platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
I bästa sällskapet
Events Industry Council
belönar svenska Lotta Boman, Sigtunahöjden.
100 mest inflytelserika
Rösta på Atti Soenarso, Chefredaktör på Meetings International
Nominerad till Eventex Index 2021 De 100 mest inflytelserika personerna inom eventindustrin.
letar nyckeltal
Visita i nytt samarbete för nationell evenemangsstatistik
Sora aktörer tar fram relevant och pålitlig statistik för att stärka kunskapen om branschen.
Thought Leadership Hub
The ACF – Audite, Cogitare, Facite lovar att lyssna, tänka och göra
Ska hjälpa organisationer och destinationer att nå sin fulla potential genom business events.
ökat belgiskt intresse
Göteborg knyter band med Flandern
Avsiktsförklaring att stärka innovationssamarbetet mellan regionerna.
Dörrarna öppnas
Borås fylls av besökare igen
tre kongresser samma vecka plus EM-kval i fotboll för F16.
27 oktober
Ny dansk-svenskjobbmässa
på Malmömässan.
Cool konst
Tre dolda kulturgårdar
i Litauens främsta städer.
Flygnytt
AMF investerar 200 miljoner
i flygbolaget BRA.
RSS
rss_icon
Länkar
#MeetGermanyFromHome: GCB German Convention Bureau lanserar ny kampanj

Med tanke på "post-coronavirus"-tider har GCB German Convention Bureau lanserat sin nya #MeetGermanyFromHome-kampanj för att stödja landets eventsamhälle och vill visa upp destinationen Tyskland med nya format och inspirerande innehåll.

Den tvåspråkiga engelska och tyska kampanjen för sociala medier gör det möjligt för städer, mötesplatser, hotell och andra leverantörer av möten och evenemang att dela uppdateringar, nyheter och nya initiativ på Twitter och Instagram, med fokus på erbjudanden för andra halvåret 2020 och 2021.

”Events handlar ofta om att bygga samhällen och nu mer än någonsin är det viktigt att vi stöder och upprätthåller vårt eget samhälle med fantastiska möten och professionella evenemang. Därför lanserade vi #MeetGermanyFromHome-kampanjen för att hjälpa våra partners med marknadsföring i dessa svåra tider och arbeta tillsammans för att vara bäst förberedda för när saker återgår till en "ny normal", säger Matthias Schultzes, vd för GCB.

Under de kommande veckorna och månaderna kommer hela #MeetGermanyFromHome-kampanjinnehållet att samlas och delas för att ge maximalt resultat för de deltagande partnerna.

 

#MeetGermanyFromHome-kampanj på Twitter och Instagram:

www.twitter.com/GermanyMeetings

www.instagram.com/germany_meetings