platsannonser
Projektkoordinator
till Akademikonferens.
Chef för möten och event
till Uppsala Konsert & Kongress.
nyheter
Mässor är möten
Elmia Garden 2022
– storsatsning på hela mässupplevelsen.
hotellnytt
Comfort Hotel
växer i Göteborg
Hotellnytt
Rekord i antal hotellnätter
under H22 City Expo i Helsingborg.
Nytt jobb
Sophie Ahlin
har tagit över Clarion Collection Hotel Temperance.
Fler än 2300 deltagare
Cvent Connect Europe
handlar om mångfald, jämställdhet och inkludering.
5 oktober 2022
Nick Shackleton-Jones:
Hur man skapar en arbetsplatskultur vid L&D-evenemang.
19 oktober, Stockholm
Årets största mötesplats
om hotell och hotellfastigheter.
2 december 2022
eComExpo gör endags transport- och energikonferens i Göteborg:
”Vi måste synka myndigheternas arbete för en fossilfri transportnäring
SmartBygd Event
Digitala lösningar och innovationer
visas på mässa i Dorotea.
hotellnytt
Förenade Arabemiratens hotellmarknad
kommer att växa med 25 procent till 2030.
RSS
rss_icon
Länkar
Sabis anställer marknadschef

Sema Schmidt är ny marknadschef på Sabis AB. Mat och serviceföretaget driver matbutiker, restauranger, caféer, mötesplatser och hotell inom Storstockholmsområdet. Sabis är ett familjeägt företag grundat 1874 och har idag tre affärsområden där Sema tar över ansvaret för hela marknadsavdelningen samt tar plats i företagsledningen. Tjänsten är en del i företagets omorganisation.

"Semas tjänst är en ny roll och syftar till att öka Sabis synlighet, stärka vårt varumärke och driva kommersiell försäljning. Hennes långa bakgrund inom retail och kunskaper inom digitalisering ger oss ytterligare kvaliteter", säger Madeleine Brehmer, vd Sabis AB.

Sema kommer till Sabis närmast från Royal Design Group och dessförinnan Clas Ohlson där hon hade ledande roller inom marknad och kommunikation. Hon kommer att ansvara för att bygga upp en ny marknadsorganisation med syfte att möta framtida satsningar som till exempel utbyggnationen med spa, hotell och konferens på Smådalarö Gård samt restaurangkonceptet Brasserie Sabis.

"Sabis är ett anrikt varumärke med väldigt stark anknytning till Stockholm och kvalitativa matupplevelser. Idag är företaget nästan lika stora inom hotell och konferens vilket nog färre känner till. Det blir en spännande och rolig utmaning att stärka Sabis som varumärke ytterligare. Många spännande projekt är på gång och ett tryggt och långsiktigt ägande ger oss alla möjligheter att lyckas med våra satsningar", säger Sema Schmidt.