platsannonser
Projektledare
till Akademikonferen.s
Vi söker
en Projektkoordinator.
nyheter
Hotellnytt
Scandic och Niam
bakom totalrenovering av Ariadne hotell i Värtahamnen.
hotellnytt
Scandics största hotell hittills öppnar i Köpenhamn
– nordiskt spa och kock från Michelinrestaurang.
hotellnytt
Comfort Hotel Arlanda Airport vinner
“New Hotel Of The Year” och “Comfort Hotel Of The Year”.
Plats för möten
The Park flyttar in i Forskaren
– Förstärker mötesplats för life science
Framtiden är här. Kan du se den?
Svenska Möten
satsar på att utbilda kockar i hållbarhet.
23-25 september
Bokmässans Crimetimetema i höst:
Skrivarskola, snutfika och lögndetektorer.
Framtiden är här
Sigtunahöjden
erbjuder fler laddplatser för alla.
Event skapar möten
40 dagar kvar till Jamboree22
– Sveriges största ungdomsläger.
Nummer 1 bland 50
Hur hållbar är din stad?
Stockholm tar förstaplatsen.
3-årig med 32 platser
Umeå
får ny restaurangutbildning.
RSS
rss_icon
Länkar
Innovationsnätverket ”Future Meeting Space”: har ett digitalt evenemang den 22 februari

HUR viktiga kommer events att vara i organisationers kommunikationsmix i framtiden? Vilken typ av nya färdigheter kommer att behövas? Vilka kriterier kan användas för att mäta framgångarna för evenemang? Efter 18 månaders intensiv forskning presenterar "Future Meeting Space" (FMS) innovationsnätverk från GCB German Convention Bureau och Fraunhofer Institute for Industrial Engineering IAO sina senaste forskningsresultat och lyfter andra viktiga frågor den 22 februari 2021. Registrering är gratis och öppen nu.

Covid-19-pandemin har snabbt förändrat eventindustrin. Medan privata såväl som professionella evenemang var givet för inte så länge sedan, kommer deltagande i ett evenemang i framtiden bland annat att bero på ett mycket tydligt mervärde jämfört med rent virtuellt deltagande.

"Inspiration kommer att fortsätta vara en spetsfråga för alla affärsevenemang, oavsett om de äger rum ansikte mot ansikte, i en hybriduppsättning eller virtuellt. Denna inspiration kan dock ta olika former, från ren kunskapsöverföring till utbyte mellan människor , säger Matthias Schultze, vd för GCB.

"Det kommer därför att vara avgörande att kunna erbjuda individuella lösningar för de olika funktionerna som heventen har och att kunna fokusera på deras respektive mål."

Det var just denna fråga - eventens roll - som FMS innovationsnätverk behandlade i sin tredje forskningssatsning, som nu har avslutats. GCB German Convention Bureau och Fraunhofer Institute for Industrial Engineering IAO kommer att presentera de centrala resultaten den 22 februari 2021 klockan 15-17. Presentationen är en blandning av live- och videoelement och gör det möjligt för deltagarna att delta i dialogen via en Q&A.

Forskningsdesignen från Fraunhofer Institute for Industrial Engineering IAO möjliggör en integrerad syn på framtidens eventindustri.

"Vi närmade oss de centrala frågorna med en kombination av kvalitativa, empiriska och potentiella forskningsmetoder, som kompletterade varandra", säger Dr Stefan Rief, institutdirektör och chef för forskningsenheten för organisationsutveckling och arbetsdesign vid Fraunhofer IAO.

"Detta inkluderar användarberättelser och en Kano-undersökning samt en Delphi-studie och flera fokusgrupper."

Förutom eventens framtida roll analyserade forskningspartnerna ytterligare tre relaterade ämnen: För det första hur man mäter framgångarna för events, som kan baseras både på viktiga affärssiffror och på kvalitativa kriterier; för det andra de förändrade kompetensprofilerna för evenemangsprofessionella och för det tredje de nya kraven för platser, DMO, byråer och andra tjänsteleverantörer som vill positionera sig framgångsrikt på marknaden i framtiden.

FMS-presentationen den 22 februari är gratis och registrering är öppen nu på https://www.xing-events.com/future-meeting-space.html?page=2102310.