nyheter
Nordic Travel Clearing:
Tjänsteresandet ökar igen
- upp 94 procent sedan i mars.
Tvåa i Europa
​Helsingborg
är en av Europas mest innovativa städer enligt EU-kommissionen.
ikoniskt hotell
Arne Jacobsens
världsberömda designhotell firar 60 år.
50 000 besökare räcker inte
Naturum Falsterbo hotas
– kan bli del av ett spahotell.
bakslag för det personliga mötet
IBTM World 2020-ställs in
men blir virtuell.
utvecklande möten
Bo Frank, Växjö kommun,
är omvald till styrelsen i nätverket Energy Cities.
skapar ny plattform
Dubai Tourism bildar specialkommittee för Business Events
öppnar hela mötesindustrin den 1 oktober.
2000 deltagande företag
Stort intresse
för taiwanesisk plattform om covid-19.
400 spelare kommer
Uppsala
arrangerar nya veteran-SM i innebandy 2021.
Leap for Life
Hallands nya innovationscentrum:
för informationsdriven vård.
RSS
rss_icon
Länkar
Sabis anställer marknadschef

Sema Schmidt är ny marknadschef på Sabis AB. Mat och serviceföretaget driver matbutiker, restauranger, caféer, mötesplatser och hotell inom Storstockholmsområdet. Sabis är ett familjeägt företag grundat 1874 och har idag tre affärsområden där Sema tar över ansvaret för hela marknadsavdelningen samt tar plats i företagsledningen. Tjänsten är en del i företagets omorganisation.

"Semas tjänst är en ny roll och syftar till att öka Sabis synlighet, stärka vårt varumärke och driva kommersiell försäljning. Hennes långa bakgrund inom retail och kunskaper inom digitalisering ger oss ytterligare kvaliteter", säger Madeleine Brehmer, vd Sabis AB.

Sema kommer till Sabis närmast från Royal Design Group och dessförinnan Clas Ohlson där hon hade ledande roller inom marknad och kommunikation. Hon kommer att ansvara för att bygga upp en ny marknadsorganisation med syfte att möta framtida satsningar som till exempel utbyggnationen med spa, hotell och konferens på Smådalarö Gård samt restaurangkonceptet Brasserie Sabis.

"Sabis är ett anrikt varumärke med väldigt stark anknytning till Stockholm och kvalitativa matupplevelser. Idag är företaget nästan lika stora inom hotell och konferens vilket nog färre känner till. Det blir en spännande och rolig utmaning att stärka Sabis som varumärke ytterligare. Många spännande projekt är på gång och ett tryggt och långsiktigt ägande ger oss alla möjligheter att lyckas med våra satsningar", säger Sema Schmidt.