nyheter
22 & 23 september
Framtidens arbetsplats
- Ett digitalt event med Senab och Katarina Gospic.
Clean & Safe
Ny säkerhetsmärkning
bidrar till tryggt resande i Schweiz.
openforbusiness.com
Safetures nya verktyg
hjälper anställda boka säkra resor.
hotellnytt
Skansen i Båstad har byggt ut sitt spa för 50 miljoner kronor.
600 kvadratmeter mer än fördubblarspaytan.
destinationsutveckling
Fyrplatsen Pater Noster
får en ny operatör. Målet är att ta plats på den internationella kartan.
Press stop
ACTE, Corporate Travel Executives
har gått i konkurs.
the nude edition
Stockholm Furniture & Light Fair
lanserar ett solidariskt och hållbart mässkoncept för 2021.
Sänker begränsningarna
Malaysia tillåter nu möten
för upp till 250 deltagare.
innovation & utveckling
Royal Park Hospitality & Education Hub Sthlm
presenterar fler onlineutbildningar i samarbete med Hyper Island och Highlights.
33o miljoner jobb
European Cities Marketing
kräver en öppen och permanent dialog mellan europeiska institutioner och lokala destinationer.
RSS
rss_icon
Länkar
PCMA omorganiserar sitt ledarskap för att påskynda tillväxt och stödja informationen om COVID-19

PCMAs vd och koncernchef Sherrif Karamat meddelade idag förändringar i organisationens ledarstruktur som syftar till att fortsätta omvandlingen av PCMA från en traditionell industriorganisation till en global ledare inom businesseventindustrin.

Ändringarna återspeglar ytterligare PCMAs åtagande att leverera lösningar, genom PCMAs produkter och tjänster, till de komplexa utmaningar som professionella affärsevent och deras intressenter står inför, inklusive stöd för COVID-19 krishantering och återhämtning.

”De senaste två åren har jag arbetat med vårt ledarskap och våra partners för att aktivera vår strategiska plan och få vår vision om ekonomisk och social omvandling genom affärsevent till liv”, säger Sherrif Karamat, PCMAs vd och koncernchef. ”Våra resultat hittills visar att vår strategi fungerar. Vår möjlighet nu är att bygga vidare på vårt momentum till fördel för våra intressenter överallt.”

 

Organisationsförändringarna träder i kraft omedelbart och inkluderar:

 

Bruce MacMillan, Chief Marketing Officer, kommer nu att övervaka APAC- och EMEA-teamen. Antonio Codinach, regional affärsdirektör APAC, och Luca Favetta, regional affärsdirektör EMEA, kommer att fortsätta sina nuvarande regionala ledarroller på marknaden. Denna justering möjliggör en större integration av marknadsföring och kommunikationskanaler för att bättre engagera och ansluta PCMA-världen globalt..

PCMA lanserar formellt ”PCMA Insights”. Denna nybildade konsultdivision kommer att rapportera direkt till MacMillan som kommer att övervaka dess aktivering och rekrytering av talanger. En detaljerad plan kommer att släppas under de kommande månaderna.

För att ge marknadsförings- och kommunikations ytterligare skjuts och utveckling har Marcia Mawe anställts av PCMA som Vice President, Marketing and Communications rapportering till MacMillan. Mawe har mer än 20 års erfarenhet av att förändra varumärken och ledande organisationer med kundens första strategi för marknadsföring och kommunikation. Jacqueline (Jackie) Thomas kommer att arbeta med Marcias team för att leda PCMA:s strategiska kommunikationsinitiativ. Jackie har med sig över decennier av PR och kommunikationsframgång till PCMA, senast från sin marknadsförings- och PR-ledarroll på ett nationellt publiceringsföretag.

Meredith Rollins, Chief Community Officer, kommer att utnyttja sin erfarenhet och sina beprövade meriter till PCMA vilket inkluderar ansvar för affärsutveckling och kundtjänster. Rollins kommer att övervaka alla B2B- och B2C-intäktsströmmar för stiftelsen och PCMA. Marco Bloemendaal, Global Vice President, Business Development, kommer nu att rapportera till Rollins.

Stacey Shafer har befordrats till vice ordförande för gemenskapsengagemang och kommer att leda PCMA:s medlemskapsengagemangsinsatser som en del av Rollins team.

Mona Cotton, Chief Business Officer, kommer nu att fokusera sina talanger på innovation och utveckling av PCMAs utbildningsprodukter. Cottonl kommer att arbeta i hela företaget för att säkerställa att PCMA:s utbildningsvärden levandehålls och att PCMA-publikens förväntningar konsekvent överskrids. Cottons ledargrupp kommer att innehålla Carrie Johnson, Senior Director, Education och Zibby Aman, nu befordrad till Director of Education.

Robert Haas kommer att fortsätta leda teknik-, finans- och HR-funktioner i sin roll som Chief Administration Officer. Haas kommer också att fortsätta sin ledande roll när det gäller att främja implementeringen och optimeringen av PCMAs datainsynsprodukt, BEAM (Business Events Analytics/Metrics).

”I februari 2020 tillkännagav vi vårt åtagande att tillhandahålla viktiga krishanterings- och riskbedömningsresurser för att stödja vår globala publik när COVID-19-utbrottet utvecklades. Dessa ansträngningar pågår och senare i veckan kommer vi att ge en uppdatering av våra krishanterings- och återhämtningsinsatser”, säger Sherrif Karamat.

 

Foto: Luca Favetta, regional affärsdirektör EMEA, kommer att fortsätta sina nuvarande regionala ledarroller på marknaden.

-------------------------------------------------- -----------------------------------------

PCMA anser att affärsevent ekonomiskt och socialt kan förändra och utveckla samhällen, företag och individer. Som världens största plattform för affärsevenemangsstrategier och deras affärspartners drivs PCMA:s framgång av ett åtagande att tillhandahålla provocerande utbildning på verkställande nivå, nätverk ansikte mot ansikte och affärsintelligens till sin globala publik på 7000 yrkesverksamma och studenter.

Genom sitt Ascent-ledarskapssatsning för att främja inkludering och mångfald inom affärseventsindustrin och därefter strävar PCMA att ge dem som utmanas av kön, sexuell läggning, ras, etnicitet eller funktionshinder att nå framgång.

Med huvudkontor i Chicago har PCMA 17 chapters i USA, Kanada och Mexiko och medlemmar i fler än 40 länder och regionala kontor i Schweiz och Singapore.