledande företag på virtuella och hybridmöten. Men om dessa så kallade trender också är överförbara direkt till svenska förhållanden går säkert att diskutera. Dock är det bra att se hur andra företag på andra ställen i världen faktiskt ser på framtiden, för det är ju trots allt det som trenderna ska visa oss. Vägen framåt.

 

2021 Trender för hotell och arenor

• Mötesplanerare kommer att söka efter mer miljövänliga platser.

• Utbildning och kompetensutveckling för digital kompetens är en ännu större nödvändighet än tidigare.

• Lokala partnerskap blir en större del av varje hotellupplevelse.

• Framgångarna för små grupper kommer att fortsätta växa, särskilt med hybridmöte-teknik.

• Fler arenor, stora som små, kommer att bli ”hybridklara”.

 

2021 Trender för marknadsföring av hotell och platser

• Det kommer att bli större en än större medvetenhet och betoning på mångfald och inkludering.

• Framgångarna kommer att beror på förmågan att optimera marknadsföringsinitiativ kring nya prioriteringar.

• Affärsresor blir alltmer regionala.

• Snabba get-aways, mikro-bröllop och hybridbröllop kommer att ge nedskalade evenemangsalternativ till hotellen.

• Enskilda hotell kommer i allt högre grad att utnyttja digital marknadsföring för att kommunicera sin beredskap för möten och evenemang.

 

2021 Trender för effektiv hotell- och arenadrift

• Möjligheten att planera möten på distans kommer att vara avgörande för proffs vid evenemang.

• Hotell och anläggningar kommer att behöva ta fram utökade hälsokontroller och ökat säkerhet för grupper.

• Mat och dryck och livsstilserbjudanden kommer att övergå till immunitetsboostad mat, take-away-mat och dryck och mer mindfulnesstänkande.

• Tekniskt stöd för virtuella möten kan bli en stegvis inkomstkälla för hotell och arenor.

• Enkla teknikplattformar kommer att bli viktigare, eftersom mötesplanerare och arenor prioriterar effektivitet.