platsannonser
Projektkoordinator
till Akademikonferens.
Chef för möten och event
till Uppsala Konsert & Kongress.
nyheter
Mässor är möten
Elmia Garden 2022
– storsatsning på hela mässupplevelsen.
hotellnytt
Comfort Hotel
växer i Göteborg
Hotellnytt
Rekord i antal hotellnätter
under H22 City Expo i Helsingborg.
Nytt jobb
Sophie Ahlin
har tagit över Clarion Collection Hotel Temperance.
Fler än 2300 deltagare
Cvent Connect Europe
handlar om mångfald, jämställdhet och inkludering.
5 oktober 2022
Nick Shackleton-Jones:
Hur man skapar en arbetsplatskultur vid L&D-evenemang.
19 oktober, Stockholm
Årets största mötesplats
om hotell och hotellfastigheter.
2 december 2022
eComExpo gör endags transport- och energikonferens i Göteborg:
”Vi måste synka myndigheternas arbete för en fossilfri transportnäring
SmartBygd Event
Digitala lösningar och innovationer
visas på mässa i Dorotea.
hotellnytt
Förenade Arabemiratens hotellmarknad
kommer att växa med 25 procent till 2030.
RSS
rss_icon
Länkar
Historiskt virtuellt möte för AAT-AD/PD™ 2020

Det andra AAT-AD/PD™ Focus Meeting 2020 ägde rum den 2-5 april och hölls för första gången som ett helt virtuell event. I mötet deltog hela 1143 hälso- och sjukvårdspersonal från 56 länder under de fyra dagarna av streaming.

AAT-AD/PD™ 2020 skulle ha ägt rum i Wien, Österrike. Men med massavstängningar runt om i världen mitt i en global pandemi var det tydligt att det fysiska mötet i april skulle ställas in. Men Kenes Group, tillsammans med den vetenskapliga kommittén, reagerade snabbt med en kreativ lösning för ett helt virtuellt möte.

Att omvandla ett möte på så kort tid som tre veckor till ett komplett virtuellt event var möjligt tack vare flexibiliteten hos IT-teamet hos Kenes Group. Genom att arbeta dygnet runt hjälpte teamet personligen 250 talare att förinspela sina föreläsningar. 14 forum och Meet the Professor-sessionerna streamades live under evenemanget och man kunde också lägga till nytt innehåll till den anpassade plattformen dagligen.

”Extraordinära tider kräver extraordinära åtgärder. För AAT-AD/PD™ har vetenskapen att hitta lösningar för patienter med Alzheimers och Parkinsons sjukdomar alltid varit vårt DNA. Även i svåra tider förblir vetenskapen vår första prioritet. Att utbyta data och dela nya insikter får inte vänta och det var därför vi blev glada när Kenes Group-teamet föreslog att omvandla ett möte för över 1000 deltagare till en spännande onlineupplevelse. På detta sätt kunde vårt samhälle fortsätta sitt arbete på ett säkert och ansvarsfullt sätt ”, skriver organisatörerna i sitt pressmeddelande.

Ori Lahav, VP Clients & Operations på Kenes Group kommenterade: ”Vi är i denna situation tillsammans, oavsett var vi är i världen. När vi meddelade att vi skulle göra hela eventet helt virtuellt fick vi mycket positiv feedback, inklusive fortsatta registreringar och nya deltagare och det var verkligen inspirerande för oss alla i Kenes Group.”

Det första AAT-AD/PD ™ Focus Meeting 2018 hölls i Torino, Italien med 1337 deltagare. Händelsen fokuserar på att visa upp de senaste genombrotten inom behandling, translationell FoU, tidig diagnos, läkemedelsutveckling och kliniska prövningar i Alzheimers, Parkinsons och andra relaterade neurologiska störningar.

 

Foto: Ori Lahav, VP Clients & Operations på Kenes Group.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------

About Kenes Group

At Kenes, we’re passionate about delivering superior, world-class conferences. Over fifty years of knowledge and market expertise have led Kenes Group to the forefront of global conference management and rank us among the world’s leading Professional Conference Organisers (PCOs). We bring you the accrued confidence that comes from hosting more than 3,800 conferences around the globe, for over 160,000 participants a year. Founded in Tel Aviv in 1965, and headquartered in Geneva, Kenes Group is the only global PCO dedicated to medical and scientific events. The company boasts a team of over 350 professionals, in 19 locations on four continents, and more than 100 long term clients.