Med tanke på "post-coronavirus"-tider har GCB German Convention Bureau lanserat sin nya #MeetGermanyFromHome-kampanj för att stödja landets eventsamhälle och vill visa upp destinationen Tyskland med nya format och inspirerande innehåll.
Den tvåspråkiga engelska och tyska kampanjen för sociala medier gör det möjligt för städer, mötesplatser, hotell och andra leverantörer av möten och evenemang att dela uppdateringar, nyheter och nya initiativ på Twitter och Instagram, med fokus på erbjudanden för andra halvåret 2020 och 2021.
”Events handlar ofta om att bygga samhällen och nu mer än någonsin är det viktigt att vi stöder och upprätthåller vårt eget samhälle med fantastiska möten och professionella evenemang. Därför lanserade vi #MeetGermanyFromHome-kampanjen för att hjälpa våra partners med marknadsföring i dessa svåra tider och arbeta tillsammans för att vara bäst förberedda för när saker återgår till en "ny normal", säger Matthias Schultzes, vd för GCB.
Under de kommande veckorna och månaderna kommer hela #MeetGermanyFromHome-kampanjinnehållet att samlas och delas för att ge maximalt resultat för de deltagande partnerna.
#MeetGermanyFromHome-kampanj på Twitter och Instagram:
www.twitter.com/GermanyMeetings
www.instagram.com/germany_meetings