platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
nytt jobb
Per Keller
blir ny vd för Yasuragi.
på nytt jobb
Sunniva Fallan Röd
ny vd för Sturebadet.
Hållbarhet på riktigt
Quality Hotel bäst i Norden
på att bedriva sin verksamhet på ett etiskt, socialt och miljömässigt riktigt sätt.
nytt jobb
​Staffan Ingvarsson
blir ny vd för Stockholm Business Region.
nytt jobb
Ny hotelldirektör
på Radisson Blu Metropol i Helsingborg siktar högt.
Mat & Möten
Sigtunakockar tävlar i världsfinalen
av Copper Skillet i Toronto 11 april 2019.
hotellindustrin
Så bidrar hotellen till ett attraktivare Göteborg
Göteborg & Co är en sammanhållande länk.
innovativt drag
Nordic Choice Hotels
digitala utvecklingsbolag eBerry startar globalt utbytesprogram.
kunskapsmöte
Associations World Congress & Expo
på Svenska Mässan 7-10 april.
fullspäckat utvecklingsprogram
En tidigare munk,
en spelutvecklare och en självutnämnd tekniknörd bland experttalarna på IMEX i Frankfurt.
RSS
rss_icon
Länkar
Karlstads nya kongresshus behåller namnet från det gamla
Efter att ha kallats och namngetts under ett antal projektnamn, har nu ett beslut tagits om vad det nya kongresshuset i Karlstad ska heta. Beslutet fattades av Visit Karlstads Styrelse i samråd med fastighetsägaren, och det nygamla namnet blir Karlstad CCC och det omfattar hela fastigheten med dess olika verksamheter.

– Det känns bra att få ett namn på huset, säger Mattias Nord, vd för Visit Karlstad. Det kanske inte känns så nytänkande vid en första anblick, men det är ett delvis inarbetat namn som många känner till och det är ett namn som fungerar bra i alla sammanhang.

Förkortningen CCC står för Congress and Culture Centre, för att beskriva de viktigaste delarna av den kommande verksamheten.

– Ja, det var självklart en viktig del av namnvalet, berättar Mattias Nord. Det viktigaste var att säkerställa den geografiska identiteten, och därför var grundkravet att Karlstad skulle finnas med. När det sedan skulle väljas ut några nyckelord så föll valet ganska snabbt på just dessa. Congress berättar att vi har kongresskapacitet och riktar oss mot den marknaden, Culture täcker in föreställningar, shower och konserter som kommer att ges i de olika lokalerna, medan Centre beskiver att vi blir en central del av besöks- och upplevelsenäringen och täcker även det finns en stor del kontorsutrymmen i fastigheten.

I arbetet med att bygga upp organisationen och verksamheten, så blir bokstaven C ett genomgående tema förutom de tre som finns med i namnet.

– Det är helt riktigt, säger Maria Larsson, marknads- och försäljningschef för Visit Karlstad. Vi kommer att jobba med Conference för traditionella möten, Concerts när det gäller samarbetet med bland andra Värmlandsoperan som är väldigt viktiga för oss, Convent i samband med större lanseringar och mässor, och sist men inte minst Cuisine som beskriver vår Restaurangverksamhet.

 

Foto: Mattias Nord, vd för Visit Karlstad.