platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
hotellnytt
Elite Hotels lanserar nytt restaurangkoncept
tillsammans med framstående krogprofiler.
11-12 maj 2022
Internationell Hi-Tech konferens och mässa
kommer till Stockholm.
flygindustrin
Kina blockerar vissa flyg från USA
när försiktighetsåtgärderna vid Covid ökar.
Restriktionerna blir fler
eCarExpo på Friends Arena
4-6 februari ställs in.
Blir ny stiftelse
Oslofjord Convention Center får nytt ägande
Målet är att bli norra Europas bästa konferensanläggning.
evenemang och möten
Ett år kvar
till handbolls-VM i Jönköping.
nytt jobb
Johanna Carinci Jonsson
tar över Clarion Collection Hotel Slottsparken i Linköping.
Nytt jobb
Angelica Vinuesa Gustafsson
ny Event project manager på BSC.
anställdas säkerhet
Safeture tecknar fyraårigt avtal
med Europeiska centralbanken, ECB.
nytt jobb
Lisette Jönsson
ny General Manager på Radisson Blu Hotel, Malmö.
RSS
rss_icon
Länkar
Emirates återbetalar över 500 miljoner dollar till passagerare

EMIRATES meddelar att de har återbetalat över 500 miljoner dollar (1,9 miljarder AED) till nästan 650 000 passagerare under de senaste två månaderna, efter sitt löfte att påskynda Covid-19-relaterade förfrågningar från kunder, enligt Arabian Business Newsletter.

Dubai-bolaget meddelade i april att de skulle arbeta med att öka sin online-kapacitet för att hantera nästan en halv miljon återbetalningsbegäranden från kunder sedan utbrottet av Covid-19-pandemin.

Emirates sade att för att uppnå det ursprungliga målet på 500 000 höjde det sin bearbetningsförmåga från i genomsnitt 35 000 förfrågningar per månad till nästan 200 000, vilket gjorde det möjligt att bearbeta 30 procent fler. Den genomsnittliga återbetalningen uppgick till 2 900 AED (789 $).

”Den här pandemin är en svart svanhändelse som ingen förväntade sig, påverkar resenärer och träffar flygbolaget och resebranschen hårt. Hos Emirates har vi förtjänat våra kunders förtroende genom åren och vi uppskattar det mycket", säger Adnan Kazim, Emirates:s affärschef.

”Det är tuffa tider för alla, men vi är engagerade i att göra det som är rätt för våra kunder. Det är därför vi har ring-märkt pengar för att snabbare kunna sköta våra återbetalningar och investerat resurser för att påskynda processen".

Emirates genomsnittliga behandlingstid för återbetalningar har minskat från 90 dagar till 60, vilket han förväntar sig ska förbättras ytterligare när det nu finns lägre volymer med nya förfrågningar.

"Vi har fortfarande över en halv miljon återbetalningsbegäranden att hantera och räknar med att rensa dem inom de kommande två månaderna", säger han.

"Vi vill också tacka våra kunder för deras tålamod och förtroende och till de som har valt att behålla sin biljett eller ombokat för att resa vid ett senare tillfälle - vi ser fram emot att välkomna dig ombord snart".

 

Foto: Emirates har fortfarande över 500 000 återbetalningsbegäranden att ta hand om, enligt Adnan Kazim, Emirates affärschef.