platsannonser
Projektledare
Akademikonferens.
Projektkoordinator
till Akademikonferens.
Chef för möten och event
till Uppsala Konsert & Kongress.
nyheter
Mässor skapar möten
Återöppnat Elmia:
Ett unikt mäss- och mötesår.
29/12-8/1
Malmö:
Vinterspelens universum återuppstår på ny plats.
nytt jobb
Josefine Gudmundson
blir hotelldirektör för Clarion Hotel The Pier.
26-27 juni 2023
Sverige arrangerar stor life science-kongress
som del av EU-ordförandeskapet.
Satsar på Business Events
Macaos kasinon satsar framåt på Business Events
investerar runt 170 miljarder kommande decenniet.
Event
Skåne Trendrapport 2022
Event in Skåne: Det har hänt magiska saker i Skåne under 2022.
Omvärldsanalys
Sju mötes- och eventtrender som du behöver känna till inför 2023
Utdrag ur eboken 7 Meeting and Event Trends You Need to Know for 2023.
Omvärldsanalys
Det är dags att bana nya spår för eventplanerare
Alla tecken pekar mot ett hektiskt 2023.
Kellerman
I have a feeling we are not in Kansas anymore
Roger Kellerman om att stå inför en värld där gamla regler inte längre gäller.
RSS
rss_icon
Länkar
#MeetGermanyFromHome: GCB German Convention Bureau lanserar ny kampanj

Med tanke på "post-coronavirus"-tider har GCB German Convention Bureau lanserat sin nya #MeetGermanyFromHome-kampanj för att stödja landets eventsamhälle och vill visa upp destinationen Tyskland med nya format och inspirerande innehåll.

Den tvåspråkiga engelska och tyska kampanjen för sociala medier gör det möjligt för städer, mötesplatser, hotell och andra leverantörer av möten och evenemang att dela uppdateringar, nyheter och nya initiativ på Twitter och Instagram, med fokus på erbjudanden för andra halvåret 2020 och 2021.

”Events handlar ofta om att bygga samhällen och nu mer än någonsin är det viktigt att vi stöder och upprätthåller vårt eget samhälle med fantastiska möten och professionella evenemang. Därför lanserade vi #MeetGermanyFromHome-kampanjen för att hjälpa våra partners med marknadsföring i dessa svåra tider och arbeta tillsammans för att vara bäst förberedda för när saker återgår till en "ny normal", säger Matthias Schultzes, vd för GCB.

Under de kommande veckorna och månaderna kommer hela #MeetGermanyFromHome-kampanjinnehållet att samlas och delas för att ge maximalt resultat för de deltagande partnerna.

 

#MeetGermanyFromHome-kampanj på Twitter och Instagram:

www.twitter.com/GermanyMeetings

www.instagram.com/germany_meetings