nyheter
Nordic Travel Clearing:
Tjänsteresandet ökar igen
- upp 94 procent sedan i mars.
Tvåa i Europa
​Helsingborg
är en av Europas mest innovativa städer enligt EU-kommissionen.
ikoniskt hotell
Arne Jacobsens
världsberömda designhotell firar 60 år.
50 000 besökare räcker inte
Naturum Falsterbo hotas
– kan bli del av ett spahotell.
bakslag för det personliga mötet
IBTM World 2020-ställs in
men blir virtuell.
utvecklande möten
Bo Frank, Växjö kommun,
är omvald till styrelsen i nätverket Energy Cities.
skapar ny plattform
Dubai Tourism bildar specialkommittee för Business Events
öppnar hela mötesindustrin den 1 oktober.
2000 deltagande företag
Stort intresse
för taiwanesisk plattform om covid-19.
400 spelare kommer
Uppsala
arrangerar nya veteran-SM i innebandy 2021.
Leap for Life
Hallands nya innovationscentrum:
för informationsdriven vård.
RSS
rss_icon
Länkar
Hanna Rolfer Wrangö ny Nordenchef för Switzerland Convention Bureau

"Schweiz står för kvalitet och effektivitet, men vad som också slår mig är den självklara och mycket kärleksfulla relation man har till naturen. Mitt mål är att inspirera och underlätta för arrangörer att skapa effektiva och hållbara möten som verkligen leder till affärsnytta", säger Hanna Rolfer Wrangö som har en lång bakgrund av destinationsmarknadsföring, bland annat som Marketing Manager för Visit Stockholm.

Den senaste månaden har Schweiz gradvis börjat lätta på de restriktioner man tidigare infört för att begränsa spridningen av covid-19.

Besöksnäringen har gjort stora satsningar på den inhemska turismen, samtidigt som man förbereder sig för ett ökande antal besökare från framför allt de närliggande länderna. Det innebär att branschen är igång när resandet från Norden så småningom tar fart.

"Vi ser att flera aktörer som tidigare ställt in event nu börjar planera för att genomföra dem inom en inte alltför avlägsen framtid. Jag ser fram emot att fungera som länken mellan branschen i Schweiz och mötes- och eventarrangörer i Norden", säger Hanna Rolfer Wrangö.

Switzerland Tourism är landets nationella turistbyrå och finns representerat med 33 kontor på 22 marknader över hela världen. Uppdraget är att marknadsföra Schweiz som en destination för semester, kongresser och möten. Switzerland Convention & Incentive Bureau är en del av Switzerland Tourism.