platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
30 nov - 2 dec 2021
Mötesindustrin återförenades
på IBTM World Barcelona 2021.
8-12 februari 2022
Stockholm Furniture & Light Fair lanserar nytt seminariekoncept
- prisbelönta designstudion Formafantasma är en av veckans keynote speakers.
Resa i Sverige
Svenskarnas intresse
för att fortsätta upptäcka Sverige är stort - 8 av 10 vill se mer.
22-25 september 2022
Tara Moshizi, Johan Kollén och Sandra Lewinsson
nya rekryteringar till Bokmässan i Göteborg.
Conventum, Örebro
Årets Biodlarkonferens
- Apiscandia 11-13 februari 2022.
startskott
Rasta
etablerar sig på Höga kusten.
23-24 mars 2022
Tommy Myllymäki
ny president för Bocuse d’Or Sweden.
fint pris
Sofia B Olsson
restaurang Vrå på Clarion Hotel Post i Göteborg får Tore Wretmans guldmedalj.
nytt jobb
Emma Keenan
ny vd och hotelldirektör för Comfort Hotel Västerås.
17-18 maj 2022
A Sustainable Tomorrow och Cradlenet
inleder samarbete med Nordic Sustainability Expo.
RSS
rss_icon
Länkar
Hanna Rolfer Wrangö ny Nordenchef för Switzerland Convention Bureau

"Schweiz står för kvalitet och effektivitet, men vad som också slår mig är den självklara och mycket kärleksfulla relation man har till naturen. Mitt mål är att inspirera och underlätta för arrangörer att skapa effektiva och hållbara möten som verkligen leder till affärsnytta", säger Hanna Rolfer Wrangö som har en lång bakgrund av destinationsmarknadsföring, bland annat som Marketing Manager för Visit Stockholm.

Den senaste månaden har Schweiz gradvis börjat lätta på de restriktioner man tidigare infört för att begränsa spridningen av covid-19.

Besöksnäringen har gjort stora satsningar på den inhemska turismen, samtidigt som man förbereder sig för ett ökande antal besökare från framför allt de närliggande länderna. Det innebär att branschen är igång när resandet från Norden så småningom tar fart.

"Vi ser att flera aktörer som tidigare ställt in event nu börjar planera för att genomföra dem inom en inte alltför avlägsen framtid. Jag ser fram emot att fungera som länken mellan branschen i Schweiz och mötes- och eventarrangörer i Norden", säger Hanna Rolfer Wrangö.

Switzerland Tourism är landets nationella turistbyrå och finns representerat med 33 kontor på 22 marknader över hela världen. Uppdraget är att marknadsföra Schweiz som en destination för semester, kongresser och möten. Switzerland Convention & Incentive Bureau är en del av Switzerland Tourism.