nyheter
hotellnytt
Första Radisson Individuals i Baltikum
öppnar sina dörrar i Tallinn.
nytt jobb
Anna Wallén
ny näringspolitisk chef på Visita.
Börjar 7 maj
Kändistätt på Lund Hotel Music tour
visas på egna YouTube-kanalen.
hotellnytt
Countryside Hotels:
70-plussare bokar weekends i maj.
skapar engagemang
Facilitatorhuset
utbildade 1600 deltagare på digitala möten.
skapar långsiktig samverkan
Stockholm utvecklar mötesindustrin
med 1,3 miljoner.
ökad säkerhet
Skånska Möten ingår avtal med StaySafe Hospitality
för att Covid-19 certifiera sina medlemsanläggningar.
H22 Helsingborg
Dockanparken och Djungellekan
tar form i Oceanhamnen.
startar 1 januari 2022
Institut för mänskliga rättigheter
placeras i Lund.
för hälsa och klimat
Matrundan Gränna
utvecklar konceptet till Mat runt Gränna.
RSS
rss_icon
Länkar
Stockholm Furniture & Light Fair lanserar ett solidariskt och hållbart mässkoncept för 2021

Utgångspunkten i konceptet The nude edition är just det som Stockholm Furniture & Light Fair är känt och uppskattat för: öppna monterlösningar. Det kommer att finnas utrymme för en mängd variationer där produkterna är i fokus.

Inför kommande upplaga av Stockholm Furniture & Light Fair 9-13 februari 2021 lanseras nu The nude edition - ett avskalat mässkoncept med fokus på hållbarhet, säkerhet, solidaritet och inspiration framtaget i samarbete med branschen genom TMF (Trä- och Möbelföretagen). Bakgrunden till det nya solidariska konceptet är att stötta företagen som drabbats hårt ekonomiskt av Covid-19 och dess olika effekter på samhället.

För 71:a året i rad är arbetet med att planera kommande Stockholm Furniture & Light Fair i full gång. Mässan som är världens största vad gäller Skandinavisk design, besöks varje år av omkring 40 000 besökare varav 30% är internationella gäster. Branschens ekonomiska behov för att alla ska ha möjlighet att delta, tillsammans med behovet av att utveckla hållbara koncept har lett fram till att vi nu lanserar The nude edition.

"Många företag har redan drabbats hårt ekonomiskt av Covid-19 och man vet inte hur länge detta kommer pågå, vilket gör att behovet av att mötas och göra affärer är större än någonsin. Inför kommande upplaga har vi tagit fram ett koncept som innebär att alla utställare tänker nerskalat vad gäller monterbyggnation. Vår ambition är att The nude edition ska vara första steget till en hållbar omställning i branschen. Vi har ett stort ansvar att ta som arrangör vad gäller hållbarhetsfrågan", säger Sanna Gebeyehu, Product and concept owner, Stockholm Furniture & Light Fair.

The nude edition är ett mässkoncept med fokus på hållbarhet vad gäller både ekonomi och material, som innefattar ett regelverk som möjliggör ett avskalat och inspirerat uttryck för utställande företag.

"Utgångspunkten i konceptet är just det som Stockholm Furniture & Light Fair är känt och uppskattat för: öppna monterlösningar. Det kommer att finnas utrymme för en mängd variationer där produkterna är i fokus. Syftet är att kapa kostnader för utställare, och möjliggöra ett genomförande av mässan med hänsyn till det ökade behovet av säkerhet enligt Folkhälsomyndighetens rekommendationer", säger Cecilia Nyberg, Project Area Manager, Stockholm Furniture & Light Fair.

Förutom The nude edition satsar Stockholm Furniture & Light Fair på digitalisering av vissa delar av mässan – som ett stöd och tillägg till den fysiska mötesplatsen.

 

Bilden: Stockholm Furniture & Light Fair lanserar ett solidariskt och hållbart mässkoncept för 2021.