nyheter
skapar engagemang
Facilitatorhuset
utbildade 1600 deltagare på digitala möten.
skapar långsiktig samverkan
Stockholm utvecklar mötesindustrin
med 1,3 miljoner.
ökad säkerhet
Skånska Möten ingår avtal med StaySafe Hospitality
för att Covid-19 certifiera sina medlemsanläggningar.
H22 Helsingborg
Dockanparken och Djungellekan
tar form i Oceanhamnen.
startar 1 januari 2022
Institut för mänskliga rättigheter
placeras i Lund.
för hälsa och klimat
Matrundan Gränna
utvecklar konceptet till Mat runt Gränna.
Ny satsning
Halländsk matkultur
flyttar in på Stora torg i Halmstad.
bygger motståndskraft
IMEX Group investerar
med nio nya anställningar.
näringsförbudet kvarstår
Öppet brev till regeringen:
Rikta regelverket rätt!
kraftsamling
Lärosäten Väst
- ny allians för ökat samarbete i Västsverige.
RSS
rss_icon
Länkar
”För ditt Göteborg” stöttar lokala besöksnäringen

Nu lanserar Göteborg & Co en kampanj för att stödja besöksnäringen i hela Göteborgsregionen. På webbsidor och i sociala kanaler finns tips och förslag som vänder sig till närområdet.

När resandet i praktiken har upphört så drabbas besöksnäringens många aktörer hårt. Konceptet ”För ditt Göteborg” är ett sätt att visa hur man kan hjälpa sina lokala butiker, kaféer, kulturutövare, krogar och så vidare.

"Det handlar om vilka insatser du och jag kan göra för att stötta den lokala besöksnäringen. Vår näring är ryggraden för alla som vill ha en levande stad. Det är en aktiv handling att äta ute och handla i butiken för alla som kan göra det", säger Andrea Jovell marknads- och kommunikationschef på Göteborg & Co.

Destinationens officiella turistguide goteborg.com vänder sig normalt sett också till besökare som kommer längre bort ifrån. Nu har innehållet anpassats till göteborgare och alla som kommer från närområdet.

"Vi tar gärna emot tips och förslag från göteborgarna. Tanken är att konceptet För ditt Göteborg ska vara brett och flexibelt och fyllas med nya aktiviteter och idéer efter hand", säger Andrea Jovell.

 

Läs mer på: goteborg.com/fordittgoteborg