platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Swedish Network of Event Destinations
Visit Blekinges destinationsutvecklare
tar plats i nationell nätverksstyrelse.
I bästa sällskapet
Events Industry Council
belönar svenska Lotta Boman, Sigtunahöjden.
100 mest inflytelserika
Rösta på Atti Soenarso, Chefredaktör på Meetings International
Nominerad till Eventex Index 2021 De 100 mest inflytelserika personerna inom eventindustrin.
letar nyckeltal
Visita i nytt samarbete för nationell evenemangsstatistik
Sora aktörer tar fram relevant och pålitlig statistik för att stärka kunskapen om branschen.
Thought Leadership Hub
The ACF – Audite, Cogitare, Facite lovar att lyssna, tänka och göra
Ska hjälpa organisationer och destinationer att nå sin fulla potential genom business events.
ökat belgiskt intresse
Göteborg knyter band med Flandern
Avsiktsförklaring att stärka innovationssamarbetet mellan regionerna.
Dörrarna öppnas
Borås fylls av besökare igen
tre kongresser samma vecka plus EM-kval i fotboll för F16.
27 oktober
Ny dansk-svenskjobbmässa
på Malmömässan.
Cool konst
Tre dolda kulturgårdar
i Litauens främsta städer.
RSS
rss_icon
Länkar
Sabis anställer marknadschef

Sema Schmidt är ny marknadschef på Sabis AB. Mat och serviceföretaget driver matbutiker, restauranger, caféer, mötesplatser och hotell inom Storstockholmsområdet. Sabis är ett familjeägt företag grundat 1874 och har idag tre affärsområden där Sema tar över ansvaret för hela marknadsavdelningen samt tar plats i företagsledningen. Tjänsten är en del i företagets omorganisation.

"Semas tjänst är en ny roll och syftar till att öka Sabis synlighet, stärka vårt varumärke och driva kommersiell försäljning. Hennes långa bakgrund inom retail och kunskaper inom digitalisering ger oss ytterligare kvaliteter", säger Madeleine Brehmer, vd Sabis AB.

Sema kommer till Sabis närmast från Royal Design Group och dessförinnan Clas Ohlson där hon hade ledande roller inom marknad och kommunikation. Hon kommer att ansvara för att bygga upp en ny marknadsorganisation med syfte att möta framtida satsningar som till exempel utbyggnationen med spa, hotell och konferens på Smådalarö Gård samt restaurangkonceptet Brasserie Sabis.

"Sabis är ett anrikt varumärke med väldigt stark anknytning till Stockholm och kvalitativa matupplevelser. Idag är företaget nästan lika stora inom hotell och konferens vilket nog färre känner till. Det blir en spännande och rolig utmaning att stärka Sabis som varumärke ytterligare. Många spännande projekt är på gång och ett tryggt och långsiktigt ägande ger oss alla möjligheter att lyckas med våra satsningar", säger Sema Schmidt.