platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Swedish Network of Event Destinations
Visit Blekinges destinationsutvecklare
tar plats i nationell nätverksstyrelse.
I bästa sällskapet
Events Industry Council
belönar svenska Lotta Boman, Sigtunahöjden.
100 mest inflytelserika
Rösta på Atti Soenarso, Chefredaktör på Meetings International
Nominerad till Eventex Index 2021 De 100 mest inflytelserika personerna inom eventindustrin.
letar nyckeltal
Visita i nytt samarbete för nationell evenemangsstatistik
Sora aktörer tar fram relevant och pålitlig statistik för att stärka kunskapen om branschen.
Thought Leadership Hub
The ACF – Audite, Cogitare, Facite lovar att lyssna, tänka och göra
Ska hjälpa organisationer och destinationer att nå sin fulla potential genom business events.
ökat belgiskt intresse
Göteborg knyter band med Flandern
Avsiktsförklaring att stärka innovationssamarbetet mellan regionerna.
Dörrarna öppnas
Borås fylls av besökare igen
tre kongresser samma vecka plus EM-kval i fotboll för F16.
27 oktober
Ny dansk-svenskjobbmässa
på Malmömässan.
Cool konst
Tre dolda kulturgårdar
i Litauens främsta städer.
RSS
rss_icon
Länkar
Framtidsarenan – samtal och möten om Sveriges framtid

Både Järvaveckan och Almedalsveckan är i år inställda på grund av pandemin. De inställda evenemangen lämnar ett vakuum efter sig för alla som sett fram emot de årliga samtalen mellan politiker, näringsliv och intresseorganisationer. Därför lanseras Framtidsarenan den 16-17 juni.

Framtidsarenan är en digital mötesplats för organisationer, företag, partier och andra samhällsaktörer. Programmet innehåller likt Almedalen av seminarier från olika organisationer, partier och företag, vilka kompletteras av ett huvudprogram som lyfter högaktuella samhällsfrågor.

Det är gratis att medverka genom att anordna egna seminarier, paneldebatter, workshops eller webinars, samt att lyssna och delta genom hela programmet.

"Almedalen och Järvaveckan är viktiga arenor för såväl offentliga som privata aktörer att lyfta aktuella frågor och gemensamt föra samhällsdebatten framåt. Vi är glada att få vara med och bidra till att hålla forumet öppet, och uppmanar alla våra kunder att delta", säger Lotta Laurin, Head of Marketing på Mynewsdesk.

 

Bakom initiativet står Microsoft, Hill+Knowlton Strategies och Rodolfo.

 

Mer information och anmälan: www.framtidsarenan.se