nyheter
Alla borde certifieras
Stort intresse
för att kvalitetssäkra besöksnäringens gymnasieutbildningar.
flygnytt
Singapore Airlines öppnar linje
från Köpenhamn till Rom
kraftsamling
SM i tyngdlyftning i Halmstad
den 9-10 oktober 2021.
Omvärldsanalys
Malaysias Business Eventsindustri
samlar sig för en stark återöppning.
28 juni - 1 juli
IBTM Wired
avslöjar de första detaljerna om Hosted Buyers och utställare,
nytt jobb
Petter Hartman ny vd
för Medicon Village Innovation.
nytt jobb
Svenska Mötens nya vd
ska ta mötesindustrin in i framtiden
Bella Center växer
Bella Arena:
Ny arena i Köpenhamn med plats för 7 000 sittande gäster.
nytt jobb
Niklas Söderberg
lämnar SES som verksamhetschef.
världskongress
Stockholm en av finalisterna
för global museikongress 2025.
RSS
rss_icon
Länkar
Lundsbrunns kurort blir Lundsbrunn Resort & Spa

Lundsbrunns kurort är en hotell-, konferens- och spaanläggning med anor från 1724. Att anläggningen byter namn till Lundsbrunn Resort & Spa är en naturlig del i den nysatsning som gjorts av verksamheten och lokalerna.

Under det senaste året har Lundsbrunn Resort & Spa genomfört den största renoveringen i anläggningens historia. 180 hotellrum, fördelat på 320 bäddar, har fått ett helt nytt utseende och spa-, konferens- och restaurangdelarna har rustats upp och moderniserats.

"Det är fantastiskt roligt att få presentera och öppna vår nya fräscha anläggning, säger Rickard Bender, vd på Lundsbrunn Resort & Spa. Namnbytet är helt rätt i tiden och speglar vårt nya erbjudande. Gäster har höga förväntningar idag och vi knyter ihop den gamla kurortens genuinitet och rekreation med de aktiviteter som bland annat erbjuds på vår spaanläggning med tillhörande yogasal och gym, Lundsbrunns golfbana och det nybyggda padelcentret. Vi erbjuder även närheten till Kinnekulle med fantastiska cykel- och vandringsleder samt kulturhistoriska platser".

Lundsbrunn Resort & Spa riktar sig till aktiva människor i alla åldrar, yngre som äldre, och har anpassat sitt utbud efter vad som efterfrågas och vilka aktiviteter som är populära.

"Namnbytet gör det också lättare för oss att marknadsföra anläggningen internationellt", säger Rickard. Vår region har årligen många turister från andra länder i Europa och vi satsar på att bli ett attraktivt besöksmål även för dem.