platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
och vinnaren är...
Tre kommuner
tävlar om att bli Sveriges DigitaliseringsKommun.
året-runt-destination
Skytteholm Hotell & Konferens expanderar
– bygger Nordiskt Spa och padelbanor.
nytt uppdrag
Andrea Jovell
på ny post i turismorganisationen SNDMO.
20 våningar högt
Sara kulturhus
– trä, hållbarhet och Spider-Man.
fint pris utdelat
Karin Franssons Mentorpris 2021
tilldelas Jenny Roshage-Theander, Näsby Slott.fint pris utdelat
Flygnytt
Emirates
vill anställa 3 500 nya medarbetare.
ny infrastruktur
Utvecklingsprojekt i Halmstad
får 200 000 kronor.
omvärldsanalys
Var flexibel, kreativ
och hitta nya sätt att underlätta för nätverken säger ABPCO:s undersökning.
flygnytt
Finnair störst på direktflyg till Asien
och USA från Arlanda: Erbjuder nu även direkttrafik till Los Angeles och New York.
hotellnytt
Scandic
fortsätter att utbilda morgondagens ledare.
RSS
rss_icon
Länkar
Innovationsnätverket ”Future Meeting Space”: har ett digitalt evenemang den 22 februari

HUR viktiga kommer events att vara i organisationers kommunikationsmix i framtiden? Vilken typ av nya färdigheter kommer att behövas? Vilka kriterier kan användas för att mäta framgångarna för evenemang? Efter 18 månaders intensiv forskning presenterar "Future Meeting Space" (FMS) innovationsnätverk från GCB German Convention Bureau och Fraunhofer Institute for Industrial Engineering IAO sina senaste forskningsresultat och lyfter andra viktiga frågor den 22 februari 2021. Registrering är gratis och öppen nu.

Covid-19-pandemin har snabbt förändrat eventindustrin. Medan privata såväl som professionella evenemang var givet för inte så länge sedan, kommer deltagande i ett evenemang i framtiden bland annat att bero på ett mycket tydligt mervärde jämfört med rent virtuellt deltagande.

"Inspiration kommer att fortsätta vara en spetsfråga för alla affärsevenemang, oavsett om de äger rum ansikte mot ansikte, i en hybriduppsättning eller virtuellt. Denna inspiration kan dock ta olika former, från ren kunskapsöverföring till utbyte mellan människor , säger Matthias Schultze, vd för GCB.

"Det kommer därför att vara avgörande att kunna erbjuda individuella lösningar för de olika funktionerna som heventen har och att kunna fokusera på deras respektive mål."

Det var just denna fråga - eventens roll - som FMS innovationsnätverk behandlade i sin tredje forskningssatsning, som nu har avslutats. GCB German Convention Bureau och Fraunhofer Institute for Industrial Engineering IAO kommer att presentera de centrala resultaten den 22 februari 2021 klockan 15-17. Presentationen är en blandning av live- och videoelement och gör det möjligt för deltagarna att delta i dialogen via en Q&A.

Forskningsdesignen från Fraunhofer Institute for Industrial Engineering IAO möjliggör en integrerad syn på framtidens eventindustri.

"Vi närmade oss de centrala frågorna med en kombination av kvalitativa, empiriska och potentiella forskningsmetoder, som kompletterade varandra", säger Dr Stefan Rief, institutdirektör och chef för forskningsenheten för organisationsutveckling och arbetsdesign vid Fraunhofer IAO.

"Detta inkluderar användarberättelser och en Kano-undersökning samt en Delphi-studie och flera fokusgrupper."

Förutom eventens framtida roll analyserade forskningspartnerna ytterligare tre relaterade ämnen: För det första hur man mäter framgångarna för events, som kan baseras både på viktiga affärssiffror och på kvalitativa kriterier; för det andra de förändrade kompetensprofilerna för evenemangsprofessionella och för det tredje de nya kraven för platser, DMO, byråer och andra tjänsteleverantörer som vill positionera sig framgångsrikt på marknaden i framtiden.

FMS-presentationen den 22 februari är gratis och registrering är öppen nu på https://www.xing-events.com/future-meeting-space.html?page=2102310.