platsannonser
Projektledare
Akademikonferens.
Projektkoordinator
till Akademikonferens.
Chef för möten och event
till Uppsala Konsert & Kongress.
nyheter
60 000 bokade möten
Sverige – det enda
nordiska landet som saknas på IBTM World.
hotellnytt
Nya ägare av Villa Gladtjärn,
tidigare Barken Konferens.
Hållbarhet
American Express Meetings & Events
undertecknar Net Zero Carbon Events-löfte.
Spännande möte
Sveriges Elevkårers Kongress22
i Norrköping.
flygnytt
Eurowings utökar i Sverige
ökar utbudet på Landvetter med ny direktlinje till Berlin.
Höjer kvalitetskraven
Alvar blir namnet
på hela Skellefteås näringslivsdag.
14 januari - 21 maj 2023
Malmö värd
för uppmärksammad Banksy-utställning.
Utvidgat samarbete
Svenska Möten
ingår ett fördjupat partnerskap med IACC.
+300 deltagare
Rekordintresse
för gruvmöte i Stockholm.
+1000 deltagare
Norden
ska bli världens mest hållbara och cirkulära region.
RSS
rss_icon
Länkar
Destination Östersund går in i ny fas

Destination Östersund fortsätter att utveckla verksamheten och går in i en ny fas med nya ledamöter i styrelsen. Destinationschef Martin Sahlberg avslutar sitt konsultuppdrag efter sommaren.

Under torsdagens årsstämma valdes en ny styrelse för Destination Östersund. Katarina Magnusson, Tages, fortsätter som ordförande och Johan Fryksborn, Diös, valdes till vice ordförande. Till ledamöter valdes Sandra Lundqvist, Taxi Östersund och Camilla Hassberg, Hotell Gamla Teatern samt Magnus Trense, Swedavia. Till suppleanter valdes Björn Hemmingsson och Anna Nordell Rensbo, Östersund Handel.

I företagsledningen har Martin Sahlberg under det senaste året arbetat som destinationschef på konsultbasis för att föra samman Destinationsbolaget och Visit Östersund, samt skapa strukturer och förutsättningar för nya arbetsrutiner i samband med sammanslagningen. Martin tillträdde som destinationschef efter 2 år som styrelseordförande, och kunde med den erfarenheten göra ett gott arbete i sin nya roll. Nu är det arbete som Martin var satt att utföra klart. Styrelsen vill därför med stor värme tacka Martin för den här tiden och det arbete han har gjort.

"Martin har verkligen gått in i konsultrollen som destinationschef med liv och lust, och bolaget och vårt varumärke har tagit stora kliv framåt under hans tid”, säger Katarina Magnusson, styrelseordförande.

"För mig har det varit en spännande utmaning att skifta perspektiv och det har varit roligt att tillsammans med medarbetarna staka ut en hållbar väg framåt när det till exempel gäller samarbeten, finansiering och partnerdialog", säger Martin Sahlberg.

Martin Sahlberg kommer att göra klart sitt konsultkontrakt som avslutas den 31 augusti. Rekrytering för en mer permanent lösning för destinationschefstjänsten kommer att pågå löpande.

-------------------------------------------------------------------------------------------Destination Östersund utvecklar och marknadsför bilden av Östersund till besökare, kongresser, möten och evenemang. Bolaget ska vara en drivande aktör för att utveckla Östersund som besöksmål, öka antalet besökare och skapa ökad affärsnytta för den lokala besöksnäringen. 2019 omsatte besöksnäringen i Östersund 930 Mkr och hade en miljon fyrahundratusen gästnätter (varav 480 000 kommersiella gästnätter).