nyheter
sverige ligger klart efter
RAI Amsterdam
öppnas igen utan att begränsa antalet besökare.
tyskland ligger före
Köln är redo för nya affärsevent
mässor är oöverträffade som affärsmöten.
covid-19
Emirates återbetalar över 500 miljoner dollar
fortfarande 500 000 som inte fått sina pengar.
Säkerhet i första rummet
Ras Al Khaimah
blir den första staden i världen som certifieras som säker av Bureau Veritas.
samverkan och dialog
Elmiadalen gav 515 941 kronor
till Världens Barn.
evenemang skapar möten
Uppsala
välkomnar SM på cykel.
Tyska events ligger före
Ny kongressfond
stärker Berlins evenemangsindustri.
Europa öppnar
Starkt 2019 på Austria Center Vienna
- höstsäsongen avgör om 2020 skapar en tvärnit.
Årsrapport
Fler idrottsevent
längre kongresser och 184 miljoner kr till Uppsala 2019.
i krisens kreativa spår
​Hjulen kommer att börja snurra igen
3-4 februari 2021 kommer Fastfood Expo till Kistamässan.
RSS
rss_icon
Länkar
Hanna Rolfer Wrangö ny Nordenchef för Switzerland Convention Bureau

"Schweiz står för kvalitet och effektivitet, men vad som också slår mig är den självklara och mycket kärleksfulla relation man har till naturen. Mitt mål är att inspirera och underlätta för arrangörer att skapa effektiva och hållbara möten som verkligen leder till affärsnytta", säger Hanna Rolfer Wrangö som har en lång bakgrund av destinationsmarknadsföring, bland annat som Marketing Manager för Visit Stockholm.

Den senaste månaden har Schweiz gradvis börjat lätta på de restriktioner man tidigare infört för att begränsa spridningen av covid-19.

Besöksnäringen har gjort stora satsningar på den inhemska turismen, samtidigt som man förbereder sig för ett ökande antal besökare från framför allt de närliggande länderna. Det innebär att branschen är igång när resandet från Norden så småningom tar fart.

"Vi ser att flera aktörer som tidigare ställt in event nu börjar planera för att genomföra dem inom en inte alltför avlägsen framtid. Jag ser fram emot att fungera som länken mellan branschen i Schweiz och mötes- och eventarrangörer i Norden", säger Hanna Rolfer Wrangö.

Switzerland Tourism är landets nationella turistbyrå och finns representerat med 33 kontor på 22 marknader över hela världen. Uppdraget är att marknadsföra Schweiz som en destination för semester, kongresser och möten. Switzerland Convention & Incentive Bureau är en del av Switzerland Tourism.