platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
RSS
rss_icon
Länkar
Internationell konferens för framtidens handel kommer till Stockholm

Behovet av att ställa om för hela handeln har aldrig varit större och köpbeteendet kommer förändras dramatiskt de kommande åren. På Retail Expo + e-Commerce Expo som arrangeras den 24–25  februari 2021 i Stockholm anordnas en framstående internationell konferens som visar vägen i den omfattande transformationen som förvandlar hela köpbeteendet och handeln både digital och fysiskt i grunden.

Forskare, branschspecialister, innovatörer och ledande varumärken från hela världen samlas i Stockholm för att diskutera och navigera i framtidens handel. Hartfordshire University, Unilever, Google, Absolut Vodka, Lego och Facebook är bara några exempel på företag som finns representerade i det internationella konferensprogrammet. Vi står inför den största omställningen i modern tid och det ställs helt nya krav på handeln. Här får besökarna insikter och helt nya perspektiv på hur framtidens handel och köpbeteende kommer utvecklas och förändras.

 

Exempel på föreläsare:

• Anne-Marie Byrne, Multichannel Retail Growth Manager at Google.

• Amelia Macdonald, Head of Retail Experience at Colart.

• Frans Riemersma, Founder at Martech Tribe.

• Kate Barrett, Founder at e-Focus Marketing.

• Robin Bradley, Lecturer at Hartfordshire University.

• Martijn Baten, Co-founder at Dutch Social Media Academy.

 

Jenny Lans, content creator berättar vad besökarna kan förvänta sig av konferensen: "Konferensen visar på konkreta exempel på hur framtidens kund förändras, framtidens butiksupplevelse samt hur handeln bäst navigerar den ökande konkurrensen. Fokus är den digitala omställning, visionär teknik och digitala innovationer, nya affärsmodeller och hållbar handel. Här får handeln motivation och verktyg för att öka sin konkurrenskraft", säger Jenny Lans.

Arrangör för konferensen och Retail Expo + e-Commerce Expo  är Live Expo, ett nordiskt mäss- och eventbolag som fokuserar på mässor och konferenser inom innovation och teknik. Susanne Hallencreutz, vd för Live Expo förklarar satsningen av att utveckla en internationell konferens för handeln i Stockholm.

"Med digitaliseringens framfart och nya förutsättningar är det viktigt att blicka utanför Sveriges gränser. Här får svenska handlare möjlighet att ta den av branschens internationella anpassning och utveckling".

Hela talarprogrammet släpps under hösten 2020, men ett urval av talarna är redan publicerat på retailexpostockholm.se och ecommerceexpo.se

Parallellt med Retail Expo och e-commerce Expo arrangeras också Mark Tech Expo, Profil & Promotion, Möten & Events och Event Production.

Hela eventet genomförs på Kistamässan.