nyheter
hållbarhet i fokus
Stockholmsmässan
får Pingvinpriset.
flygindustrin
Emirates vd Tim Clark
ser stora möjligheter i framtiden för affärsresor trots Zoom-hotet.
kreativt initiativ
PostNord
öppnar världens största paketombud med hjälp av Stockholmsmässan
innovation och utveckling
Bo på hotell
- boka en Safecation.
så kan du bidra
Nordic Choice Hotels
tar action för att alla ska få en god jul.
undersökning
Nya undersökningsresultat:
många planerar redan för svemester 2021.
smärtsamt beslut
Åbymässan har stängt
– byggs om till padelhall.
bra initiativ
Emirates
lanserar ny multiriskförsäkring för att hantera rädslan för coronavirus.
Country Operations Manager på Plantagen
Ann-Christin Edling Jönsson
ny ordförande i Svenska Mötens styrelse.
med säkerhet i fokus
Skogshem & Wijk
vinnare av Svenska Mötespriset – Årets Mötesrum 2020.
RSS
rss_icon
Länkar
Hotellkänslan™ sprider sig till Göteborg och Malmö

Nordic Choice Hotels service att skapa hotellkänsla i stamgästers hem växer nu från Stockholm till att också erbjudas till lojalitetsmedlemmar i Göteborg och Malmö. Tjänsten som startade som en test på Kungsholmen i Stockholm i januari har skapat stort intresse och med de två nya städerna så är det fler som tryggt och säkert kan njuta av att ta del av krispiga lakan, fluffiga handdukar och en diger lyxfrukost.

I tider då människor uppmanas till att hålla sig hemma och ha distans till andra så har intresset för service och lyx i hemmen vuxit. I januari lanserades konceptet “hotellkänslan” till Nordic Choice lojalitetsmedlemmar på Kungsholmen i Stockholm. Intresset blev stort och kölistan för att få teckna sig på tjänsten växte fort. Utifrån det stora intresset och att allt fler väljer att hålla sig i hemmen under pandemin så har nu konceptet också introducerats i Göteborg och Malmö.

"Redan innan pandemin så var intresset för “hotellkänslan” stort. Många frågade sig varför detta inte lanserats tidigare. Vem vill inte vakna upp på morgonen och få den där särskilda känslan av att vara omhändertagen och bortskämd? Det har funnits på vår lista att lansera konceptet till fler platser och genom människors önskan om att kombinera det sköna livet med att följa myndigheternas rekommendationer så har intresset för tjänsten ytterligare växt och vi har därför tidigarelagt starten till Göteborg och Malmö", säger Christian Lundén, Director of Projects på Nordic Choice Hotels.

Prenumeranter av hotellkänsla får till exempel städning, skönt mjuka handdukar, fluffiga täcken och kuddar och lyxiga badrumsprodukter samt en avkopplande hotellfrukost på närliggande hotell. Navet för tjänsten i Göteborg är Clarion Hotel Post och i Malmö Clarion Hotel Malmö Live.

 

Malin Örling i Göteborg är en av de som valt att prenumerera på hotellkänslan.

"Idag har vi haft första besöket och jag vill bara säga wow! Vilken tjänst ni erbjuder. Känns så lyxigt att ha nymanglade lakan, rena handdukar och en lyxig tvål från Rituals. Sedan måste jag få berömma städningen. Innan jag kom i kontakt med er har jag haft fyra olika företag som städat och ingen har hållit måttet!

Utifrån Covid-19 så har också tjänsten tydligt anpassats för att ytterligare kunna garantera högsta säkerhet och ge kunden den trygghet som den förtjänar och förväntar sig.

"I dessa tider får säkerheten alltid högsta prioritet. Många väljer att gå ut och ta en promenad för att en stund senare komma hem till den underbara hotellkänslan. Utöver det uppenbara att inte jobba vid förkylningssymptom, så använder personalen självklart munskydd och handskar när vi är hemma hos våra gäster", säger Johanna Pedersen Bengtsson som är L2GO:s regionansvariga för Göteborg och Malmö.

Tjänsten fortsätter att utvecklas och möjligheterna att koppla på fler städer och tjänster som mat- och klädleveranser, tvättning och strykning och mycket annat är stora. Syftet med projektet är dels att ge medlemmar i Nordic Choice Club ytterligare fördelar med sitt medlemskap och underlätta deras vardag men det finns också en tydlig ambition att projektet ska bidra till minskat klimatavtryck.

"Genom samordnade transporter, medvetna leverantörer av mat och produkter och dessutom erbjuder mat från hotellens restauranger så minskar vi inte bara utsläppen utan också matsvinnet. Gästerna kan kort och gott sova med gott samvete", säger Christian Lundén.

Beställning av tjänsterna som erbjuds genom projektet görs på https://L2GO.com genom en särskilt utvecklad app. Projektet genomförs i samarbete med startup-bolaget L2GO som via ett nytänkande tillvägagångssätt erbjuder en mycket spännande plattform för cirkulär ekonomi, vilket gör det möjligt för företag att ställa om och designa om sina tjänster och produkter så att världens resurser kan användas på ett smartare sätt.