nyheter
regional utveckling
Sex miljoner
investeras i nya XC-leder i Järvsö.
Hänger ditt företag med i utvecklingen?
PCO-nätverket Incon lanserar resurssida för Covid-19
med kontor på 170 destinationer.
coronautveckling
”Sveriges största digitala nätverkslunch”
100 deltagare möts när Jobbfestivalen och Yrkesdörren arrangerar med Max Burgers.
det finns en lösning
​Ställ inte in när det hettar till
– flytta fram istället.
ett steg i taget
Asiens mötes- och eventindustri
förväntas återhämta sig snabbare än andra kontinenter.
Hemester
Aktörer på Ven samarbetar
för att göra ön säker att besöka i sommar.
Första öppna kongresshallen i Skandinavien
Harpa Concert Hall and Conference Center
i Reykjavík är redo för tiden efter Covid-19.
mat skapar möten
Första uttagningen inför Årets Kock 2020
– här är kockarna som går vidare till kvaltävlingen.
hotellnytt
Radisson Blu Scandinavia Hotel i Göteborgshotell
blir familjeresort i sommar.
SM i matlagning
Stort intresse för Årets Kock 2020
– ansökningarna har gått upp med över 10 procent.
RSS
rss_icon
Länkar
Framtidsarenan – samtal och möten om Sveriges framtid

Både Järvaveckan och Almedalsveckan är i år inställda på grund av pandemin. De inställda evenemangen lämnar ett vakuum efter sig för alla som sett fram emot de årliga samtalen mellan politiker, näringsliv och intresseorganisationer. Därför lanseras Framtidsarenan den 16-17 juni.

Framtidsarenan är en digital mötesplats för organisationer, företag, partier och andra samhällsaktörer. Programmet innehåller likt Almedalen av seminarier från olika organisationer, partier och företag, vilka kompletteras av ett huvudprogram som lyfter högaktuella samhällsfrågor.

Det är gratis att medverka genom att anordna egna seminarier, paneldebatter, workshops eller webinars, samt att lyssna och delta genom hela programmet.

"Almedalen och Järvaveckan är viktiga arenor för såväl offentliga som privata aktörer att lyfta aktuella frågor och gemensamt föra samhällsdebatten framåt. Vi är glada att få vara med och bidra till att hålla forumet öppet, och uppmanar alla våra kunder att delta", säger Lotta Laurin, Head of Marketing på Mynewsdesk.

 

Bakom initiativet står Microsoft, Hill+Knowlton Strategies och Rodolfo.

 

Mer information och anmälan: www.framtidsarenan.se