nyheter
Portulans Institute och Unesco
Sverige etta i världen
på digital samhällsomvandling.
Framtidens mötesbransch
Besöksnäringens omställning
stöttas genom ny finansiering.
DEBATT DEBATT DEBATT
Svenska Möten
har erbjudit digital konferensbokning sedan 2015.
Nysatsning
Lundsbrunns kurort blir
Lundsbrunn Resort & Spa.
Strikta hälso- och säkerhetsprocesser
Radisson Blu Hotel, Lund
är certifierade enligt Radisson Safety Protocol.
Digitala Connect 2020
Elmia Subcontractor
lyfter tillverkningsindustrin.
förenklad kommunikation
Event Logic
digitaliserar upphandling och hanteringen av möten & events för Momentum Industrial.
safety & Security
Skogshem & Wijk
första svenska anläggningen att certifieras enligt StaySafe Hospitality’s internationella säkerhetsstandard.
Debatt
Förmedlingen av konferenser är död
Frågan är nu: Hur ska dessa tjänster bokas och användas post corona?
Beyond 2020
Svensk världskonferens ska visa vägen till hållbara samhällsbyggen
Beyond 2020, årets viktigaste globala konferens om hållbart byggande.
RSS
rss_icon
Länkar
#MeetGermanyFromHome: GCB German Convention Bureau lanserar ny kampanj

Med tanke på "post-coronavirus"-tider har GCB German Convention Bureau lanserat sin nya #MeetGermanyFromHome-kampanj för att stödja landets eventsamhälle och vill visa upp destinationen Tyskland med nya format och inspirerande innehåll.

Den tvåspråkiga engelska och tyska kampanjen för sociala medier gör det möjligt för städer, mötesplatser, hotell och andra leverantörer av möten och evenemang att dela uppdateringar, nyheter och nya initiativ på Twitter och Instagram, med fokus på erbjudanden för andra halvåret 2020 och 2021.

”Events handlar ofta om att bygga samhällen och nu mer än någonsin är det viktigt att vi stöder och upprätthåller vårt eget samhälle med fantastiska möten och professionella evenemang. Därför lanserade vi #MeetGermanyFromHome-kampanjen för att hjälpa våra partners med marknadsföring i dessa svåra tider och arbeta tillsammans för att vara bäst förberedda för när saker återgår till en "ny normal", säger Matthias Schultzes, vd för GCB.

Under de kommande veckorna och månaderna kommer hela #MeetGermanyFromHome-kampanjinnehållet att samlas och delas för att ge maximalt resultat för de deltagande partnerna.

 

#MeetGermanyFromHome-kampanj på Twitter och Instagram:

www.twitter.com/GermanyMeetings

www.instagram.com/germany_meetings