platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
hotellnytt
Egencia presenterar
de 100 bästa affärsresehotellen 2019 – Sex svenska hotell med på topplistan.
nytt jobb
Patric Sjöberg
lämnar Stockholmsmässan i maj 2019.
globalt nätverk
Göteborg
vill bli Sveriges första Unesco City of Literature.
mötesakademin
Spännande samarbete
Mellan Vår Gård och House of Sparks.
hotellnytt
Passion Manager Sophia Allerth
förverkligar Stordalens kultur på Stockholms största hotell.
forskning skapar möten
110 miljoner
till biologiska läkemedel.
ökad hållbarhet
Uniaden:
Resan mot ännu ett miljömärkt event.
flygindustrin
Världens säkraste flygbolag
2019 utsedda.
hotellnytt
Fem arkitektkontor tävlar
om att gestalta Svenska Mässans fjärde torn.
Strategi
Nederländska Kongress & Turistbyrån
stänger sitt kontor i Stockholm.
RSS
rss_icon
Länkar
Karlstads nya kongresshus behåller namnet från det gamla
Efter att ha kallats och namngetts under ett antal projektnamn, har nu ett beslut tagits om vad det nya kongresshuset i Karlstad ska heta. Beslutet fattades av Visit Karlstads Styrelse i samråd med fastighetsägaren, och det nygamla namnet blir Karlstad CCC och det omfattar hela fastigheten med dess olika verksamheter.

– Det känns bra att få ett namn på huset, säger Mattias Nord, vd för Visit Karlstad. Det kanske inte känns så nytänkande vid en första anblick, men det är ett delvis inarbetat namn som många känner till och det är ett namn som fungerar bra i alla sammanhang.

Förkortningen CCC står för Congress and Culture Centre, för att beskriva de viktigaste delarna av den kommande verksamheten.

– Ja, det var självklart en viktig del av namnvalet, berättar Mattias Nord. Det viktigaste var att säkerställa den geografiska identiteten, och därför var grundkravet att Karlstad skulle finnas med. När det sedan skulle väljas ut några nyckelord så föll valet ganska snabbt på just dessa. Congress berättar att vi har kongresskapacitet och riktar oss mot den marknaden, Culture täcker in föreställningar, shower och konserter som kommer att ges i de olika lokalerna, medan Centre beskiver att vi blir en central del av besöks- och upplevelsenäringen och täcker även det finns en stor del kontorsutrymmen i fastigheten.

I arbetet med att bygga upp organisationen och verksamheten, så blir bokstaven C ett genomgående tema förutom de tre som finns med i namnet.

– Det är helt riktigt, säger Maria Larsson, marknads- och försäljningschef för Visit Karlstad. Vi kommer att jobba med Conference för traditionella möten, Concerts när det gäller samarbetet med bland andra Värmlandsoperan som är väldigt viktiga för oss, Convent i samband med större lanseringar och mässor, och sist men inte minst Cuisine som beskriver vår Restaurangverksamhet.

 

Foto: Mattias Nord, vd för Visit Karlstad.