nyheter
hotellnytt
Skandinaviens första Radisson Red
öppnar i Aarhus, Danmark.
flygnytt
Easyjet öppnar fler linjer
för att möta starkt ökande efterfrågan.
2-3 september
Nu börjar nedräkningen
till Nordic Meetings & Events Expo 2020 i Köpenhamn.
17-18 september 2020
Seoul blir värd
för UIA:s virtuella rundabordssamtal.
första gången på 51 år
Dubai Rugby Sevens 2020
ställs in på grund av Covid-19.
nytt jobb
Han blir vd för Visit Lund
lämnar digitaliseringsarbetet i svensk elitfotboll.
Ska Sverige öppna sist?
​Nödrop från mötesindustrin!
Öppet brev till regeringen, riksdag, media och övriga intressenter.
22 & 23 september
Framtidens arbetsplats
- Ett digitalt event med Senab och Katarina Gospic.
Clean & Safe
Ny säkerhetsmärkning
bidrar till tryggt resande i Schweiz.
openforbusiness.com
Safetures nya verktyg
hjälper anställda boka säkra resor.
RSS
rss_icon
Länkar
Emirates återbetalar över 500 miljoner dollar till passagerare

EMIRATES meddelar att de har återbetalat över 500 miljoner dollar (1,9 miljarder AED) till nästan 650 000 passagerare under de senaste två månaderna, efter sitt löfte att påskynda Covid-19-relaterade förfrågningar från kunder, enligt Arabian Business Newsletter.

Dubai-bolaget meddelade i april att de skulle arbeta med att öka sin online-kapacitet för att hantera nästan en halv miljon återbetalningsbegäranden från kunder sedan utbrottet av Covid-19-pandemin.

Emirates sade att för att uppnå det ursprungliga målet på 500 000 höjde det sin bearbetningsförmåga från i genomsnitt 35 000 förfrågningar per månad till nästan 200 000, vilket gjorde det möjligt att bearbeta 30 procent fler. Den genomsnittliga återbetalningen uppgick till 2 900 AED (789 $).

”Den här pandemin är en svart svanhändelse som ingen förväntade sig, påverkar resenärer och träffar flygbolaget och resebranschen hårt. Hos Emirates har vi förtjänat våra kunders förtroende genom åren och vi uppskattar det mycket", säger Adnan Kazim, Emirates:s affärschef.

”Det är tuffa tider för alla, men vi är engagerade i att göra det som är rätt för våra kunder. Det är därför vi har ring-märkt pengar för att snabbare kunna sköta våra återbetalningar och investerat resurser för att påskynda processen".

Emirates genomsnittliga behandlingstid för återbetalningar har minskat från 90 dagar till 60, vilket han förväntar sig ska förbättras ytterligare när det nu finns lägre volymer med nya förfrågningar.

"Vi har fortfarande över en halv miljon återbetalningsbegäranden att hantera och räknar med att rensa dem inom de kommande två månaderna", säger han.

"Vi vill också tacka våra kunder för deras tålamod och förtroende och till de som har valt att behålla sin biljett eller ombokat för att resa vid ett senare tillfälle - vi ser fram emot att välkomna dig ombord snart".

 

Foto: Emirates har fortfarande över 500 000 återbetalningsbegäranden att ta hand om, enligt Adnan Kazim, Emirates affärschef.