nyheter
hotellnytt
Första Radisson Individuals i Baltikum
öppnar sina dörrar i Tallinn.
nytt jobb
Anna Wallén
ny näringspolitisk chef på Visita.
Börjar 7 maj
Kändistätt på Lund Hotel Music tour
visas på egna YouTube-kanalen.
hotellnytt
Countryside Hotels:
70-plussare bokar weekends i maj.
skapar engagemang
Facilitatorhuset
utbildade 1600 deltagare på digitala möten.
skapar långsiktig samverkan
Stockholm utvecklar mötesindustrin
med 1,3 miljoner.
ökad säkerhet
Skånska Möten ingår avtal med StaySafe Hospitality
för att Covid-19 certifiera sina medlemsanläggningar.
H22 Helsingborg
Dockanparken och Djungellekan
tar form i Oceanhamnen.
startar 1 januari 2022
Institut för mänskliga rättigheter
placeras i Lund.
för hälsa och klimat
Matrundan Gränna
utvecklar konceptet till Mat runt Gränna.
RSS
rss_icon
Länkar
Hanna Rolfer Wrangö ny Nordenchef för Switzerland Convention Bureau

"Schweiz står för kvalitet och effektivitet, men vad som också slår mig är den självklara och mycket kärleksfulla relation man har till naturen. Mitt mål är att inspirera och underlätta för arrangörer att skapa effektiva och hållbara möten som verkligen leder till affärsnytta", säger Hanna Rolfer Wrangö som har en lång bakgrund av destinationsmarknadsföring, bland annat som Marketing Manager för Visit Stockholm.

Den senaste månaden har Schweiz gradvis börjat lätta på de restriktioner man tidigare infört för att begränsa spridningen av covid-19.

Besöksnäringen har gjort stora satsningar på den inhemska turismen, samtidigt som man förbereder sig för ett ökande antal besökare från framför allt de närliggande länderna. Det innebär att branschen är igång när resandet från Norden så småningom tar fart.

"Vi ser att flera aktörer som tidigare ställt in event nu börjar planera för att genomföra dem inom en inte alltför avlägsen framtid. Jag ser fram emot att fungera som länken mellan branschen i Schweiz och mötes- och eventarrangörer i Norden", säger Hanna Rolfer Wrangö.

Switzerland Tourism är landets nationella turistbyrå och finns representerat med 33 kontor på 22 marknader över hela världen. Uppdraget är att marknadsföra Schweiz som en destination för semester, kongresser och möten. Switzerland Convention & Incentive Bureau är en del av Switzerland Tourism.