nyheter
skapar engagemang
Facilitatorhuset
utbildade 1600 deltagare på digitala möten.
skapar långsiktig samverkan
Stockholm utvecklar mötesindustrin
med 1,3 miljoner.
ökad säkerhet
Skånska Möten ingår avtal med StaySafe Hospitality
för att Covid-19 certifiera sina medlemsanläggningar.
H22 Helsingborg
Dockanparken och Djungellekan
tar form i Oceanhamnen.
startar 1 januari 2022
Institut för mänskliga rättigheter
placeras i Lund.
för hälsa och klimat
Matrundan Gränna
utvecklar konceptet till Mat runt Gränna.
Ny satsning
Halländsk matkultur
flyttar in på Stora torg i Halmstad.
bygger motståndskraft
IMEX Group investerar
med nio nya anställningar.
näringsförbudet kvarstår
Öppet brev till regeringen:
Rikta regelverket rätt!
kraftsamling
Lärosäten Väst
- ny allians för ökat samarbete i Västsverige.
RSS
rss_icon
Länkar
2019 blev nytt rekordår för Svenska Möten

Trots att tillväxten av möten och konferenser i Sverige spåddes stå still under 2019, blev det Svenska Mötens starkaste år någonsin. För första gången förmedlade organisationen en försäljning över 430 miljoner kronor – en ökning med nio procent jämfört med 2018.

Inför 2019 spådde branschorganisationen Visita en stillastående volym för möten och konferenser*. Undersökningen Svensk Konferens och Mötesbarometer indikerade i sin tur en i stort sett oförändrad efterfrågan på 0,6 procent under året**.

”Att vi fortsätter att ta marknadsandelar på en stillastående marknad är ett resultat av att vi gör rätt prioriteringar och ett kvitto på att vi håller en genomgående hög kvalitet. Men det viktigaste av allt är att våra kunder är nöjda med vår leverans”, säger Jannis Norén Karas, försäljnings- och affärsutvecklingsansvarig på Svenska Möten.

”Nu tar vi sats mot nya mål, Sveriges nöjdaste kunder med Sveriges bästa möten.”

Medvinden beror på flera vunna offentliga upphandlingar och nya avtal inom den privata sektorn, men även en ökande medvetenhet om den faktiska kostnaden för möten och konferenser. Allt fler organisationer och företag inser värdet av att samla bokningar av externa möten och kringtjänster genom en professionell mötespartner för att få överblick och möjlighet att identifiera tids- och kostnadstjuvar.

 

* Siffror från branschorganisationen Visita

** Svensk Konferens och Mötesbarometer genomförs årligen av undersökningsföretaget Nordic Bench