nyheter
regional utveckling
Sex miljoner
investeras i nya XC-leder i Järvsö.
Hänger ditt företag med i utvecklingen?
PCO-nätverket Incon lanserar resurssida för Covid-19
med kontor på 170 destinationer.
coronautveckling
”Sveriges största digitala nätverkslunch”
100 deltagare möts när Jobbfestivalen och Yrkesdörren arrangerar med Max Burgers.
det finns en lösning
​Ställ inte in när det hettar till
– flytta fram istället.
ett steg i taget
Asiens mötes- och eventindustri
förväntas återhämta sig snabbare än andra kontinenter.
Hemester
Aktörer på Ven samarbetar
för att göra ön säker att besöka i sommar.
Första öppna kongresshallen i Skandinavien
Harpa Concert Hall and Conference Center
i Reykjavík är redo för tiden efter Covid-19.
mat skapar möten
Första uttagningen inför Årets Kock 2020
– här är kockarna som går vidare till kvaltävlingen.
hotellnytt
Radisson Blu Scandinavia Hotel i Göteborgshotell
blir familjeresort i sommar.
SM i matlagning
Stort intresse för Årets Kock 2020
– ansökningarna har gått upp med över 10 procent.
RSS
rss_icon
Länkar
Radisson Hotel Group lanserar Radisson Safety Protocol i samarbete med SGS

Idag lanserar Radisson Hotel Group ett nytt säkerhetsprotokoll för grundliga rengörings- och desinficeringsförfaranden. Detta görs i samarbete med världens ledande inspektions-, verifierings-, test- och certifieringsföretag, SGS.

En av Radisson Hotel Groups högsta prioriteringar är att säkerställa hälsa och säkerhet för sina gäster, anställda och affärspartners. Företaget har genomfört en grundlig utvärdering av befintliga hälso- och säkerhetsprocesser och har tillsammans med en expertgrupp utvecklat ett nytt renlighets- och hygienprogram. Det förbättrade programmet, bruksanvisningar och de omfattande hälso- och säkerhetsförfaranden som nu valideras av SGS kommer att anpassas utifrån lokala krav och rekommendationer för att garantera gästernas säkerhet från incheckning till utcheckning. Radisson Hotel Safety Protocol kommer att bidra till att ytterligare stärka Radisson Hotel Groups strikta, befintliga riktlinjer för renlighet och desinfektion på alla deras hotell i hela världen.

Dessa riktlinjer inkluderar handdesinfektionsstationer vid alla ingångar, användning av personlig skyddsutrustning (PPE) och säkerhetsskärmar samt ökad rengörings- och desinfektionsfrekvens. Hotellen kommer även förespråka social distansering i alla områden, inklusive mötesrum. Man håller en omfattande personalutbildning av lokala rekommendationer från hälsomyndigheter och livsmedelsverk tillsammans med internationalla riktlinjer från World Health Organization (WHO).

Radisson Hotel Groups uppdaterade riktlinjer som avser rengöring och desinfektion har utvecklats i samarbete med den globala leverantören av hygienlösningar Diversey. Detta med bästa rengörings- och hygienlösningar i klass med förstärkta säkerhetsåtgärder och patenterad teknik utformad för hälso- och sjukvård.

Radisson Hotel Group kommer att introducera en officiell SGS renhets- och desinficeringsetikett för att säkerställa högsta standard för renlighet, hygien och säkerhet som bekräftas och godkänns av SGS genom en centraliserad valideringsprocess. Som en del av programmet tilldelas hotellen en godkännandemärkning efter genomförd lokal revision med inkluderande lokala tester.

”På Radisson Hotel Group är det av största vikt att erbjuda rena och säkra miljöer för våra gäster och personal. Världen har i grunden förändrats av COVID-19 och i och med det har vi en skyldighet att vidta de åtgärder som krävs för att skydda våra gäster och personal. Vi har noggrant granskat alla steg i hotellupplevelsen och är stolta över vårt samarbete med SGS med Radisson Hotels Safety Protocol-program”, säger Federico J. González, vd, Radisson Hospitality AB och ordförande för Radisson Hotel Groups Global Steering Committee.

Frankie Ng, vd för SGS, tillägger: ”Det globala ledarskapet för SGS Travel & Hospitality har gjort det möjligt för våra nätverk av hälso- och säkerhetsexperter att utveckla ett omfattande och lättanvänt program för att kontrollera hotellhanteringsförfaranden och desinficeringsstatus. Vårt mål är att säkerställa att högsta möjliga hygiennormer uppfylls, för att skydda gäster och Radisson Hotel Groups anställda”.

Radisson Hotel Group kommer inom kort att lansera sitt uppdaterade varumärkesåtagande som inkluderar 30 punkter varav 10 gäller för möten och evenemang. Företaget räknar med att slutföra de operativa detaljer som programmet omfattas av under de närmaste veckorna.

 

De principer som beaktas inkluderar:

  • Ökad rengörings- och desinficeringsgrad i alla hotellområden, med särskilt fokus på områden med hög beröring
  • Stationer installerade med handsprit och handskar vid ingångar samt på hotellets gemensamma utrymmen
  • Rumsnycklar desinficeras och överlämnas säkert vid incheckningen
  • Snabb utcheckningsprocess tillgänglig för gästerna för att minimera kontakt
  • Kontantfria betalningsmetoder tillgängliga och rekommenderas
  • Informativa dörrhängare på rummen som instruerar korrekt rengörings- och desinficeringsförfarande
  • Omfattande utbildningsprogram av personal i ökad hygien- och förebyggande verksamhet
  • Hotellpersonal får personlig skyddsutrustning

 

För uppdateringar av Radisson Hotels Safety Protocol, besök:

https://www.radissonhotels.com/en-us/social-responsibility/health-safety


Om SGS

SGS är världens ledande kontroll, verifierings- och certifieringsföretag. SGS har mer än 94 000 anställda och över 2 600 kontor och laboratorier över hela världen. För mer information, besök: www.sgs.com