platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
RSS
rss_icon
Länkar
Framtidsarenan – samtal och möten om Sveriges framtid

Både Järvaveckan och Almedalsveckan är i år inställda på grund av pandemin. De inställda evenemangen lämnar ett vakuum efter sig för alla som sett fram emot de årliga samtalen mellan politiker, näringsliv och intresseorganisationer. Därför lanseras Framtidsarenan den 16-17 juni.

Framtidsarenan är en digital mötesplats för organisationer, företag, partier och andra samhällsaktörer. Programmet innehåller likt Almedalen av seminarier från olika organisationer, partier och företag, vilka kompletteras av ett huvudprogram som lyfter högaktuella samhällsfrågor.

Det är gratis att medverka genom att anordna egna seminarier, paneldebatter, workshops eller webinars, samt att lyssna och delta genom hela programmet.

"Almedalen och Järvaveckan är viktiga arenor för såväl offentliga som privata aktörer att lyfta aktuella frågor och gemensamt föra samhällsdebatten framåt. Vi är glada att få vara med och bidra till att hålla forumet öppet, och uppmanar alla våra kunder att delta", säger Lotta Laurin, Head of Marketing på Mynewsdesk.

 

Bakom initiativet står Microsoft, Hill+Knowlton Strategies och Rodolfo.

 

Mer information och anmälan: www.framtidsarenan.se