platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
forskning skapar möten
Forskare
har en viktig och mångfacetterad roll i inkubatorer.
Hotellnytt
BWH Hotel Group
fortsätter expandera i Norge.
UNWTO-möte i går
IATA tror på vaccinationskrav
för att flyga internationellt.
Fourth Industrial Revolution
MCI ställer om
till den digitala tidsåldern.
forskningsresultat
Innovationsnätverket ”Future Meeting Space”:
har ett digitalt evenemang den 22 februari.
flygnytt
Emirates utökar sin verksamhet till USA
efter ökad efterfrågan.
En sann förebild
Charbél Gabro
vinner Stora Målpriset 2020.
strikta krav
Mallorca tilldelas prestigefyllt certifikat från UNWTO
- som första turistdestination i Europa.
omställning
​Stockholmsmässan
blir padelarena.
I natt jag drömde
Micke Darmell
skriver ett brev från framtiden.
RSS
rss_icon
Länkar
Lundsbrunns kurort blir Lundsbrunn Resort & Spa

Lundsbrunns kurort är en hotell-, konferens- och spaanläggning med anor från 1724. Att anläggningen byter namn till Lundsbrunn Resort & Spa är en naturlig del i den nysatsning som gjorts av verksamheten och lokalerna.

Under det senaste året har Lundsbrunn Resort & Spa genomfört den största renoveringen i anläggningens historia. 180 hotellrum, fördelat på 320 bäddar, har fått ett helt nytt utseende och spa-, konferens- och restaurangdelarna har rustats upp och moderniserats.

"Det är fantastiskt roligt att få presentera och öppna vår nya fräscha anläggning, säger Rickard Bender, vd på Lundsbrunn Resort & Spa. Namnbytet är helt rätt i tiden och speglar vårt nya erbjudande. Gäster har höga förväntningar idag och vi knyter ihop den gamla kurortens genuinitet och rekreation med de aktiviteter som bland annat erbjuds på vår spaanläggning med tillhörande yogasal och gym, Lundsbrunns golfbana och det nybyggda padelcentret. Vi erbjuder även närheten till Kinnekulle med fantastiska cykel- och vandringsleder samt kulturhistoriska platser".

Lundsbrunn Resort & Spa riktar sig till aktiva människor i alla åldrar, yngre som äldre, och har anpassat sitt utbud efter vad som efterfrågas och vilka aktiviteter som är populära.

"Namnbytet gör det också lättare för oss att marknadsföra anläggningen internationellt", säger Rickard. Vår region har årligen många turister från andra länder i Europa och vi satsar på att bli ett attraktivt besöksmål även för dem.