platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
forskning skapar möten
Forskare
har en viktig och mångfacetterad roll i inkubatorer.
Hotellnytt
BWH Hotel Group
fortsätter expandera i Norge.
UNWTO-möte i går
IATA tror på vaccinationskrav
för att flyga internationellt.
Fourth Industrial Revolution
MCI ställer om
till den digitala tidsåldern.
forskningsresultat
Innovationsnätverket ”Future Meeting Space”:
har ett digitalt evenemang den 22 februari.
flygnytt
Emirates utökar sin verksamhet till USA
efter ökad efterfrågan.
En sann förebild
Charbél Gabro
vinner Stora Målpriset 2020.
strikta krav
Mallorca tilldelas prestigefyllt certifikat från UNWTO
- som första turistdestination i Europa.
omställning
​Stockholmsmässan
blir padelarena.
I natt jag drömde
Micke Darmell
skriver ett brev från framtiden.
RSS
rss_icon
Länkar
Boule-SM i Jönköping satsar på 2022

Boule SM 2020 ställs in med förhoppning på att kunna välkomna alla bouleentusiaster 2022 till Jönköping istället.

Boule-SM var planerat att genomföras i Jönköping 11-16 augusti 2020. SM-kommittén och Förbundsstyrelsen hade hoppats i det längsta att Boule-SM skulle kunna arrangeras som planerat, men under rådande situation är osäkerhetsfaktorerna alldeles för stora och under fredagen meddelade Svenska Bouleförbundet (SBF) att SM 2020 ställs in.

"Vi har länge sett fram emot SM i Boule här i Jönköping i sommar, men har också under våren diskuterat olika scenarion med tanke på förutsättningarna. När vi nu närmar oss och ett beslut blir nödvändigt har vi full förståelse för det och ser framemot att förhoppningsvis välkomna alla bouleentusiaster hit 2022 istället och då göra en fest av det", säger Caroline Törnblad, Chef Möten & Evenemang, Destination Jönköping.

---------------------------------------------------------------------------------------------Destination Jönköping AB skall öka den geografiska platsen Jönköpings kommuns attraktionskraft och generera tillväxt genom att få fler tillfälliga besökare till Jönköpings kommun inom områdena turism, event och möten/kongresser. Destination Jönköping AB är ett helägt kommunalt bolag och har 20 anställda.