nyheter
regional utveckling
Sex miljoner
investeras i nya XC-leder i Järvsö.
Hänger ditt företag med i utvecklingen?
PCO-nätverket Incon lanserar resurssida för Covid-19
med kontor på 170 destinationer.
coronautveckling
”Sveriges största digitala nätverkslunch”
100 deltagare möts när Jobbfestivalen och Yrkesdörren arrangerar med Max Burgers.
det finns en lösning
​Ställ inte in när det hettar till
– flytta fram istället.
ett steg i taget
Asiens mötes- och eventindustri
förväntas återhämta sig snabbare än andra kontinenter.
Hemester
Aktörer på Ven samarbetar
för att göra ön säker att besöka i sommar.
Första öppna kongresshallen i Skandinavien
Harpa Concert Hall and Conference Center
i Reykjavík är redo för tiden efter Covid-19.
mat skapar möten
Första uttagningen inför Årets Kock 2020
– här är kockarna som går vidare till kvaltävlingen.
hotellnytt
Radisson Blu Scandinavia Hotel i Göteborgshotell
blir familjeresort i sommar.
SM i matlagning
Stort intresse för Årets Kock 2020
– ansökningarna har gått upp med över 10 procent.
RSS
rss_icon
Länkar
Destination Östersund går in i ny fas

Destination Östersund fortsätter att utveckla verksamheten och går in i en ny fas med nya ledamöter i styrelsen. Destinationschef Martin Sahlberg avslutar sitt konsultuppdrag efter sommaren.

Under torsdagens årsstämma valdes en ny styrelse för Destination Östersund. Katarina Magnusson, Tages, fortsätter som ordförande och Johan Fryksborn, Diös, valdes till vice ordförande. Till ledamöter valdes Sandra Lundqvist, Taxi Östersund och Camilla Hassberg, Hotell Gamla Teatern samt Magnus Trense, Swedavia. Till suppleanter valdes Björn Hemmingsson och Anna Nordell Rensbo, Östersund Handel.

I företagsledningen har Martin Sahlberg under det senaste året arbetat som destinationschef på konsultbasis för att föra samman Destinationsbolaget och Visit Östersund, samt skapa strukturer och förutsättningar för nya arbetsrutiner i samband med sammanslagningen. Martin tillträdde som destinationschef efter 2 år som styrelseordförande, och kunde med den erfarenheten göra ett gott arbete i sin nya roll. Nu är det arbete som Martin var satt att utföra klart. Styrelsen vill därför med stor värme tacka Martin för den här tiden och det arbete han har gjort.

"Martin har verkligen gått in i konsultrollen som destinationschef med liv och lust, och bolaget och vårt varumärke har tagit stora kliv framåt under hans tid”, säger Katarina Magnusson, styrelseordförande.

"För mig har det varit en spännande utmaning att skifta perspektiv och det har varit roligt att tillsammans med medarbetarna staka ut en hållbar väg framåt när det till exempel gäller samarbeten, finansiering och partnerdialog", säger Martin Sahlberg.

Martin Sahlberg kommer att göra klart sitt konsultkontrakt som avslutas den 31 augusti. Rekrytering för en mer permanent lösning för destinationschefstjänsten kommer att pågå löpande.

-------------------------------------------------------------------------------------------Destination Östersund utvecklar och marknadsför bilden av Östersund till besökare, kongresser, möten och evenemang. Bolaget ska vara en drivande aktör för att utveckla Östersund som besöksmål, öka antalet besökare och skapa ökad affärsnytta för den lokala besöksnäringen. 2019 omsatte besöksnäringen i Östersund 930 Mkr och hade en miljon fyrahundratusen gästnätter (varav 480 000 kommersiella gästnätter).