nyheter
22 & 23 september
Framtidens arbetsplats
- Ett digitalt event med Senab och Katarina Gospic.
Clean & Safe
Ny säkerhetsmärkning
bidrar till tryggt resande i Schweiz.
openforbusiness.com
Safetures nya verktyg
hjälper anställda boka säkra resor.
hotellnytt
Skansen i Båstad har byggt ut sitt spa för 50 miljoner kronor.
600 kvadratmeter mer än fördubblarspaytan.
destinationsutveckling
Fyrplatsen Pater Noster
får en ny operatör. Målet är att ta plats på den internationella kartan.
Press stop
ACTE, Corporate Travel Executives
har gått i konkurs.
the nude edition
Stockholm Furniture & Light Fair
lanserar ett solidariskt och hållbart mässkoncept för 2021.
Sänker begränsningarna
Malaysia tillåter nu möten
för upp till 250 deltagare.
innovation & utveckling
Royal Park Hospitality & Education Hub Sthlm
presenterar fler onlineutbildningar i samarbete med Hyper Island och Highlights.
33o miljoner jobb
European Cities Marketing
kräver en öppen och permanent dialog mellan europeiska institutioner och lokala destinationer.
RSS
rss_icon
Länkar
Seoul Convention Bureau: Vi strävar efter att bygga starka partnerskap.

Seoul Convention Bureau (SCB) har lanserat ett nytt Plus Seoul-program för att uppmuntra en än större satsning på mötes- och eventindustrin i Seoul med flera nya stödprogram som svar på Covid-19. Medan regeringen för Seoul Metropolitan sätter samman operativa svarsplaner som företag och medborgare i Seoul kan dra nytta av, fokuserar Plus Seoul-programmet från Seoul Convention Bureau på att hjälpa mötes- och eventindustrin i staden. Utöver syftet med att öka upplevelsen i eventen med flera bestående minnen och utfästelser har 2020-versionen blivit ett svar med flera återhämtningsplaner när det gäller det globala utbrottet av Covid-19.

2020 Plus Seoul-programmet återspeglar också vad Seoul Convention Bureau värderar mest när det gäller att genomföra tjänster för mötes- och eventindustrin i Seoul, den hållbara utvecklingen för folket och det berörda samhället. För att fler MICE-evenemang ska stödjas sänks det minsta antalet internationella deltagare som krävs för att ansöka om stöd från det ekonimska programmet. Minsta antalet minskades från 500 till 200 för alla internationella kongresser och konferenser. Och för att konferenserna ska skjutas upp men som ändå kan hållas under 2020 erbjuds 10 procent mer av det förhandsgodkända ekonomiska stödet. Minsta antalet sänktes från 50 till 20 för företagsmöten och incentiveresor och programmet kommer dessutom att få en extra fördel som ska läggas till ovanför de fördelar som företaget har redan har valt.

En av de största styrkorna i Plus Seoul-programmet som också får störst uppbackning från deltagande företag är de anpassade programmen för att öka fördelarna för dessa företag. Detta är fortfarande en central del av Plus Seoul-programmet för företagsmöten och incentiveresor med tillägg av nyinförda alternativ, till exempel Seoul Customized Welcome Drinks, On-Spot Photo-stand, Food Trucks, AI Robot Rental och Event App Development-tjänster. Vidare erbjuds förlängning av hållbarheten och skapas donationer till den lokala organisationen under eventet eller värdorganisationen för att uttrycka uppskattning för att företagen väljer att vara miljövänliga. Att välkomna vänner till mötesdeltagare med endags turnéprogram eller måltidsbetalning är också ett nytt program för att återspegla behoven och trenderna, liksom AI Robot Rental, Airport Concierge Desk och Open Session for the Public.

SCB inrättade ett "Seoul Mice Support Center" som ett omedelbart svarscenter i början av februari och började samla exempel på situationer, frågor och oro som inträffade på grund av Covid-19-utbrottet från både små och medelstora företag och intressentorganisationer. Praktiska konsultationer från yrkesverksamma inom olika områden som arbetskraft, redovisning, beskattning, administration och ledning och jouridik, erbjuds att hjälpa mötesindustrin i Seoul för att bättre möta utmaningarna i bokade möten och events. Att förbereda de kompletterande dokumenten för att ansöka om olika statliga stödprogram är ett av de gemensamma samrådsämnena när man introducerar och förklarar sådana program. Centret fungerar också som det väsentliga resurscentret för små och medelstora företag i mötes- och eventindustrin som handsprit, ansiktsmasker och Covid-19 vägledande affischer finns tillgängliga.

När Seoul Convention Bureau värderar och förstärker partnerskapet, tar det hänsyn till hela landet. Genom Co-marketing-programmet bygger Seoul det värdefulla partnerskapet med andra städer i Korea, även om den officiella Mou-signeringen är på paus på grund av utbrottet. Så länge gruppen har mer än 20 internationella deltagare, oavsett om de deltar på en konferens, en kongress, ett arbetsmöte, en incentiveresa eller en utställning, är de berättigade att ansöka om detta program efter att ha vistats en natt i Seoul och resa till olika regioner i Korea. Listan var kort till att börja med men den ger många fler val för mötes- och eventdeltagarna under 2020. Att bygga ett starkt och fast partnerskap bygger grunden till styrkorna för att komma tillbaka på marknaden. Mötesindustrin fungerar som en grund för att ge möjligheter för människor att vara med, att hitta tillhörighet och ytterligare förbättra världen vi lever i. För att förstärka detta kärnvärde i industrin dedikerar Seoul Convention Bureau att stå stark i sina allianser, mellan offentligt och privat, miljö och människor och evenemang och deltagare.

 

Mer information om Plus Seoul och Co-marketing-programmen finns på www.miceseoul.com