platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
14 000 besökare
IBTM World 2019
utsågs till bästa internationella mässa.
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.
RSS
rss_icon
Länkar
Azerbaijan bjuder in hosted buyers till Travel Business Azerbaijan Online 2020

AZERBAIJAN Tourism Board (ATB) bjuder in 300 professionella köpare inom turism och affärsevenemang till sitt största virtuella reseevent någonsin.

Azerbaijan Tourism Board (ATB), det nationella marknadsföringsorganet som är utformat för att stödja tillväxten av Azerbaijans turism- och affärsevenemangsindustrier, kommer att vara värd för sitt största virtuella evenemang ”Travel Business Azerbaijan Online” (TBA Online) den 14 oktober 2020. Onlineevenemanget kommer att samla lokala och internationella hosted buyers inom de nämnda områdena med stora förhoppningar att skapa partnerskap och lönsamma affärsavtal.

Azerbaijans turismstyrelse arrangerar och stöds av den statliga turismbyrån. Evenemanget syftar till att samla fler än 300 köpare från Kina och Sydostasien, Ryssland och OSS-länderna, Indien och Sydasien, Europa och GCC-länderna för att upprätta direkta kommunikationer mellan länderna samtidigt som den fungerar som en plattform för att visa upp Azerbaijans potential inom turism- och evenemangsindustrin. Köpare och utställare kommer båda att ha möjlighet att boka möten med varandra samt att välja utställare baserat på sina egna marknader och produkter tack vare ett nytt AI-drivet matchmaking-verktyg som letar upp rätt mottagare.

På grund av den nuvarande situationen med Covid-19-pandemin, när turism, gästfrihet och affärsevenemang har drabbats av gränsstängningar, resebegränsningar och behovet av att stanna hemma och med självisolering, har ATB förberett en 4-stegs återhämtningsplan för att säkerställa en smidig övergång till den post-pandemiska eran. Som en del av de åtgärder som vidtas under den första återhämtningsfasen utforskar ATB nya vägar för att övervinna dessa hinder, hitta innovativa lösningar genom att fokusera på virtuell kommunikation och onlineverktyg för att främja destinationen.

”Under dessa utmanande tider är det viktigare än någonsin att återansluta och hålla kontakten med våra partners och branschintressenter globalt och påskynda vårt erbjudande med Travel Business Azerbaijan Online. Det kommer att vara ömsesidigt fördelaktigt för den lokala industrin och representanter från de viktigaste marknaderna att ansluta sig till den lokala turism- och evenemangsindustrin i detta projekt för att bygga fruktbara partnerskap" , säger Florian Sengstschmid, vd för turismen i Azerbaijan.

Förutom B2B-möten kommer TBA Online att vara värd för webbseminarier som hålls av regionala chefer, DMO-representanter och utställare.

För att registrera dig och få ytterligare information om evenemangsprogrammet och formatet, titta på videor om olika ämnen, ladda ner broschyrer och tidskrifter samt utforska kartan över Azerbaijan, besök https://travelbusiness.az/

-------------------------------------------------- ---------------------------------------

Om Azerbaijans turism  (ATB)

Azerbaijans turismstyrelse (ATB) är ett nationellt organ som inrättats under Republiken Azerbaijans statliga turismbyrå. Dess främsta mål är att stödja tillväxten i Azerbajdzjans turismindustri och uppmuntra besökare för att utforska landets rika kulturutbud och uppleva dess antika arv.

 

För mer information, besök http://azerbaijan.travel/en/home och följ oss på sociala medier på: www.facebook.com/ExperienceAZE/, https://twitter.com/ExperienceAZE