platsannonser
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
mat och möten
Unik middagsupplevelse i 3D
kommer till At Six i Stockholm
möten är affärer
Zoo och Bakken tar upp kampen
med Tivoli för att locka större publik.
möten är affärer
Jehovas Vittnen
återvänder till Sundsvall.
förädla och förflytta kunskap
Hela Europas
outdoor-industri till Skåne.
hotellnytt
Clarion Hotel Örebro
åter i topp på TripAdvisors prestigefyllda lista.
svenska möten
Nu digitaliseras
mötesbokningar.
hotellnytt
Hotel Hellstens Glashus
firar 1-års jubileum.
flygnytt
Skellefteå Airport
får chartertrafik till Thailand.
Swedish Lapland
Skellefteå Airport
får pris som Årets Möjliggörare.
på nytt uppdrag
Stellan Eriksson
ny ekonomichef på MCI.
RSS
rss_icon
Länkar
Stockholmsmässan tar fram hållbarhetspolicy

Stockholmsmässan har tagit fram en hållbarhetspolicy.

– Som branschledare har vi en unik möjlighet att påverka i de här frågorna, både genom egna initiativ och genom att ställa krav på våra leverantörer och samarbetspartner, säger vd Patric Sjöberg.

Stockholmsmässans vision är att bli en ledande mötesplats i norra Europa och att därmed stärka Stockholms ställning som Skandinaviens huvudstad. Den nya hållbarhetspolicyn ger Stockholm ytterligare en konkurrensfördel när internationella kongressarrangörer ska välja stad för sina arrangemang. Policyn omfattar tre områden: ansvarsfullt företagande och affärsetik, mänskliga rättigheter och samhällspåverkan, samt miljö- och klimatfrågor.

Mycket av det som står i policyn görs redan på Stockholmsmässan. Till exempel går alla lokaler att nå för den som sitter i rullstol, det finns ett energisparsystem som bygger på rörelsedetektorer, och Stockholmsmässan har ett nära samarbete med SL för att öka andelen besökare som åker kollektivt. I och med den nya policyn har informationen samlats i ett dokument där företagets engagemang och åtaganden beskrivs tydligare.

– Vi ser det som självklart att ständigt utveckla Stockholmsmässans hållbarhetsarbete och därmed bidra till en mer hållbar värld. Vi är övertygade om att det inte bara ger oss och våra medarbetare ett gott samvete, utan också skapar nya affärsmöjligheter och ökar företagets långsiktiga värde, säger Patric Sjöberg.