platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
20 våningar högt
Sara kulturhus
– trä, hållbarhet och Spider-Man.
fint pris utdelat
Karin Franssons Mentorpris 2021
tilldelas Jenny Roshage-Theander, Näsby Slott.fint pris utdelat
Flygnytt
Emirates
vill anställa 3 500 nya medarbetare.
ny infrastruktur
Utvecklingsprojekt i Halmstad
får 200 000 kronor.
omvärldsanalys
Var flexibel, kreativ
och hitta nya sätt att underlätta för nätverken säger ABPCO:s undersökning.
flygnytt
Finnair störst på direktflyg till Asien
och USA från Arlanda: Erbjuder nu även direkttrafik till Los Angeles och New York.
hotellnytt
Scandic
fortsätter att utbilda morgondagens ledare.
omvärldsanalys
Sveriges största varumärken
förlorar över 100 miljarder SEK i värde.
72 procent bokat
Stark orderingång på Stockholmsmässan
inför 2022.
på nytt jobb
Scandic växlar upp
rekryteringstakten i Dalarna.
RSS
rss_icon
Länkar
Lundsbrunns kurort blir Lundsbrunn Resort & Spa

Lundsbrunns kurort är en hotell-, konferens- och spaanläggning med anor från 1724. Att anläggningen byter namn till Lundsbrunn Resort & Spa är en naturlig del i den nysatsning som gjorts av verksamheten och lokalerna.

Under det senaste året har Lundsbrunn Resort & Spa genomfört den största renoveringen i anläggningens historia. 180 hotellrum, fördelat på 320 bäddar, har fått ett helt nytt utseende och spa-, konferens- och restaurangdelarna har rustats upp och moderniserats.

"Det är fantastiskt roligt att få presentera och öppna vår nya fräscha anläggning, säger Rickard Bender, vd på Lundsbrunn Resort & Spa. Namnbytet är helt rätt i tiden och speglar vårt nya erbjudande. Gäster har höga förväntningar idag och vi knyter ihop den gamla kurortens genuinitet och rekreation med de aktiviteter som bland annat erbjuds på vår spaanläggning med tillhörande yogasal och gym, Lundsbrunns golfbana och det nybyggda padelcentret. Vi erbjuder även närheten till Kinnekulle med fantastiska cykel- och vandringsleder samt kulturhistoriska platser".

Lundsbrunn Resort & Spa riktar sig till aktiva människor i alla åldrar, yngre som äldre, och har anpassat sitt utbud efter vad som efterfrågas och vilka aktiviteter som är populära.

"Namnbytet gör det också lättare för oss att marknadsföra anläggningen internationellt", säger Rickard. Vår region har årligen många turister från andra länder i Europa och vi satsar på att bli ett attraktivt besöksmål även för dem.