platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
hotellnyttt
Jessica Karlsson ny General Manager på NOFO
Alexander Alkesten ny brandmanager.
5-12 mars
World Junior Curling Championships
till Jönköping 2022.
1000 deltagare?
Stort intresse
när Sveriges vackraste MTB lopp ska köras.
flygnytt
Direktflyg från Arlanda i vinter:
Finnair flyger direkt till Bangkok, Phuket och Miami.
RSS
rss_icon
Länkar
#MeetGermanyFromHome: GCB German Convention Bureau lanserar ny kampanj

Med tanke på "post-coronavirus"-tider har GCB German Convention Bureau lanserat sin nya #MeetGermanyFromHome-kampanj för att stödja landets eventsamhälle och vill visa upp destinationen Tyskland med nya format och inspirerande innehåll.

Den tvåspråkiga engelska och tyska kampanjen för sociala medier gör det möjligt för städer, mötesplatser, hotell och andra leverantörer av möten och evenemang att dela uppdateringar, nyheter och nya initiativ på Twitter och Instagram, med fokus på erbjudanden för andra halvåret 2020 och 2021.

”Events handlar ofta om att bygga samhällen och nu mer än någonsin är det viktigt att vi stöder och upprätthåller vårt eget samhälle med fantastiska möten och professionella evenemang. Därför lanserade vi #MeetGermanyFromHome-kampanjen för att hjälpa våra partners med marknadsföring i dessa svåra tider och arbeta tillsammans för att vara bäst förberedda för när saker återgår till en "ny normal", säger Matthias Schultzes, vd för GCB.

Under de kommande veckorna och månaderna kommer hela #MeetGermanyFromHome-kampanjinnehållet att samlas och delas för att ge maximalt resultat för de deltagande partnerna.

 

#MeetGermanyFromHome-kampanj på Twitter och Instagram:

www.twitter.com/GermanyMeetings

www.instagram.com/germany_meetings