nyheter
flygnytt
SAS öppnar ny linje
från Luleå till London.
hotellnytt
Lunds största hotell
väljer BWH Hotel Group.
24-26 augusti
Trender, framtidsspaningar och kunskap
– Formex bjuder på digitala aktiviteter i augusti.
digifysiska hybridmöten
Coeo tar in fyra miljoner i kapital
för att digitalisera mötesindustrin.
ny global rapport
Bristfällig krishantering
i många organisationer.
teknikdrivet bolag
Wihlborgs hyr ut till Regin
som öppnar innovationscenter på Ideon i Lund.
Upp Till €60,000 PER EVENT
Vienna Convention Bureau
startar en mötesfond på 40 miljoner kronor.
Reseindustrinytt
Expedia säljer Egencia
till American Express Global Business Travel.
30 juni-2 juli 2021.
SM-veckan sommar i Halmstad ställs in igen
men genomför seminarier och föreläsningar digitalt.
hotellnytt
Hotel Gamla Stan
blir del av BWH Hotel Group,
RSS
rss_icon
Länkar
IBTM World Virtual: nya keynote-speakers och första programmet

IBTM World meddelar att Cecilia MoSze Tham och Mike Wittenstein blir senaste två keynote-speakers för IBTM World Virtual, som kommer att äga rum online mellan 8–10 december 2020.

Cecilia, som har beskrivits som en ”innovationsaktivist” och serieentreprenör, kommer att presentera en session om framtiden kallad When the future worlds meet: How technology will transform the way we gather in the next year and beyond – ett djupdyk i de otaliga fascinerande sätten att teknik kan förändra vårt sätt att möta och interagera i framtiden.

Cecilia är för närvarande socialteknolog på Alpha Telefonica, som använder teknik för att lösa globala utmaningar, och har grundat flera företag som MOB (Makers of Barcelona), den största samarbetsgruppen i Barcelona: Fab Cafe, ett digitalt tillverkningslaboratorium som också är ett kafé, och Allwomen Tech, en AI-utbildningsskola för kvinnor av kvinnor för nästa generation av kvinnor och teknik.

Grundare och chefspartner på Storyminers och tidigare e-visionär på IBM, Mike Wittenstein är expert på kundupplevelser och kommer att presentera ett föredrag för att hjälpa ledare att få stöd för sina djärvaste idéer och strategier. Under tre decennier har Mike framgångsrikt hjälpt ledare och deras team under tider med enorma förändringar, med en kundlista som inkluderar AT&T, Adobe, Apple, Delta Airlines och Holiday Inn.

Båda talarna kommer att presentera sina sessioner på IBTM World Virtuell helt nya funktion – IBTM TV. IBTM TV är tillgänglig för alla registrerade deltagare och gör det möjligt för deltagare att få tillgång till IBTMs marknadsledande kunskapsprogram med en flexibel och användarvänlig blandning av live- och on-demand-innehåll.

Det kommer också att finnas ett nytt program med spännande innehåll som är skräddarsytt för de som använder upplevelsebaserade evenemang. Dessutom kommer hosted-buyers att kunna dra nytta av dedikerat innehåll skräddarsytt specifikt för dem med IBTM Inspire Masterclass-upplägget, ett separat spår som alla är on-demand - med sessioner för föreningar, organisationer, företag och byråer.

Andra talare på IBTM World Virtual kommer att inkludera de första key-note-speakers som tillkännagavs, Pancho Campo kommer att tala om eventets framtid i Lärdomar av att arbeta med Barack Obama, Sonja Piontek kommer att presentera en session om ultrakreativitet om hur man skapar marknadsföringsmagi med imponerande ROI genom oförglömliga upplevelser, Isabel Bardinet vd för European Society of Cardiology kommer att förmedla sina tankar om digitalisering i skapade lärdomar och tänkandet framåt, Mikael Ek vd på EMEA, BCD M&E kommer att handla om eventindustrins nuvarande tillstånd och oväntade trender för framtiden för möten och evenemang, och Patrick Rush. Senior Regional Director chef för Asien och Stillahavsområdet, American Express Meetings & Events, som kommer att köra en session om globala möten och evenemangstrender för 2021.

”Vi är mycket glada över vad vi har skapat med IBTM World Virtual så här långt. Det är en plattform för att leverera inte bara högkvalitativa affärsmöten utan också ett program med inspirerande innehåll som kommer att ge deltagare med konkreta lärdomar att ta tillbaka till sina egna företag. Vi kan inte vänta med att dela IBTM-upplevelsen direkt till skärmar i hela världen i december", säger David Thompson, Event Director, IBTM World.

IBTM World Virtual äger rum den 8–10 december 2020 och kommer att innehålla tre hela dagar med en-till-en-affärsmöten och ett omfattande innehållsprogram.

 

Bilden: Cecilia MoSze Tham, en av de senaste två huvudtalarna för IBTM World Virtual 2020. Foto: Luis Padilla