nyheter
Säkerhet
Internationella CPTED
organisationens kongress 2021 till Helsingborg.
Hide and Seek
Högskolan Kristianstad
nominerad till Stora Kommunikationspriset.
hållbar stadsutveckling
Avsiktsförklaring mellan Johanneberg Science Park
och Landvetter Södra Utveckling AB.
hotellnytt
Första Radisson Individuals i Baltikum
öppnar sina dörrar i Tallinn.
nytt jobb
Anna Wallén
ny näringspolitisk chef på Visita.
Börjar 7 maj
Kändistätt på Lund Hotel Music tour
visas på egna YouTube-kanalen.
hotellnytt
Countryside Hotels:
70-plussare bokar weekends i maj.
skapar engagemang
Facilitatorhuset
utbildade 1600 deltagare på digitala möten.
skapar långsiktig samverkan
Stockholm utvecklar mötesindustrin
med 1,3 miljoner.
ökad säkerhet
Skånska Möten ingår avtal med StaySafe Hospitality
för att Covid-19 certifiera sina medlemsanläggningar.
RSS
rss_icon
Länkar
IMEX i nytt digitalt samarbete med Smyle

IMEX GROUP samarbetar återigen med den prisbelönta kreativa byrån Smyle för att producera en serie digitala aktiveringar för den globala eventindustrin fram till IMEX Amerika i november.

Hela programmet, som pågår mellan maj och september, kommer att tillkännages nästa månad.

Det nya konceptet är deisgnat för att bygga konkreta affärsvärden till IMEX traditionella köpare och leverantörer som nu har missat ett års ansikte-mot-ansikte-mässor. Projektet syftar också till att skapa nya affärsmöjligheter och locka en ny online-publik.

”Där 2020 handlade om massiva störningar och kreativitetskapatd av kaos, fokuserar vi nu under 2021 på att leverera digitala upplevelser som genererar affärsmöjligheter och kopplingar där vi närmast ser mot IMEX America i November", säger Carina Bauer, vd för IMEX Group.

"Tillsammans med Smyle och efter att ha tagit med oss massor av lärdomar från PlanetIMEX planerar vi en fyra månaders aktivering med två tydliga fördelar för industrin. För det första blir det tid och plats för köpare och leverantörer att bygga nya nätverk, vårda affärer som leder till en känsla av gemenskap och kamratskap. För det andra, för dem som vill använda det på detta sätt kommer det att vara en språngbräda för ansikte mot ansikte engagemang på IMEX America. Vårt partnerskap med Smyle, med deras starka kreativa arv, kommer att gör det möjligt för oss att leverera detta "bästa av två världar" på ett sätt som är kraftfullt, relevant och lyhörd för nuvarande affärsbehov."

"Vi är väldigt inspirerade över vårt samarbete med IMEX-gruppen där vi ska bygga en helt ny kommunikationsplattform för den globala eventindustrin. Marknaden för ett digitalt tänkande har helt enkelt inga gränser - vi kan inte vänta med att ta med vårt innovativa tänkande och en massa kreativitet för att leverera engagerande, intressanta och givande upplevelser för alla som deltar," säger Dominic Thomas-Smith, vd för Smyle.

Mer information om IMEX-gruppens digitala lösningar kommer att tillkännages nästa månad.

IMEX America äger rum 9 - 11 november i sitt nya hem för Mandalay Bay i Las Vegas.

 

Foto: Carina Bauer, VD, IMEX Group.

www.imexexhibitions.com