platsannonser
Projektkoordinator
till Akademikonferens.
Chef för möten och event
till Uppsala Konsert & Kongress.
nyheter
säkerhet för medarbetare
Riskline och Safeture
inleder ett samarbete.
Mässor är möten
Elmia Garden 2022
– storsatsning på hela mässupplevelsen.
hotellnytt
Comfort Hotel
växer i Göteborg
Hotellnytt
Rekord i antal hotellnätter
under H22 City Expo i Helsingborg.
Nytt jobb
Sophie Ahlin
har tagit över Clarion Collection Hotel Temperance.
Fler än 2300 deltagare
Cvent Connect Europe
handlar om mångfald, jämställdhet och inkludering.
5 oktober 2022
Nick Shackleton-Jones:
Hur man skapar en arbetsplatskultur vid L&D-evenemang.
19 oktober, Stockholm
Årets största mötesplats
om hotell och hotellfastigheter.
2 december 2022
eComExpo gör endags transport- och energikonferens i Göteborg:
”Vi måste synka myndigheternas arbete för en fossilfri transportnäring
RSS
rss_icon
Länkar
IMEX i nytt digitalt samarbete med Smyle

IMEX GROUP samarbetar återigen med den prisbelönta kreativa byrån Smyle för att producera en serie digitala aktiveringar för den globala eventindustrin fram till IMEX Amerika i november.

Hela programmet, som pågår mellan maj och september, kommer att tillkännages nästa månad.

Det nya konceptet är deisgnat för att bygga konkreta affärsvärden till IMEX traditionella köpare och leverantörer som nu har missat ett års ansikte-mot-ansikte-mässor. Projektet syftar också till att skapa nya affärsmöjligheter och locka en ny online-publik.

”Där 2020 handlade om massiva störningar och kreativitetskapatd av kaos, fokuserar vi nu under 2021 på att leverera digitala upplevelser som genererar affärsmöjligheter och kopplingar där vi närmast ser mot IMEX America i November", säger Carina Bauer, vd för IMEX Group.

"Tillsammans med Smyle och efter att ha tagit med oss massor av lärdomar från PlanetIMEX planerar vi en fyra månaders aktivering med två tydliga fördelar för industrin. För det första blir det tid och plats för köpare och leverantörer att bygga nya nätverk, vårda affärer som leder till en känsla av gemenskap och kamratskap. För det andra, för dem som vill använda det på detta sätt kommer det att vara en språngbräda för ansikte mot ansikte engagemang på IMEX America. Vårt partnerskap med Smyle, med deras starka kreativa arv, kommer att gör det möjligt för oss att leverera detta "bästa av två världar" på ett sätt som är kraftfullt, relevant och lyhörd för nuvarande affärsbehov."

"Vi är väldigt inspirerade över vårt samarbete med IMEX-gruppen där vi ska bygga en helt ny kommunikationsplattform för den globala eventindustrin. Marknaden för ett digitalt tänkande har helt enkelt inga gränser - vi kan inte vänta med att ta med vårt innovativa tänkande och en massa kreativitet för att leverera engagerande, intressanta och givande upplevelser för alla som deltar," säger Dominic Thomas-Smith, vd för Smyle.

Mer information om IMEX-gruppens digitala lösningar kommer att tillkännages nästa månad.

IMEX America äger rum 9 - 11 november i sitt nya hem för Mandalay Bay i Las Vegas.

 

Foto: Carina Bauer, VD, IMEX Group.

www.imexexhibitions.com