platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
mat och möten
Fotografiskas restaurang
högst rankat i Sverige när det gäller hållbarhet och gastronomi - för andra året i rad.
8-10 december 2020
IBTM World Virtual 2020
går live om en vecka.
hotellnytt
Sky Hotel Apartments
går ihop med norska Frogner House Apartments och Bjørvika Apartments.
hållbarhet i fokus
Stockholmsmässan
får Pingvinpriset.
flygindustrin
Emirates vd Tim Clark
ser stora möjligheter i framtiden för affärsresor trots Zoom-hotet.
kreativt initiativ
PostNord
öppnar världens största paketombud med hjälp av Stockholmsmässan
innovation och utveckling
Bo på hotell
- boka en Safecation.
så kan du bidra
Nordic Choice Hotels
tar action för att alla ska få en god jul.
undersökning
Nya undersökningsresultat:
många planerar redan för svemester 2021.
smärtsamt beslut
Åbymässan har stängt
– byggs om till padelhall.
RSS
rss_icon
Länkar
Radisson Hotel Group lanserar ett nytt varumärke: Radisson Individual och tecknar avtal med tio nya hotell i EMEA under Q3 2020

Radisson Hotel Group tillkännager lanseringen av ett nytt varumärke - Radisson Individuals. Radisson Individuals är ett varumärke som erbjuder enskilda hotell och lokala hotellkedjor möjlighet att vara en del av Radisson Hotel Group, dra nytta av koncernens starka internationella position och med friheten att behålla sin egen unikhet och identitet.

Hotellen som ingår i Radisson Individual är utvalda för sina egenskaper och personligheter, vilket ger gästerna en möjlighet att upptäcka nya platser runt om i världen, samtidigt som hotellen alltid levererar Radisson Hotel Groups höga kvalitetsstandarder och "Yes I can!" servicefilosofi. Detta kombinerat med den lokala prägeln och personligheten hos hotellen.

Federico J. González, CEO, Radisson Hotel Group säger: ”Lanseringen av Radisson Individuals markerar ytterligare en milstolpe i vår ambitiösa femårsplan för att bli en av de tre främsta hotellkedjorna i världen och vara det ledande varumärket för ägare, gäster och medarbetare. Vi skapade Radisson Individuals som svar på utvecklingen av den moderna marknadens krav på hotellägare och gäster. Det är ett perfekt första steg för enskilda hotell att bli en del av Radisson Individuals, dels för de hotell som vill förbli oberoende eller som kan tänka sig att gå över till ett av våra framgångsrika varumärken, och dels för lokala hotellkedjor som vill utforska ytterligare distribution och/eller co-branding-alternativ.”

Radisson Individuals utgör en enastående möjlighet för hotell att förbättra sin synlighet, vårda kundernas förtroende och nå en bredare målgrupp via flera olika distributionskanaler och med en global försäljningsstruktur. Hotellen kommer att dra nytta av fördelarna med ett starkt varumärke som miljontals gäster över hela världen litar på, få tillgång till integrerade IT- och intäktsplattformar och operativsystem som ger höga GOP-marginaler.

Hotell som vill ansluta sig till Radisson Individuals kommer att genomgå en bedömning med fokus på fyra viktiga faktorer, SGS hälso- och säkerhetskriterier, Online Index som utvärderas genom deras GRI, brand – och säkerhetskriterier och möjligheten att kunna ansluta till koncernens operativsystem. Hotellen i Radisson Individuals kommer att få utbildning inom koncernens "Yes I Can!" servicefilosofi och kommer ha över 80% GRI-poäng, vilket säkerställer höga kvalitetsstandarder och Every Moment Matters.

Ett antal hotell i Storbritannien och Asien har redan anslutit till Radisson Individuals och ytterligare hotell i bland annat Italien, Tyskland och Ryssland planerar att ansluta.

Elie Younes, Executive Vice President & Chief Development Officer, Radisson Hotel Group, säger: ”Radisson Individuals erbjuder ägarna den nödvändiga flexibilitet för att forma sin framtid och säkerställa deras framgång genom att bli en del av Radisson Hotel Group. Det är ett unikt tillvägagångssätt där varje anslutet hotell mäter framgång och standarder baserat på online-poäng från gästerna. Enkelt uttryckt är det ett varumärke för hotell med ett bevisat antal nöjda gäster.”

Dessutom har Radisson Hotel Group tecknat tio nya avtal under Q3 2020 i Storbritannien, Italien, Ukraina, Tyskland, Egypten och Nigeria. De nya öppningarna bygger på de 15 avtal som tillkännagavs under Q2 2020 och bekräftar koncernens åtagande gentemot dess ägare, anställda, gäster och partners och dess ambitiösa femårsplan. Radisson Hotel Group fortsätter att utöka sin varumärkesportfölj och stärker ytterligare sin närvaro inom EMEA.

 

Nya öppningar inkluderar:

• Henrietta House, medlem av Radisson Individuals, Bath, UK (Öppnar 2020)

• River House Hotel, medlem av Radisson Individuals, Inverness, UK (Öppnar 2021)

• Radisson Blu Hotel, Sheffield, UK (Öppnar 2023)

• Radisson Residences, Baden Württemberg, Tyskland (Öppnar 2023)

• Radisson Hotel, Florens, Italien (Öppnar 2021)

• Radisson Collection Hotel, Venedig, Italien (Öppnar 2021)

• Radisson Hotel, Odessa, Ukraina (Öppnar 2021)

• Radisson Hotel, Abuja, Nigeria (Öppnar 2022)

• Radisson Blu Residences, Mekka, Saudiarabien (Öppnar 2022)

• Radisson Blu Resort, Port Ghalib, Egypten (Öppnar 2023)

************************************************************************************************************************************************************************