platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Swedish Network of Event Destinations
Visit Blekinges destinationsutvecklare
tar plats i nationell nätverksstyrelse.
I bästa sällskapet
Events Industry Council
belönar svenska Lotta Boman, Sigtunahöjden.
100 mest inflytelserika
Rösta på Atti Soenarso, Chefredaktör på Meetings International
Nominerad till Eventex Index 2021 De 100 mest inflytelserika personerna inom eventindustrin.
letar nyckeltal
Visita i nytt samarbete för nationell evenemangsstatistik
Sora aktörer tar fram relevant och pålitlig statistik för att stärka kunskapen om branschen.
Thought Leadership Hub
The ACF – Audite, Cogitare, Facite lovar att lyssna, tänka och göra
Ska hjälpa organisationer och destinationer att nå sin fulla potential genom business events.
ökat belgiskt intresse
Göteborg knyter band med Flandern
Avsiktsförklaring att stärka innovationssamarbetet mellan regionerna.
Dörrarna öppnas
Borås fylls av besökare igen
tre kongresser samma vecka plus EM-kval i fotboll för F16.
27 oktober
Ny dansk-svenskjobbmässa
på Malmömässan.
Cool konst
Tre dolda kulturgårdar
i Litauens främsta städer.
RSS
rss_icon
Länkar
IMEX i nytt digitalt samarbete med Smyle

IMEX GROUP samarbetar återigen med den prisbelönta kreativa byrån Smyle för att producera en serie digitala aktiveringar för den globala eventindustrin fram till IMEX Amerika i november.

Hela programmet, som pågår mellan maj och september, kommer att tillkännages nästa månad.

Det nya konceptet är deisgnat för att bygga konkreta affärsvärden till IMEX traditionella köpare och leverantörer som nu har missat ett års ansikte-mot-ansikte-mässor. Projektet syftar också till att skapa nya affärsmöjligheter och locka en ny online-publik.

”Där 2020 handlade om massiva störningar och kreativitetskapatd av kaos, fokuserar vi nu under 2021 på att leverera digitala upplevelser som genererar affärsmöjligheter och kopplingar där vi närmast ser mot IMEX America i November", säger Carina Bauer, vd för IMEX Group.

"Tillsammans med Smyle och efter att ha tagit med oss massor av lärdomar från PlanetIMEX planerar vi en fyra månaders aktivering med två tydliga fördelar för industrin. För det första blir det tid och plats för köpare och leverantörer att bygga nya nätverk, vårda affärer som leder till en känsla av gemenskap och kamratskap. För det andra, för dem som vill använda det på detta sätt kommer det att vara en språngbräda för ansikte mot ansikte engagemang på IMEX America. Vårt partnerskap med Smyle, med deras starka kreativa arv, kommer att gör det möjligt för oss att leverera detta "bästa av två världar" på ett sätt som är kraftfullt, relevant och lyhörd för nuvarande affärsbehov."

"Vi är väldigt inspirerade över vårt samarbete med IMEX-gruppen där vi ska bygga en helt ny kommunikationsplattform för den globala eventindustrin. Marknaden för ett digitalt tänkande har helt enkelt inga gränser - vi kan inte vänta med att ta med vårt innovativa tänkande och en massa kreativitet för att leverera engagerande, intressanta och givande upplevelser för alla som deltar," säger Dominic Thomas-Smith, vd för Smyle.

Mer information om IMEX-gruppens digitala lösningar kommer att tillkännages nästa månad.

IMEX America äger rum 9 - 11 november i sitt nya hem för Mandalay Bay i Las Vegas.

 

Foto: Carina Bauer, VD, IMEX Group.

www.imexexhibitions.com