platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
RSS
rss_icon
Länkar
Sabis anställer marknadschef

Sema Schmidt är ny marknadschef på Sabis AB. Mat och serviceföretaget driver matbutiker, restauranger, caféer, mötesplatser och hotell inom Storstockholmsområdet. Sabis är ett familjeägt företag grundat 1874 och har idag tre affärsområden där Sema tar över ansvaret för hela marknadsavdelningen samt tar plats i företagsledningen. Tjänsten är en del i företagets omorganisation.

"Semas tjänst är en ny roll och syftar till att öka Sabis synlighet, stärka vårt varumärke och driva kommersiell försäljning. Hennes långa bakgrund inom retail och kunskaper inom digitalisering ger oss ytterligare kvaliteter", säger Madeleine Brehmer, vd Sabis AB.

Sema kommer till Sabis närmast från Royal Design Group och dessförinnan Clas Ohlson där hon hade ledande roller inom marknad och kommunikation. Hon kommer att ansvara för att bygga upp en ny marknadsorganisation med syfte att möta framtida satsningar som till exempel utbyggnationen med spa, hotell och konferens på Smådalarö Gård samt restaurangkonceptet Brasserie Sabis.

"Sabis är ett anrikt varumärke med väldigt stark anknytning till Stockholm och kvalitativa matupplevelser. Idag är företaget nästan lika stora inom hotell och konferens vilket nog färre känner till. Det blir en spännande och rolig utmaning att stärka Sabis som varumärke ytterligare. Många spännande projekt är på gång och ett tryggt och långsiktigt ägande ger oss alla möjligheter att lyckas med våra satsningar", säger Sema Schmidt.