platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
UNWTO-möte i går
IATA tror på vaccinationskrav
för att flyga internationellt.
Fourth Industrial Revolution
MCI ställer om
till den digitala tidsåldern.
forskningsresultat
Innovationsnätverket ”Future Meeting Space”:
har ett digitalt evenemang den 22 februari.
flygnytt
Emirates utökar sin verksamhet till USA
efter ökad efterfrågan.
En sann förebild
Charbél Gabro
vinner Stora Målpriset 2020.
strikta krav
Mallorca tilldelas prestigefyllt certifikat från UNWTO
- som första turistdestination i Europa.
omställning
​Stockholmsmässan
blir padelarena.
I natt jag drömde
Micke Darmell
skriver ett brev från framtiden.
PRESSTOP
IMEX i Frankfurt 2021
ställs in.
hotellnytt
Scandic Arlandastad slår upp dörrarna
med mötesarenan Scandinavian XPO som granne.
RSS
rss_icon
Länkar
Radisson Hotel Group tecknar flerårigt avtal med Cvent

I DAG undertecknade Cvent, marknadsledande leverantör inom möten, events och besöksnäring och Radisson Hotel Group (RHG) ett flerårigt avtal för Radisson Hotel Group att implementera Cvent Transient Business Intelligence inom 85 av företagets hotell.

När hotellindustrin strider mot effekterna av den globala pandemin vänder hotell sig alltmer till teknik, inklusive Cvent Transient-lösningar, för att samla omfattande marknads- och konkurrensinformation för att skapa nya affärer och förbättra sina fastighets- och kedjeprestanda. Sedan förvärvet av Lanyon har Cvent gjort betydande investeringar i sin plattform för att stödja både köpare och leverantörer i en alltmer dynamisk resemiljö. Radisson Hotel Group har varit en Cvent-partner i mer än ett decennium, och detta fleråriga partnerskap är den första Transient Business Intelligence-affären specifikt för sin portfölj av hotell i hela EMEA. Affären lyfter fram Cvents branschledande insikter, expertis och engagemang för att stödja hotellens växande behov genom dess innovativa programvarulösning.

"Vi är glada över att utöka vårt partnerskap med Cvent och utnyttja dess övergripande lösningar för affärsinformation i världsklass för att utöka vår marknadsandel och maximera vårt företags försäljnings- och marknadsföringsarbete som en del av vår ambitiösa femåriga tillväxt- och utvecklingsplan", säger Gianni Di Fede, RHG EMEA VP för intäktshantering Radisson Hotel Group (RHG).

”På Radisson Hotel Group tror vi att vägen till återhämtning är nära kopplad till ett effektivt utnyttjande av teknik för att skapa resultat. Cvents lösningar är avgörande för att hjälpa våra hotell att framgångsrikt navigera i RFP-säsongen och se till att vi har en stark position för att locka gäster och partners".

"En affär av den här typen återspeglar inte bara våra två företags förtroende för framtiden för affärsresor utan lyfter också fram den allt viktigare roll som tekniken spelar i hotellindustrin för att driva framgång", säger Patrick Smith, marknadschef på Cvent.

”Med decennier av industrikompetens har vi de lösningar som hotellägare behöver för att få värdefull insikt och överträffa deras konkurrenskraftiga mål för att vinna fler affärer. Vi har stött tiotusentals hotellklienter genom goda och dåliga tider och förstår att framgång i krisperioder innebär att vara där för dina kunder och leverera de lösningar de behöver för att inte bara återhämta sig utan att trivas långsiktigt. Det är därför vi är så glada att fortsätta vårt långvariga partnerskap med Radisson Hotel Group och att arbeta nära deras team som växer och ökar sin marknadsandel under många år framöver".

 

Foto: Gianni Di Fede, RHG EMEA VP för intäktshantering Radisson Hotel Group (RHG).