platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
RSS
rss_icon
Länkar
Emirates återbetalar över 500 miljoner dollar till passagerare

EMIRATES meddelar att de har återbetalat över 500 miljoner dollar (1,9 miljarder AED) till nästan 650 000 passagerare under de senaste två månaderna, efter sitt löfte att påskynda Covid-19-relaterade förfrågningar från kunder, enligt Arabian Business Newsletter.

Dubai-bolaget meddelade i april att de skulle arbeta med att öka sin online-kapacitet för att hantera nästan en halv miljon återbetalningsbegäranden från kunder sedan utbrottet av Covid-19-pandemin.

Emirates sade att för att uppnå det ursprungliga målet på 500 000 höjde det sin bearbetningsförmåga från i genomsnitt 35 000 förfrågningar per månad till nästan 200 000, vilket gjorde det möjligt att bearbeta 30 procent fler. Den genomsnittliga återbetalningen uppgick till 2 900 AED (789 $).

”Den här pandemin är en svart svanhändelse som ingen förväntade sig, påverkar resenärer och träffar flygbolaget och resebranschen hårt. Hos Emirates har vi förtjänat våra kunders förtroende genom åren och vi uppskattar det mycket", säger Adnan Kazim, Emirates:s affärschef.

”Det är tuffa tider för alla, men vi är engagerade i att göra det som är rätt för våra kunder. Det är därför vi har ring-märkt pengar för att snabbare kunna sköta våra återbetalningar och investerat resurser för att påskynda processen".

Emirates genomsnittliga behandlingstid för återbetalningar har minskat från 90 dagar till 60, vilket han förväntar sig ska förbättras ytterligare när det nu finns lägre volymer med nya förfrågningar.

"Vi har fortfarande över en halv miljon återbetalningsbegäranden att hantera och räknar med att rensa dem inom de kommande två månaderna", säger han.

"Vi vill också tacka våra kunder för deras tålamod och förtroende och till de som har valt att behålla sin biljett eller ombokat för att resa vid ett senare tillfälle - vi ser fram emot att välkomna dig ombord snart".

 

Foto: Emirates har fortfarande över 500 000 återbetalningsbegäranden att ta hand om, enligt Adnan Kazim, Emirates affärschef.