nyheter
50 000 besökare räcker inte
Naturum Falsterbo hotas
– kan bli del av ett spahotell.
bakslag för det personliga mötet
IBTM World 2020-ställs in
men blir virtuell.
utvecklande möten
Bo Frank, Växjö kommun,
är omvald till styrelsen i nätverket Energy Cities.
skapar ny plattform
Dubai Tourism bildar specialkommittee för Business Events
öppnar hela mötesindustrin den 1 oktober.
2000 deltagande företag
Stort intresse
för taiwanesisk plattform om covid-19.
400 spelare kommer
Uppsala
arrangerar nya veteran-SM i innebandy 2021.
Leap for Life
Hallands nya innovationscentrum:
för informationsdriven vård.
digital innovation
Royal Park Studios
inviger unik studio för livestreaming och produktion.
Nätverk
Egencia hjälper Travel Managers
med nya utbildningar i hantering av affärsresor.
alltfler fysiska möten
SEE Hållbarhetsvecka
viktigare än någonsin – i år med rekordmånga digitala event.
RSS
rss_icon
Länkar
Stockholmsmässan tar fram hållbarhetspolicy

Stockholmsmässan har tagit fram en hållbarhetspolicy.

– Som branschledare har vi en unik möjlighet att påverka i de här frågorna, både genom egna initiativ och genom att ställa krav på våra leverantörer och samarbetspartner, säger vd Patric Sjöberg.

Stockholmsmässans vision är att bli en ledande mötesplats i norra Europa och att därmed stärka Stockholms ställning som Skandinaviens huvudstad. Den nya hållbarhetspolicyn ger Stockholm ytterligare en konkurrensfördel när internationella kongressarrangörer ska välja stad för sina arrangemang. Policyn omfattar tre områden: ansvarsfullt företagande och affärsetik, mänskliga rättigheter och samhällspåverkan, samt miljö- och klimatfrågor.

Mycket av det som står i policyn görs redan på Stockholmsmässan. Till exempel går alla lokaler att nå för den som sitter i rullstol, det finns ett energisparsystem som bygger på rörelsedetektorer, och Stockholmsmässan har ett nära samarbete med SL för att öka andelen besökare som åker kollektivt. I och med den nya policyn har informationen samlats i ett dokument där företagets engagemang och åtaganden beskrivs tydligare.

– Vi ser det som självklart att ständigt utveckla Stockholmsmässans hållbarhetsarbete och därmed bidra till en mer hållbar värld. Vi är övertygade om att det inte bara ger oss och våra medarbetare ett gott samvete, utan också skapar nya affärsmöjligheter och ökar företagets långsiktiga värde, säger Patric Sjöberg.