platsannonser
Projektledare
Akademikonferens.
Projektkoordinator
till Akademikonferens.
Chef för möten och event
till Uppsala Konsert & Kongress.
nyheter
Mässor skapar möten
Över 100 000 affärsmöten
under IBTM World 2022 i Barcelona.
flygnytt
Stockholm Arlanda Airport
får sin första food hall.
hotellnytt
25hours
öppnar sitt första hotell i Skandinavien.
60 000 bokade möten
Sverige – det enda
nordiska landet som saknas på IBTM World.
hotellnytt
Nya ägare av Villa Gladtjärn,
tidigare Barken Konferens.
Hållbarhet
American Express Meetings & Events
undertecknar Net Zero Carbon Events-löfte.
Spännande möte
Sveriges Elevkårers Kongress22
i Norrköping.
flygnytt
Eurowings utökar i Sverige
ökar utbudet på Landvetter med ny direktlinje till Berlin.
Höjer kvalitetskraven
Alvar blir namnet
på hela Skellefteås näringslivsdag.
14 januari - 21 maj 2023
Malmö värd
för uppmärksammad Banksy-utställning.
RSS
rss_icon
Länkar
Innovationsnätverket ”Future Meeting Space”: har ett digitalt evenemang den 22 februari

HUR viktiga kommer events att vara i organisationers kommunikationsmix i framtiden? Vilken typ av nya färdigheter kommer att behövas? Vilka kriterier kan användas för att mäta framgångarna för evenemang? Efter 18 månaders intensiv forskning presenterar "Future Meeting Space" (FMS) innovationsnätverk från GCB German Convention Bureau och Fraunhofer Institute for Industrial Engineering IAO sina senaste forskningsresultat och lyfter andra viktiga frågor den 22 februari 2021. Registrering är gratis och öppen nu.

Covid-19-pandemin har snabbt förändrat eventindustrin. Medan privata såväl som professionella evenemang var givet för inte så länge sedan, kommer deltagande i ett evenemang i framtiden bland annat att bero på ett mycket tydligt mervärde jämfört med rent virtuellt deltagande.

"Inspiration kommer att fortsätta vara en spetsfråga för alla affärsevenemang, oavsett om de äger rum ansikte mot ansikte, i en hybriduppsättning eller virtuellt. Denna inspiration kan dock ta olika former, från ren kunskapsöverföring till utbyte mellan människor , säger Matthias Schultze, vd för GCB.

"Det kommer därför att vara avgörande att kunna erbjuda individuella lösningar för de olika funktionerna som heventen har och att kunna fokusera på deras respektive mål."

Det var just denna fråga - eventens roll - som FMS innovationsnätverk behandlade i sin tredje forskningssatsning, som nu har avslutats. GCB German Convention Bureau och Fraunhofer Institute for Industrial Engineering IAO kommer att presentera de centrala resultaten den 22 februari 2021 klockan 15-17. Presentationen är en blandning av live- och videoelement och gör det möjligt för deltagarna att delta i dialogen via en Q&A.

Forskningsdesignen från Fraunhofer Institute for Industrial Engineering IAO möjliggör en integrerad syn på framtidens eventindustri.

"Vi närmade oss de centrala frågorna med en kombination av kvalitativa, empiriska och potentiella forskningsmetoder, som kompletterade varandra", säger Dr Stefan Rief, institutdirektör och chef för forskningsenheten för organisationsutveckling och arbetsdesign vid Fraunhofer IAO.

"Detta inkluderar användarberättelser och en Kano-undersökning samt en Delphi-studie och flera fokusgrupper."

Förutom eventens framtida roll analyserade forskningspartnerna ytterligare tre relaterade ämnen: För det första hur man mäter framgångarna för events, som kan baseras både på viktiga affärssiffror och på kvalitativa kriterier; för det andra de förändrade kompetensprofilerna för evenemangsprofessionella och för det tredje de nya kraven för platser, DMO, byråer och andra tjänsteleverantörer som vill positionera sig framgångsrikt på marknaden i framtiden.

FMS-presentationen den 22 februari är gratis och registrering är öppen nu på https://www.xing-events.com/future-meeting-space.html?page=2102310.