platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Cool konst
Tre dolda kulturgårdar
i Litauens främsta städer.
Flygnytt
AMF investerar 200 miljoner
i flygbolaget BRA.
skapar stark position
Hybrid+,
ny metod för mötesupplevelser lanseras av Göteborg & Co.
Hotellnytt
Scandic rapporterar starkt resultat
och kassaflöde för tredje kvartalet 2021.
öppnar maj 2022
Prisbelönt Auschwitz-utställning
kommer till Malmö.
Framtidens städer
Undersökning:
Lund är en av världens smartaste städer.
30 November–2 december
Följ med Meetings International till IBTM World i Barcelona
Var med när världen öppnar igen.
13–16 november 2022
Krakow blir värd för Icca-kongressen 2022
En enorm framgång inte bara för staden, utan för hela landet.
15 oktober klockan 16:00
Lunds Universitet
får 28 nya professorer.
18-24 oktober
Framtidsvecka: Lunds universitet spanar efter framtida genombrott
Vilka genombrott behövs för att vi ska kunna ta oss an framtiden på bästa sätt?
RSS
rss_icon
Länkar
2019 blev nytt rekordår för Svenska Möten

Trots att tillväxten av möten och konferenser i Sverige spåddes stå still under 2019, blev det Svenska Mötens starkaste år någonsin. För första gången förmedlade organisationen en försäljning över 430 miljoner kronor – en ökning med nio procent jämfört med 2018.

Inför 2019 spådde branschorganisationen Visita en stillastående volym för möten och konferenser*. Undersökningen Svensk Konferens och Mötesbarometer indikerade i sin tur en i stort sett oförändrad efterfrågan på 0,6 procent under året**.

”Att vi fortsätter att ta marknadsandelar på en stillastående marknad är ett resultat av att vi gör rätt prioriteringar och ett kvitto på att vi håller en genomgående hög kvalitet. Men det viktigaste av allt är att våra kunder är nöjda med vår leverans”, säger Jannis Norén Karas, försäljnings- och affärsutvecklingsansvarig på Svenska Möten.

”Nu tar vi sats mot nya mål, Sveriges nöjdaste kunder med Sveriges bästa möten.”

Medvinden beror på flera vunna offentliga upphandlingar och nya avtal inom den privata sektorn, men även en ökande medvetenhet om den faktiska kostnaden för möten och konferenser. Allt fler organisationer och företag inser värdet av att samla bokningar av externa möten och kringtjänster genom en professionell mötespartner för att få överblick och möjlighet att identifiera tids- och kostnadstjuvar.

 

* Siffror från branschorganisationen Visita

** Svensk Konferens och Mötesbarometer genomförs årligen av undersökningsföretaget Nordic Bench