platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
RSS
rss_icon
Länkar
IMEX i nytt digitalt samarbete med Smyle

IMEX GROUP samarbetar återigen med den prisbelönta kreativa byrån Smyle för att producera en serie digitala aktiveringar för den globala eventindustrin fram till IMEX Amerika i november.

Hela programmet, som pågår mellan maj och september, kommer att tillkännages nästa månad.

Det nya konceptet är deisgnat för att bygga konkreta affärsvärden till IMEX traditionella köpare och leverantörer som nu har missat ett års ansikte-mot-ansikte-mässor. Projektet syftar också till att skapa nya affärsmöjligheter och locka en ny online-publik.

”Där 2020 handlade om massiva störningar och kreativitetskapatd av kaos, fokuserar vi nu under 2021 på att leverera digitala upplevelser som genererar affärsmöjligheter och kopplingar där vi närmast ser mot IMEX America i November", säger Carina Bauer, vd för IMEX Group.

"Tillsammans med Smyle och efter att ha tagit med oss massor av lärdomar från PlanetIMEX planerar vi en fyra månaders aktivering med två tydliga fördelar för industrin. För det första blir det tid och plats för köpare och leverantörer att bygga nya nätverk, vårda affärer som leder till en känsla av gemenskap och kamratskap. För det andra, för dem som vill använda det på detta sätt kommer det att vara en språngbräda för ansikte mot ansikte engagemang på IMEX America. Vårt partnerskap med Smyle, med deras starka kreativa arv, kommer att gör det möjligt för oss att leverera detta "bästa av två världar" på ett sätt som är kraftfullt, relevant och lyhörd för nuvarande affärsbehov."

"Vi är väldigt inspirerade över vårt samarbete med IMEX-gruppen där vi ska bygga en helt ny kommunikationsplattform för den globala eventindustrin. Marknaden för ett digitalt tänkande har helt enkelt inga gränser - vi kan inte vänta med att ta med vårt innovativa tänkande och en massa kreativitet för att leverera engagerande, intressanta och givande upplevelser för alla som deltar," säger Dominic Thomas-Smith, vd för Smyle.

Mer information om IMEX-gruppens digitala lösningar kommer att tillkännages nästa månad.

IMEX America äger rum 9 - 11 november i sitt nya hem för Mandalay Bay i Las Vegas.

 

Foto: Carina Bauer, VD, IMEX Group.

www.imexexhibitions.com