nyheter
hotellnytt
Lunds största hotell
väljer BWH Hotel Group.
24-26 augusti
Trender, framtidsspaningar och kunskap
– Formex bjuder på digitala aktiviteter i augusti.
digifysiska hybridmöten
Coeo tar in fyra miljoner i kapital
för att digitalisera mötesindustrin.
ny global rapport
Bristfällig krishantering
i många organisationer.
teknikdrivet bolag
Wihlborgs hyr ut till Regin
som öppnar innovationscenter på Ideon i Lund.
Upp Till €60,000 PER EVENT
Vienna Convention Bureau
startar en mötesfond på 40 miljoner kronor.
Reseindustrinytt
Expedia säljer Egencia
till American Express Global Business Travel.
30 juni-2 juli 2021.
SM-veckan sommar i Halmstad ställs in igen
men genomför seminarier och föreläsningar digitalt.
hotellnytt
Hotel Gamla Stan
blir del av BWH Hotel Group,
11–12 maj 2022
Nu lanseras Nordic Future Food
– ny konferens och mötesplats på Kistamässan.
RSS
rss_icon
Länkar
Svensk Branschförening för Profil- och Reklamprodukter inleder samarbete med den nya Profil & Promotion mässan

Profil och Promotion 2021 är en ny mötesplats och mässa som arrangeras den 26-27 maj 2021 på Kistamässan i Stockholm. Mässan riktar sig till alla som använder produktmedia i sin marknadsföring. Nu utvecklas mötesplatsen ytterligare och stärker sin position med ett strategiskt samarbete med SBPR - Svensk Branschförening för Profil- och Reklamprodukter. SBPR kommer delta i mässans utveckling, bidra till besökarmarknadsföringen samt aktiviteter och innehåll.

"Vi ser mässan som en ypperligt tillfälle att möta slutkunden i mässform, som ger kundnytta och möjligheten till fler affärer", säger Kjell Harbom, vd på SBPR.

"Samarbetet med SBPR stärker mötesplatsens innehåll, position och utveckling, vi ser fram emot ett framgångsrikt och långsiktigt samarbete", säger Susanne Hallencreutz, ansvarig för Profil och Promotion 2021.

Profil & Promotion 2021 arrangeras parallellt med Möten och Events - en väletablerad mötesplats som besöks av marknadschefer, marknadsavdelningar och eventsplanerare. Profil & Promotion 2021 som fokuserar på nyheter, innovativa idéer och hållbarhet för alla tillgodose marknadens behov. Besökarna kommer för att leta nya samarbetspartners som kan utveckla deras varumärke, effektivisera deras marknadsföring samt inspirera till annorlunda och nytänkande profilering. Detta är utställarnas möjlighet att träffa de som tar besluten och som ansvarar för marknadsföring, reklam, försäljning och varumärkesutveckling via produktmedia.

"Nya behov av annorlunda marknadsföring, kommunikation och profilering samt helt nya krav på hållbarhet medför ett uppdämt behov att utveckla sin promotionstrategi. Kombinationen med Möten & Events kunde inte vara bättre då marknadschefer och eventinköparna använder promotionprodukter. Kombinationen av de två mässorna försäkrar god besökartillströmning", säger Kjell Harbom.

Live Expo arrangerar mässor, möten, konferenser och events på den skandinaviska marknaden. Vi matchar människor och företag för att göra affärer, nätverka och inspireras av varandra. Live Expo har startats av Sveriges mest erfarna entreprenörer inom mässor och events, som lanserat över hundra nya mässor varav många idag är ledande inom sina respektive branscher. Med ett fulladdat innehåll inspirerar, utvecklar och uppdaterar vi våra besökare och tar mässmediet till en helt ny nivå. www.liveexpo.se