platsannonser
Projektledare
Akademikonferens.
Projektkoordinator
till Akademikonferens.
Chef för möten och event
till Uppsala Konsert & Kongress.
nyheter
hotellnytt
25hours
öppnar sitt första hotell i Skandinavien.
60 000 bokade möten
Sverige – det enda
nordiska landet som saknas på IBTM World.
hotellnytt
Nya ägare av Villa Gladtjärn,
tidigare Barken Konferens.
Hållbarhet
American Express Meetings & Events
undertecknar Net Zero Carbon Events-löfte.
Spännande möte
Sveriges Elevkårers Kongress22
i Norrköping.
flygnytt
Eurowings utökar i Sverige
ökar utbudet på Landvetter med ny direktlinje till Berlin.
Höjer kvalitetskraven
Alvar blir namnet
på hela Skellefteås näringslivsdag.
14 januari - 21 maj 2023
Malmö värd
för uppmärksammad Banksy-utställning.
Utvidgat samarbete
Svenska Möten
ingår ett fördjupat partnerskap med IACC.
+300 deltagare
Rekordintresse
för gruvmöte i Stockholm.
RSS
rss_icon
Länkar
Emirates återbetalar över 500 miljoner dollar till passagerare

EMIRATES meddelar att de har återbetalat över 500 miljoner dollar (1,9 miljarder AED) till nästan 650 000 passagerare under de senaste två månaderna, efter sitt löfte att påskynda Covid-19-relaterade förfrågningar från kunder, enligt Arabian Business Newsletter.

Dubai-bolaget meddelade i april att de skulle arbeta med att öka sin online-kapacitet för att hantera nästan en halv miljon återbetalningsbegäranden från kunder sedan utbrottet av Covid-19-pandemin.

Emirates sade att för att uppnå det ursprungliga målet på 500 000 höjde det sin bearbetningsförmåga från i genomsnitt 35 000 förfrågningar per månad till nästan 200 000, vilket gjorde det möjligt att bearbeta 30 procent fler. Den genomsnittliga återbetalningen uppgick till 2 900 AED (789 $).

”Den här pandemin är en svart svanhändelse som ingen förväntade sig, påverkar resenärer och träffar flygbolaget och resebranschen hårt. Hos Emirates har vi förtjänat våra kunders förtroende genom åren och vi uppskattar det mycket", säger Adnan Kazim, Emirates:s affärschef.

”Det är tuffa tider för alla, men vi är engagerade i att göra det som är rätt för våra kunder. Det är därför vi har ring-märkt pengar för att snabbare kunna sköta våra återbetalningar och investerat resurser för att påskynda processen".

Emirates genomsnittliga behandlingstid för återbetalningar har minskat från 90 dagar till 60, vilket han förväntar sig ska förbättras ytterligare när det nu finns lägre volymer med nya förfrågningar.

"Vi har fortfarande över en halv miljon återbetalningsbegäranden att hantera och räknar med att rensa dem inom de kommande två månaderna", säger han.

"Vi vill också tacka våra kunder för deras tålamod och förtroende och till de som har valt att behålla sin biljett eller ombokat för att resa vid ett senare tillfälle - vi ser fram emot att välkomna dig ombord snart".

 

Foto: Emirates har fortfarande över 500 000 återbetalningsbegäranden att ta hand om, enligt Adnan Kazim, Emirates affärschef.