nyheter
Pilotprojekt
Ny riktad insats
ska stötta kultur och besöksnäring i Sörmland.
nytt jobb
Paul Lukes
blir ny vd på Clarion Hotel Post.
hotellnytt
Direktörsswop för Comfort Hotel
inkluderar Skandinaviens första nollenergihotell.
säkerhet & Hygien
​Svenska Möten
CovidClean™ certifierar mötesanläggningar.
Tillväxtverket satsar
Digital satsning på Västerås
som mötes- och evenemangsdestination.
digitalisera mera
Visit Stockholm och Tillväxtverket
satsar 8,3 miljoner på besöksnäring.
idéer som skapar möten
Karlstad: Nära 10 miljoner
fördelas till föreningar och organisationer 2021
NY detaljplan krävs
Lunds kongresshus ett steg närmare förverkligandet
Beslut om inriktning för mötesanläggningen, men vidare utredning krävs.
sammanslagning
Bokningsbolaget och Compro Möten & Event går samman
Nya Mice Bokningsbolaget AB ska möta morgondagens efterfrågan inom mötesindustrin.
automatisk bokningsbekräftelse
Nordic Choice Hotels utökar möjligheterna till digitala mötesbokningar
Succésatsning på online-bokning av mötesrum expanderas till 71 nordiska hotell.
RSS
rss_icon
Länkar
Ledande branschexperter deltar i andra paneldiskussionen med Hague Convention Bureau

Efter framgången med Hague Convention Bureaus första livestreamade paneldiskussion den 9 april kommer nu ett antal högprofilerade mötesindustriledare att ta itu med ämnet: Hur utvecklas försäljningsaktiviteter i mötesindustrin i en tid där det finns liten efterfrågan?

Webbinariet imorgon (7 maj) från 16.00–17.00 CET modereras av Eric Bakermans, Director of Marketing Meetings, Conventions & Events, The Netherlands Board of Tourism & Conventions.

 

Panellisterna är:

  • Christian Mutschlechner, Independent Meeting Industry Specialist
  • Carina Bauer, vd IMEX Group
  • Seth DeHart, B2B SaaS försäljningsstrateg
  • Oscar Cerezales, Global Executive President Corporate Division, MCI Group

Registrering är tillgänglig via: https://conventionbureau.thehague.com/webinar-sales-post-covid19

Ämnet valdes efter feedback från Hague Convention Bureaus första paneldebatt, där mer än 230 live streamers deltog den 9 april. Sessionen, som innehöll experter från hela världen, utforskade den nuvarande och framtida inverkan av COVID-19 på mötesindustrin.

”Haag har ett globalt rykte som ett centrum för lärande med en betydande kunskapsekonomi. Vi har nyligen haft ett ansikte mot ansikte-mötesom kallas ”HagueTalks” tillsammans med partners, som fokuserade på hårt mejslade ämnen och innehåll, med ledande ämnesexperter. Initiativet var en enorm framgång och vi ville hitta ett sätt att upprätthålla debatterna som skades där samt utöka det över digitala plattformar under hela COVID-19-krisen. Vi har uppnått detta via en serie webbinarier där vi tar upp de pressande frågor som har uppstått på grund av störningen, samtidigt som vi delar bästa praxis från branschexperter och ger konkreta råd. Vårt första webinar var extremt välbesökt medan vi stöttes av några fantastiska högtalare. Vi förväntar oss detsamma av den här”, säger Bas Schot, chef för Hague Convention Bureau.

Det initiala live-strömmade webinaret med titeln: ”Vad kan den globala mötesindustrin göra och förvänta sig på grund av Covid-19?” ägde rum den 9 april. Det modererades av Michiel Middendorf, General Manager, World Forum Hague.

 

Panellisterna var:

  • Ping Liu, grundare China Star Ltd. och SITE China President, Peking, Kina
  • Elisabeth Van Ingelgem, direktör Convention & Association Bureau vid visitbrussels och ordförande ICCA France Benelux Chapter, Bryssel, Belgien
  • Carly Grace, försäljningschef, Shaw Center, Ottawa, Kanada
  • Mathias Posch, ordförande och partner vid ICS och IAPCO omedelbar tidigare president, Singapore

Den första paneldiskussionen finns att se här: https://conventionbureau.thehague.com/webinar-outlook-meetings-industry